Hoi Dames, heb op dit forum hier al over gelezen, maar misschien heeft iemand hier tips voor.. Soms wordt ik wakker met een slapende hand, je weet wel alsof je een half uur op je pols hebt gelegen.. hij voelt dan dik en blauw aan, maar mijn vriend ziet geen verschil met de ander, dus dat zal wel inbeelding zijn.. paar keer schudden en hij doet het weer is dus binnen een minuut weer weg.. niet dramatisch lastig, maar komt dat nou omdat ik op die schouder lig of zal ik ook daadwerkelijk op mijn hand gaan liggen? Elke avond ga ik trouw op mijn linkerzij ligger en wordt 's morgens steevast wakker op die rechterkant en volgens mij ook echt vast op mijn schouder.. wie heeft hier wat voor, kan ik mijn kussen misschien op een bepaalde manier neerleggen? Fijn weekend alvast!
dat vraag ik mij ook af heb er ook erg last van. las gisteravodn dat het ook met een te lage bleoddruk te maken kan hebben. zo heb ik ook vaak savonds koude voeten ook zon symptoom. maar bij arts is ie altijd prima in orde.
die slaap hand is Carpale tunnel syndroom. als je dat in de zoek functie in vult krijg je een heel verhaal over wat het is en wat te doen. niks engs en na de zwangerschap waarschijnlijk weer gelijk weg.
Ik heb het vorige zwangerschap ook gehad, zelfs zo erg dat ik gewoon constant in 3 vingers geen/weinig gevoel had. Nu heb ik last van zelfde als jou, dus vaak slaaphanden. Ik hou er zelf rekening mee dat het wel weer net als vorige keer zal gaan. Het scheelt alleen, na de zwangerschap trekt het weer weg
als ik het zo lees is het idd een carpaal tunnel syndroom. maar kan idd geen kwaad het is gewoon vervelend. je kan er overdag ook pijn van hebben. maar gelukkig heb je dat niet. hier heb je er een link over dan kan je alles nalezen http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/cts.html ik heb het zelf gehad toen ik niet zwanger was. de pijn overdag was vreselijk en snacht die slaaphanden waren vervelend. gelukkig is dat vanzelf over gegaan. want je kan er ook aan geholpen worden maar dat wilde ik liever niet. succes
ik ben er toen wel aan geopereerd maar was voor mij een kleinigheidje had daar minder last van dan daarvoor. nu hopen dat mn andere hand niet lastig word tijdens de zwangerschap.
Ha meissie! Is er een dokter in de zaal..? 8) Klinkt idd als verdacht voor CTS (carpaal tunnel syndroom). Doordat je in je zwangerschap wat meer vocht kunt vasthouden, kan dit zich ophopen in de zenuwschacht van de mediale handzenuw (die zenuw loopt naar wijs-, middel-, ringvinger, en binnenste deel van je pink). Doorsat er vocht in die zenuwschacht zit, komt je zenuw een beetje in knel. Typische klachten zijn (nachtelijke) tintelingen/doof gevoel, wat overgaat met wapperen en verergerd kan worden door bepaalde bewegingen (zoals beweging die je maakt als je een doek uitwringt). Omdat dit in je zwangerschap ontstaan is, heb je wel kans dat het na je bevalling spontaan weer weggaat, of eerder als je mazzel hebt. Anders kun je na je zwangerschap overwegen om de zenuwschcht operatief te laten klieven, of wat tegenwoordig veel wordt gedaan, botox te laten injecteren. Liefs Monique
hier ook iedere nacht last van een slapende hand, met name rechts. Ik hou ook behoorlijk wat vocht vast dus er is weinig tegen te doen. Ik merk ook dat de kracht in mijn hand minder is. De enige oplossing is... bevallen! Maar daar wacht ik nog even mee.
Ik heb ook al een aantal weken last van Carpaal tunnel syndroom. Erg rottig, maar niet ernstig en gelukkig niet pijnlijk. De fysio heeft me ook "verzekerd" dat het een zwangerschapskwaal is en dat het na de bevalling weer wegtrekt, daar houdt ik me dan maar aan vast.
Ik ken het! Heb via de gyn spalkjes gehad voor om mijn polsen, die draag ik 's nachts, en dat helpt best wel. Ik merk het overdag in ieder geval meteen als ik ze vergeten ben (of 's nachts heb uitgedaan...). Heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad, en na de bevalling was het snel weg. Hopen maar dat ik nu snel ga bevallen!
ik had dit bij mn eerste zwangerschap ook wel, waar ik toen op ben gaan letten is je polsen recht houden. Ik lag vaak met mn handen onder mn kussen maar dan met m'n pols dubbel of in elk geval geknikt. Als ik hem recht houdt heb ik er geen last van.
Ja klopt; zo lig ik ook. Heb geen spalk, maar had nog sporttape en nu tape ik iedere nacht van mijn duimnagel tot onder mijn pols en als ik dan mijn pols dubbel doe, dan trekt dat en denk ik eraan hem recht te houden.
hahaha zoals ik al zei verwachte ik dat de Carpaal tunnel syndroom terug zou komen tijdens mn zwangerschap en dat klopt. weet pas 2 dagen van de zwangerschap en vanacht begon mn linker hand/arm. die niet geopereerd is. baal wel dat het met 4 weken al begint, zal er nog flink last van gaan krijgen dan. neem aan dat je tijdens de zwangerschap niet geopereerd mag worden..