Gewoon nieuwsgierig.. Onze kleine meid is nu 5,5 maand en rolt al sinds 3,5 maand van haar rug op dr buik. Terug heeft ze een poosje gedaan maar daar heeft ze niet zoveel zin meer in. Prima, het komt ook vanzelf.. Als we haar onder haar oksels vasthouden zet ze haar benen er goed onder. Verder draait ze lekker alle kanten op als ze in de box of op de grond ligt. Wat konden jullie kindjes met 6 maanden..
Rond zes maanden ging het baby-baby er een beetje af hier. Rollen twee kanten op, beginnetje met tijgeren (met de handjes zich vooruit trekken), veel reageren op liedjes en versjes, brabbelen. Dat soort dingetjes. Rond die tijd gaat het opeens heel snel allemaal.
Dat wat jullie allebei zeggen doet ie hier ook, maar nog geen poging tot tijgeren. Hij is over 6 dagen 6 maanden.
Hier begon ze toen vooruit te kruipen ipv achteruit te tijgeren en stond ze af en toe op handen en voeten ipv handen en knieen. Rollen deed ze van rug naar buik en terug vanaf een maand of 5.
Alle kanten op rollen en heel veel op de buik spelen. Hij begon ook met zijn beentjes zich vooruit te duwen maar dat ging moeizaam. Hij begon met van rug naar buik rollen net na zijn 4e maand. Bij 7 maanden kon hij tijgeren.
Toen onze dochter 6 maanden was mocht spreidbroekje voor goed de kast in, dus veel meer dan tijgeren en uit haar eigen zitten en rollen kon ze niet. Wel kroop ze nog voor ze 7 maanden was, en liep ze n paar dagen voor haar 1e verjaardag redelijk goed los. Het kan in een keer zo hard gaan!
Kleine man is bijna 7 maanden, maar tijgeren? Nee hoor nog niks van te zien Wel rolt hij van rug naar buik en van buik naar rug. Kan speeltjes over pakken naar de andere hand. Begint eindelijk een beetje te kletsen. Er komt momenteel iets uit wat op bla bla bla lijkt Als ik hem vast heb onder zijn okseltjes wil hij springen! Schateren doet hij sinds een maandje denk ik. Hij zoekt de poes als ik zeg: Waar is de poes? Hij kan al best veel
Met 6 maanden begon het grote opletten. Kroop ze als als een malle door de kamer en ging zitten en van zitten weer terug kruipen. Ook ging ze vaak heel grappig op voetjes en handjes staan, ziet er zo grappig uit.
Oh mijn dochter is 5.5 maand nu maar die kan nog niet zoveel.. Ze brabbelt wel heel veel.. draaien heeft ze gedaan van der buik naar de rug maar dat heeft ze al een aantal weken niet meer gedaan.. Ze doet wel als op der speelkleed ligt te spellen helemaal rond draaien.. dus niet van der buik naar de rug of andersom maar gewoon een rondje maken op der rug! Ach ja ik zie het vanzelf wel wanneer ze weer iets anders kan! Mijn dochter slaapt ook nog steeds erg veel.. ze is nu incl. fles ongeveer 1 uur of 1,5 uur wakker.. nog niet zo heel lang! Wel heb ik vanochtend der eerste tandje ontdekt! Ook wel en hele mijlpaal vind ik!
Hier precies hetzelfde! Ook alleen van buik naar rug. Andersom is haar nog niet gelukt. Dat komt bij ons omdat ze absoluut geen buikligger is dan gaat ze na een korte tijd heel hard brullen. We kunnen dit dus maar moeilijk stimuleren. Het schijnt dat de ontwikkeling qua kruipen dan wat langzamer gaat. Wel wil ze heel graag staan en zitten. Helaas nog iets te vroeg voor haar. We proberen ondanks haar gemopper haar wel steeds vaker op haar buik te leggen.
hier 2 vlotte kinderen. rollen beide richtingen kruipen zelf gaan zitten en blijven zitten optrekken tot staan langs dingen oplopen brabbelen
De jongste kon een maand geleden alle kanten op rollen, in kruipstand zitten/staan en achteruit kruipen, tijgeren, op handen en voeten staan en sinds een week kruipt hij ook vooruit (met de knietjes eronder). Zijn broer was ook vlot, maar niet zo vlot, die kon met een half jaar net van de buik naar de rug en vice versa rollen.
Hier kan ze wel van buik na rug draaien maar andersom red ze net het laatste stukje niet. Ze wil het liefst zitten en staan maar zelf doet ze daar nog geen poging toe alleen met onze hulp. Ze heeft 2 dagen 'papa' gezegd en nu zegt ze 'hebben'. Maar vind het zo frustrerend dat het af en toe voelt als een soort wedstrijdje wie wat eerder kan. Word daar zelf weer erg onzeker van.