stel ik me nu aan?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door suze30, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

sinds dat mijn dochter 15 weken is gaat ze naar het kdv, in het begin was ik erg bang dat het niet goed zou gaan omdat ze al erg eenkennig was, wonder boven wonder ging het meteen erg goed en was ze daar erg tevreden en rustig.
    nu sinds 3 weken(toen ze 6,5 maand was) is ze wat meer huileriger en vraagt ze wat meer aandacht, na mijn mening gewoon een fase, want ik herken het ook wel van de andere kids. ik laat haar zelf niet gauw huilen en heb dus ook meer tijd voor haar dan dat de leidsters op het kdv hebben, dsu ik snap dat ze daar wat meer moet huilen.

nou moest ik haar gisteren ophalen omdat ze ziek was en had verder weinig tijd om te bespreken hoe de dag was gegaan, maar ze hadden in haar boekje geschreven dus zou het thuis wel lezen, in het boekje stond
    "danique heeft ons vandaag weer flink aan het werk gezet met haar poepluiers en haar soms wat moeilijke gedrag"
    daarna stond er ook wel dat ze wat had gespeeld op het kleed, maar ik vond het voor mezelf naar en negatief over komen.....nou weet ik niet goed of ik ze daar op aan moet spreken of dat het allemaal wel meevalt, vorige week hadden ze haar vergeten een voeding te geven(dat is uitgesproken) maar ik weet niet of dat ik daardoor dus wat eerder/sneller zelf het negatieve zie.....

ik neem aan dat er toch wel meer kindjes door deze fase gaan en het wat moeilijker hebben op het kdv? ik begin echt aan mezelf te twijfelen zo, vooral omdat er staat "haar moeilijke gedrag" zij zal toch niet de enige zijn???

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik snap dat je het een beetje vreemd vind overkomen (ik op zich ook) maar ik zou hen er op aanspreken. Wat bedoelen ze precies.
    Het kan op zich wel dat ze gewend is aan een mama die veel tijd voor haar heeft en dat nu ook gewoon verwacht op het kdv.
    Maar moet je eerst met hem bespreken. Het kan ook zijn dat degene die dat schreef het anders bedoelde ;)

3. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zeker even bespreken! Alles waar je mee zit moet je bespreken, anders blijf je ermee rondlopen! Misschien is het helemaal niet zo bedoeld, maar ik vind het ook nogal negatief klinken.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sorry maar ik zou vet over de zeik zijn door zo een zin... heeft ons lekker beziggehouden met poepluiers en moeilijk gedrag... pfff het is een baby en die huilen en poepen nou eenmaal en het is hun werk hoor... ik zou er zeker wat van zeggen... en ook nog vergeten een voeding te geven... leidsters hebben zeker geen zin in hun werk?

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik denk dat de leidster t zo bedoelt zoals ze t geschreven heeft en vind er niks mis mee..
    Niks mee doen.. volgende week gewoon je kindje weer brengen in de hoop dat ze dan wat minder tijd vraagt met poepluiers en "moeilijk gedrag"..

6. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ik denk dat de leidsters het niet zo bedoelen als jij het op vat. Elk kind heeft moeilijke fases en dat weten hun heel goed. Ik denk dat het een nonchalante manier van schrijven is omdat hun het ook zo zien. Als hun het echt als lastig beschouwen schrijven ze dat niet in het schrift maar zeggen ze dit persoonlijk. Ik denk dat het echt goed bedoeld is. En helaas vatten sommige ouders het anders op ik zeg ook weleens iets en dan komen ouders erop terug. Gelukkig maar want dan leg ik het uit en zijn ze heel snel weer gerustgesteld dus praat erover. Niet over de zin in het boekje maar vraag gewoon eens: "Vinden jullie haar gedrag echt lastig of niet meer dan normaal?" Denk dat je dan een heel normaal antwoord krijgt maar blijf er vooral niet meer zitten spreek het uit. Succes!

7. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Moeilijk gedrag?Ze hebben het over een baby.En dan die poepluiers....nou zeg,hoe durft zo zoveel te poepen.Hoe moet je een baby leren minder te poepen dan?Ik zou heel pissig zijn over zo'n zin en vind het heel erg,dat ze zoiets schrijven.Lijken mij duidelijk mensen,die dat werk niet met plezier doen....kan me voorstellen,dat je er boos om bent.

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik denk dat je het anders moet lezen, SOMS moeilijk gedrag omdat ze zo huilerig is en waarschijnlijk veel poepluiers waar ze druk mee zijn geweest.
    Het komt misschien negatief over maar waarschijnlijk niet zo bedoeld, zij moeten ook voor alle kindjes in het boekje schrijven tussen de bedrijven door, dat kan wat kort door de bocht overkomen.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja, ik kan wel snappen dat je een beetje geirriteerd er van bent.
    Als er bij Tim zoiets zou staan, zou ik t me niet aantrekken, gewoon omdat ik een goed gevoel heb bij het KDV en ik weet dat het als een grapje bedoeld is...
    Maar als er al eerder wat irritaties zijn ontstaan, dan zul je t eerder als negatief beschouwen.
    Zou dus gewoon het even aankaarten...en dan niet gelijk zeggen dat je het raar vind.
    Maar meer de vraag; ik zag dit in het schriftje staan en vinden jullie haar gedrag moeilijk?..zodat er vanuit beide kant ruimte is om het te bespreken

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja moeilijk... voor wie is het moeilijk dan, voor de medewerkers van het kdv? Hadden ze maar een andere baan moeten zoeken. Ik vind het zowieso een belachelijke zin dat een baby moeilijk gedrag zou vertonen. Als je je werk zou doen is er niks moeilijks aan. En veel huilen enzo is eerder zielig voor het kind zelf dan voor die kdv medewerkers.
    Ook al is het een grapje, ik had het absoluut niet grappig gevonden als dit in het schriftje van mijn dochter stond... Ik had ook gewoon in het schriftje terug gezet dan dat het tijd werd dat ze eens van hun luie reet afkomen. Zowieso vind ik het belachelijk dat ze zoiets schrijven nadat ze zelf eerst een (in hun beroep!) cruciale fout hebben begaan door een voeding te vergeten...

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Waarschijnlijk bedoelen de dames van het kdv het niet verkeerd, maar ik vind wel dat het een beetje een niet zo leuke manier is van iets neerzetten. Ze hadden ook kunnen opschrijven dat ze wat meer huilerig dan normaal was en dat ze meer dan gebruikelijk poepluiers had bijvoorbeeld. Ik vind de manier waarop het nu is neergezet niet zo vriendelijk overkomen. Het komt op mij over als:"Poe poe, wat was dat kind lastig vandaag"...

12. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Nou idd,dan komt het ook meer over alsof ze een verslag naar jou toe doen ipv een soort geirriteerheid,dat dat kind lastig was en ze wel heel erg veel werk aan de poepluiers hebben gehad.Het is idd de manier waarop het er staat.

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik zou hier absoluut iets van zeggen hoor. Kom nou, dan moet je niet voor dit werk kiezen..Een voeding vergeten? Ik zou echt woedend zijn! Mijn kind laten verhongeren terwijl ik bakken met geld betaal zodat zij mijn kind opvangen?

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

Dit denk ik ook.. Maar als je ermee zit moet je het zeker navragen. Tis ook voor mama niet zo'n fijn idee dat je kindje geen prettige dag heeft gehad op het kdv.
    En ze zal misschien ook wel 'lastiger' zijn geweest dan anders. Hier zeggen ze ook altijd eerlijk als onze dochter niet in haar hum was, of lastig. Maar ook als ze juist heel vrolijk is geweest. Lijkt me ook wel logisch om dat eerlijk te vermelden, alleen komt de zin een beetje krom over..

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou er zeker even op terugkomen, hoor! Hier krijg ik ook wel eens te horen dat Sil het een dagje moeilijk had met zichzelf; zelfde idee, maar een stuk vriendelijker verwoord ;) Ze bedoelen het vast niet verkeerd, maar het leest gewoon niet zo fijn en dat mag je best zeggen.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ze zullen het vast niet zo bedoelen, maar het komt inderdaad erg vervelend over. Waarschijnlijk onnadenkend opgeschreven, maar dat zou niet moeten kunnen. Het opschrijven hoe de dag was, is onderdeel van hun werk. Ze mogen het van mij best kort houden, maar ze moeten het wel op een fatsoenlijke manier schrijven. Ze horen te weten dat zoiets erg onprettig overkomt. Ik zou zeker navragen wat ermee bedoeld werd. (Wat deed ze dan dat zo 'moeilijk' was?) En aangeven dat de manier waarop het nu was opgeschreven voor jou onprettig was.

17. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nou hier hoef ik op mijn werk niet mee aan te komen hoor. Werk op een kdv. Maar moet zeggen dat ik zoiets nooit zou schrijven, Ik denk dan meteen aan een jonge griet die zelf geen kinderen heeft en niet doorheeft wat ze opschrijft..
    Als je kindje inderdaad een moeilijke fase doormaakt of wat dan ook, wordt dit mondeling over gebracht. Dit is mede omdat je dit met ouders wil overleggen en je wil ook niet dat dit bij ouders verkeerd overkomt.
    Ze zullen het waars. niet zo bedoelen nee, maar ze kunnen het ook niet maken....
    Zou het zeker even aankaarten, want anders blijf je er mee lopen en ga idd alles negatief zien...
    Succes!!!

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik zou er ook meer van willen weten: Wat verstaan ze onder moeilijk gedrag..??!! Ik vind het ook geen leuke zin en zou er ook niet blij mee zijn!

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou het wel aankaarten. Ze zullen het waarschijnlijk niet negatief bedoeld hebben, maar de wijze waarop ze het schrijven is niet correct. Dit is niet proffesioneel. Ik werk zelf in de hulpverlening, als een collega zoiets in de rapportage zet van een cliënt, vind ik dat niet correct. Dit kun je veel anders verwoorden en daar mogen ze best op gewezen worden!

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties, nu weet ik iig dat ik me niet "aanstel";)

ze zullen het idd niet zo bedoelt hebben, maar het komt erg negatief over en het is erg rot om dat te moeten lezen, ik zal het morgen zeker aankaarten......

ik weet niet meer wie de opmerking maakte, maar dit is idd geschreven door een "jong"meisje die zelf nog geen kinderen heeft, het komt bij haar wel vaker over alsof ze het allemaal druk vind en niet zo leuk....

Deel Deze Pagina