Morgenavond komt mijn nichtje oppassen want wij hebben een verjaardag. Ze heeft ruimschoots ervaring met oppassen want komt zelf uit een groot gezin en haar jongste broertje is net 1 geworden. Maar hoeveel moet ik haar betalen? Ze blijft trouwens ook slapen dan hoeft ze niet midden in de nacht nog naar huis. Ook kan ze dan zelf beslissen hoe laat ze naar bed gaat. Ik dacht zelf aan 10,-. Ze is trouwens bijna 14. Ze hoeft eigenlijk niks te doen want als ze komt ligt mijn dochtertje al in bed en die slaapt gewoon tot de volgende ochtend. Hoeveel betalen jullie? Groetjes Bloempjuh
Ik betaal 25 euro, maar onze oppas is geen 13. (zou ik persoonlijk ook niet laten oppassen, tis nogal een verantwoordelijkheid voor iemand van 13, maar das mijn mening) Ik zou niet weten wat je iemand van die leeftijd geeft. Een tientje vind ik wel weinig klinken, ik zou dan denk ik 15 euro geven.
Toen ik zo oud was paste ik ook in de hele buurt op en kreeg toen geloof ik 15 gulden per avond. Que leeftijd en ervaring hoef ik nergens bang voor te zijn maar daar gaat het hier ook niet om. We gaan om half 9 weg en we zulllen denk ik rond 1 uur weer thuis zijn. Dat is dus ff ruim 4 uur.
Voor die leeftijd vind ik het zeker wel een mooi bedrag, is toch meer dan 20 gulden! Ik verdiende vroeger geloof ik iets van 10/15 gulden voor een avondje en ik was toen 15. En ze hoeft niks te doen zeg je zelf alleen een beetje tv kijken . En 13 jaar klinkt als jong en onverantwoordelijk, maar ik neem aan dat je dr goed genoeg kent om daar een inschatting voor te maken!
@ Druif -> Ja, dat kreeg ik vroeger inderdaad ook toen ik ging oppassen. En ik moest toen ook nog vaak de kids te bed enzo. Maar goed die waren dan ook al een stukje ouder. Mijn nichtje heeft wat dat betreft een makkie. Mijn dochtertje slaapt al een hele tijd netjes van 7 tot 7 en wordt eigenlijk nooit wakker. Vind zulke dingen maar lastig!
10 euro een zak chips, limonade,tv is mooi toch!! ik verdiende vroeger 25 gulden dan bleef ik ook slapen maar waren mensen met een restaurant verdiende ook genoeg
Leuke geboorte datum.Mijn zoon van nu negen is ook op zeven november geboren . Maar ik zou denk rond de 12.50 geven ongeveer! Is 2.50 per uur is z,n vijf gulden! Van toen toch? En veel plezier
Onze oppas krijgt ca. Eur 8,- per uur maar is dan ook volwassen en heeft SPW en EHBO. Ikzelf zou geen baby bij zelf nog een kind achterlaten, ik vind de verantwoordelijkheid te groot. Het is moeilijk in te schatten bij zo'n jong meisje hoe ze zou reageren in een nood/paniek situatie. Maar goed, als jullie het toch doen zou ik haar gezien haar leeftijd Eur 15,- geven en wat lekkere dingen voor haar in huis halen.
10 euro was ook het eerste wat er in mij op kwam. Zelf was ik ook 13 toen ik begon met oppassen en kreeg volgens mij rond de 10 of 15 gulden voor een avond.....
Ik vind 10 euro ook zo weinig klinken, maar eigenlijk is het wel genoeg. Ik zou zelf denk ik 15 euro geven en mocht dochter toch wakker worden, 20 euro. En jeetje wat kreeg ik vroeger, ik was toen ook 13, inmiddels 17 jaar geleden , ik geloof dat ik 25 gulden kreeg voor een avond, ik bracht de (3) kinderen dan ook meestal naar bed. En ik ging als ze thuis kwamen zelf naar huis, woonde aan de overkant
precies ik vind het ook een mooi bedrag. Ze kan zoals mirell zegt ook lekker wat drinken en snacken. Dus 10 euro vind ik ook een goed bedrag
Ik dacht aan 12,50. Toen ik 16 was, paste ik ook vaak op en kreeg toen 5 gulden per uur. Die mensen bleven vaak uren weg, dus meestal hield ik wel 25 Euro over voor een avond op de bank met een zak chips.
Hallo dames, Bedankt voor jullie antwoorden! Alles was uitstekend verlopen. Mijn dochtertje heeft gewoon doorgeslapen zoals altijd. Ik had laten zien waar ze chips en drinken kon pakken. Zelf had ze al een film meegenomen. Had ook nog even een smsje gestuurd om te vragen of alles goed ging. Ik heb uiteindelijk 10 euro gegeven. Dit is zeker voor herhaling vatbaar in ieder geval.