Hallo, Ik heb een vraag. Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en loopt sinds begin September. Hij liep prima en was al zover dat hij een beetje ging rennen. Sinds een kleine week trekt hij met zijn rechter been en loopt hinkelend. Hij geeft geen pijn aan en onderneemt ook niet minder aktie!! Het vreemde lopen werd in de dagen erger en ben dus vandaag naar het inloopspeekuur van het CB geweest, hun hebben mij doorgestuurd naar de HA. De HA kon mij ook niet vertellen wat er was en heeft ons naar huis gestuurd met het advies om het in de gaten te houden. Als het erger wordt terug komen en als het over een week nog niet over is ook terug komen. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? De HA heeft het gehad over eventuele heupdysplasie, maar dat lijkt ook weer zeer onwaarschijnlijk, omdat er nooit aanwijzingen voor zijn geweest. Ik hoor het heel graag. Een ongeruste moeder (Ilse)
Hoi Ten eerste kan ik me voorstellen dat je je ongerust maakt! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van de week zag ik op tv bij kinderziekenhuis toevallig ook een jongetje die trok met zijn beentje wat hij anders nooit deed. De arts zei dat het bij dat jongetje hoogstwaarschijnlijk werd veroorzaakt door een visusinfectie die hij had doorgemaakt en dat dit na en paar adgen wel over zou gaan. Ik wil je natuurlijk niet nog ongeruster maken, maar kan het zoiets zijn? Kan je HA je anders niet doorsturen naar een kinderarts?
hoi Kan me heel best voorstellen dat je ongerust bent. Wat je omschrijft is heel herkenbaar.Bryan liep ook altijd goed tot een paar weken geleden.Hij begon mank te lopen en na een paar dagen was het heel erg.Ook hinkelend inderdaad.Bryan doet het met links. Omdat het steeds erger werd ben ik er mee naar de Ha geweest en die had het over 3 dingen.Heupdysplasie maar bryan heeft in zijn babytijd 2 echo's gehad en die waren goed dus dat dacht ze niet dat het was.Toen kwam de ziekte van Perthes en ze heeft zijn heupen ed bekeken en die waren wel soepel en ook omdat hij geen pijn aangaf en als hij rent dan zie je niet dat hij mank rent.Het is puur met het lopen.Dus dat dacht ze ook niet dat dat het was.Wel gaf ze aan dat rond deze leeftijd een virusinfectie kunnen krijgen op het heupgewricht en dat kan wel 2 @ 3 maanden duren.Is onschuldig.Bryan liep van de week weer aardig goed maar nu vandaag merkte ik dat hij weer wat mank loopt. Als bryan pijn aan gaat geven of nog veel slechter gaat lopen dan moeten we aan de bel trekken.
Hoort het er niet gewoon zo bij?(las over rare loopjes in de oei ik groei boek) Mijn dochter (15 maanden) noem ik wel eens stiekeme marokkaantje. Komt ze aangewaggeld half slepend/waggelend met 1 been. Ze loopt wel met meerdere rare loopjes maar haar mocrostyle blijft hottie. (Wil hierbij niemand beledigen trouwens)
Bedankt voor jullie reactie's!! Missmom, dat klopt inderdaad, maar het is wel raar als ze niet a-symetrisch gaan lopen. Rare loopjes uitproberen is dus heel normaal en dat benoemde het CB en HA ook, maar omdat hij niet meer a-symetrisch loopt is het niet normaal. Als mensen nog ideeën of tips hebben hoor ik het graag. Groetjes Ilse
dit kan ook nog: toen ik een peutertje was begon ik ook ineens heel raar mank te lopen en te hinkelen enz. had verder ook geen pijn. mn moeder ook helemaal in paniek naar het cb gegaan, bleek nou, ik had iemand gezien die mank liep op straat en ik was het na gaan doen. hield t mooi een paar weken vol