Wat mankeert ons mannetje opeens? :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De afgelopen week is Tobias opeens zo aan het krijsen elke keer... :( Dit weekend had hij koorts, maar dat is nu over...

Hij sliep al vanaf 5 weken door, de keren dat hij ''s nachts wakker werd waren op 1 hand te tellen. Maar sinds afgelopen zaterdag slaapt hij dus geen enkele nacht meer door...

Het eten ging altijd super, hij at lekker zijn potjes leeg en broodkorstjes, maar sinds zaterdag spuugt hij elke keer alles uit en laat sowieso de helft van zijn potje staan. Daarentegen was hij bijna 2 maanden geleden zonder problemen overgestapt naar 3 flesjes opvolgmelk en wil hij nu opeens weer 4 of soms zelfs 5 flesjes (wat dus niet mag eigenlijk...)

De dokter heeft naar zijn oortjes gekeken en naar zijn longen geluisterd en dat is allemaal prima. Ook de koorts is weg. Maar toch is er iets mis, alleen weten we dus niet wat....

Iemand dit ook meegemaakt? Is het een fase of een sprongetje of.... ?? Ik maak me er best zorgen over :(

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Zou hij last kunnen hebben van doorkomende tandjes?

3. Opzich zou het kunnen, maar hij heeft er al 5!! :$ Vorige keer kwamen er 3 tegelijk door en toen heeft ie er 2 daagjes van gehuild, dus ik denk het niet, of er moeten er nu nog meer tegelijk doorkomen

4. We proberen hem zoveel mogelijk in zijn eigen ritme te houden. Als hij drinkt laat hij de laatste dagen ook vaak een bodempje staan, maar daar komt hij dan opeens ''s nachts weer voor...

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Sprongetjes gooien hier alles in de war. En het is met een huilend kind s nachts makkelijk om te zeggen 'je moet hem geen flesje geven, want daar went hij aan'.
    Je moet uitzoeken wat je zelf wilt. Voor ons is dat meebuigen met de veranderende behoeftes van onze zoon. Maar voor een ander kan dat zijn om zoveel mogelijk vast te houden aan het schema dat je voorheen had.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dit zijn fases. De ene keer is het heftiger dan een andere keer.

Het is misschien een combinatie van nieuwe dingen leren, groeispurt, wat zekerheid zoeken 's nachts etc.

Ik zou zoals samarinde zegt, lekker meegaan in zijn behoeftes en dan waait het weer over.
    Die flesjes gewoon geven en hij laat ze echt binnenkort vanzelf weer vallen, echt waar.

Gaat hij al zelf zitten of kruipt hij? Ik merk hier dat de fase die hier aan vooraf ging altijd erg zwaar was. Ineens ontwikkelden mijn kinderen zich in die fases heel snel en dat brengt gewoon onrust met zich mee.

Geef je kind wat jij denkt dat hij nodig heeft en op die manier krijgt hij het snelst grip op zijn wereld die ineens weer zo verandert. Veiligheid en heel veel knuffels bieden :)

7. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Hoi Bolkje,

Jou zoontje zit in dezelfde leeftijd als mijn dochtertje.
    Als ze s'nachts wakker wordt en ook om meer voeding vraagt kan ze na een week weer iets nieuws. Of er is weer een nieuw tandje door.
    Bij ons is het dus een sprongetje.

Wij geven ipv van een flesje wat warme diksap of water in de nacht. Helpt prima hier.
    Overigens hier al met het 6e tandje bezig.

Succes

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Oh trouwens, wij geven momenteel ook 5 flesjes. (En enkel zelf 6) Met de hoeveelheid speel ik een beetje. Veel s nachts gedronken? Dan de ochtendfles wat kleiner of de verhouding wat dunner.
    Een beetje water snachts kun je ook proberen. Of een hele slappe fles. Wij geven wel eens 2 schepjes op 100 cc of 120 cc.
    En idd, ons zoontje is zelf gaan zitten, trekt zich op en is vanuit tijgeren ineens gaan kruipen.. In 1 week. Geen wonder dat ie wat onrustiger is.

9. Tobias is inderdaad ook druk bezig om te gaan zitten.... Gisterochtend zat hij opeens heel even in de box :D Maar het is nog wel vallen weer en opstaan... ehmz... zitten ;)

Vanmorgen ging het gelukkig alweer wat beter en hij heeft net zijn fruithapje weer helemaal opgegeten dus misschien is het heftigste nu wel achter de rug en is het idd een sprongetje dat toevallig ook in een periode met koorst viel...

10. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Gelukkig maar. Fijn dat ie weer beter is. Griep gaat ook erg rond, misschien inderdaad een samenspanning van beide!

Deel Deze Pagina