vraagjes aan bv&kma mama's

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafje, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hoii

ik heb een vraagje die ik stel voor iemand anders..

wie kan een lijstje maken met welke producten ( plus eventueel het merk) je een heerlijk gevarieerd kma vrij dieet kan hebben..

Zij weet gewoon ehct niet wat ze moet eten en heeft ook het idee dat er niks is, ze is een behoorlijke snoeperd en houdt ehct van lekker en veel eten..

dus tips zijn zeer welkom!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    NOu, gewoon met alles waar geen melk inzit :)
    Niet zo moeilijk hoor!
    Fruit, groente, en zat soorten koekjes en snacks.
    Veel snoep is zuivelvrij.
    Ingrediëntenlijst lezen en zo min mogelijk mixen en kantenklaar meuk eten.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja dirksmama, dat begrijp ik en dat weet zij ook...alleen haar kindje is nog pas 2 weken en ze heeft nog niet ehct de tijd om onwisj in winkels te gaan lezen...dus vandaar dat ik dahctd at het mss handig zou zijn, als mama's de producten daadwerkelijk opsomde...zodat ze even globaal weet wat wel en niet....soja mag ze bijv ook niet...

bijv nam ze gister omdat ze bijna flauw viel een hap eierkoek, maar bestaan die eigenlijk ook zonder km? ik zeg maar wat...dat soort info zoek ik nu...

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ze kan op het voedingscentrum een lijst opvragen van alle producten incl merk waar bepaalde voedingsstoffen niet in zitten. Dus bijv melk. Dat kost wel geld, ik geloof 13 euro ofzo, en het opsturen kost een paar dagen (ook per mail).

Wat ik ieg toppers vond waren allinsonbrood (ah) en kokosmelk als roomvervanger. Maar goed, er is zooooovveeeeeeeel te koop....

Er zijn hier trouwens ook veel oude KMA topics met veel ideeën.

5. fafje

fafje Niet meer actief

oh thanks, goeie...ga dat ff zeggen tegen dr..!!

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja die lijst, dat wou ik ook zeggen.
    Ik heb hem zelf nooit gebruikt, had ik niet nodig.
    En voor de rest goed de etiketten lezen en info vragen aan mensen die er verstand van hebben en evt naar een goede diëtist.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op de websites van Albert Heijn en C1000 kun je vinden welke producten koemelk- of sojavrij zijn.
    Verder, even bellen met VBN of LLL die kunnen haar in contact brengen met een van hun vrijwilligeres die ervaringsdeskunsdige zijn.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ohja at is ook handig! thankssss

ze had ook al allergiesupermarkt.nl gevonden.. maar is nogal duur natuurlijkd ie producten...maar zo kan ze wel dingen vinden waarvan zij niet eens wist dat het kma vrij bestond

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik wil wel even wat dingen zo opschrijven die me te binnen schieten.
    Mag ze ei? Zo ja, jodekoeken en bastognekoeken/kandijkoeken zijn koemelk/sojavrij.
    Sommige speculaasjes, meeste volkoren biscuitjes (AH en Aldi in elk geval).
    Lays naturel chips.
    Volgens mij frikandellen van C1000.
    Sorbetijs AH/Lidl
    Apfelstrudel AH (diepvries)
    Zelf appeltaart bakken, cake is melkvrij ook makkelijk te doen, zonder ei lastiger.
    Meeste pastasauzen kunnen.
    Mix voor bami speciaal (AH)
    Chicken tonight hawaii
    Zelf vlees kruiden is het handigst, AH hamburgers en braadworsten zijn ook melk/soja vrij.
    Meeste salami-soorten AH, gelderse gekookte worst AH (voorgesneden), biologische boterhamworst AH,
    kips leverworst, kalkoenfilet Euroshopper/Aldi/Lidl
    Fritessaus/mayo is wel melk/sojavrij verkrijgbaar, zonder ei alleen in natuurwinkel. Ik nam eerst geen ei en gebruikte een versie met heel weinig ei.
    Curry/ketchup meestal geen probleem.
    Snoep is vaak wel melkvrij (AH is erg duidelijk met eigen merk producten met allergie info)
    Meeste frisdrank kan, alleen geen Taksi, Rivella en van dat smoothie achtig spul van Sisi?
    Sommige puur chocola is melkvrij, er is ook chocola op basis van rijstemelk, is ook best lekker.
    Slagroom kun je in natuurwinkel ook wel vinden op basis van rijstemelk.
    Meeste zoet broodbeleg is geen probleem, alleen opletten met chocolade dingen.
    AH heeft plantaardige halvarine, plantenmargarine gebruikte ik in appeltaart, Wajang kan ook.
    Meeste vloeibare margarine is melkvrij/sojavrij (sojalecithine is meestal geen probleem)

Buiten de deur nam ik alleen patat, brood is gewoon lastig.
    Bakkerij Bart heeft wel een aantal broodjes zonder melk/soja.
    (volgens mij italiaanse bol, stokbrood, duitse broodjes, bartjes wit)
    Fritessaus van Mac is geen probleem!

Als je dingen hebt waar melk of room doorheen moet, kun je rijstemelk/havermelk/kokosroom etc gebruiken. Er is ook op baiss van rijstemelk een roomsoort.

Om aan calcium te komen kan ze sinaasappelsap met calcium drinken (appelsientje)
    Verder multivitamine voor zwanger/borstvoeding met extra vit D

10. fafje

fafje Niet meer actief

red, ssuuuuuuper bedankt voor de moeite!!! dit is heeeul handig!

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Kijk anders ook eens op de site van Knorr bijv. Die heeft van alle producten allergie informatie online staan. Handig als je fan bent van de Knorr wereldgerechten.

Even kijken of ik nog wat weet. Ik at overigens alleen koemelk vrij, dus het zou kunnen dat er wel soja of ei in zit:

Knorr wereldgerecht kip tajine
    Knorr wereldgerecht kofta
    Becel Margarine blauw
    AH paprika kronkelchips
    Tortilla chips
    Chio bistrello chips
    Pindakaas
    Appelstroop
    Speculoos voor op brood
    AH Pure chocoladepasta
    Euroshopper speculaas

Mijn man is gewoon door de winkel gegaan en heeft gelet op alle etiketten. Er mag meer dan ze denkt. Ja, koekjes en chips is even zoeken.

Met haverroom kun je ook veel gerechten bereiden (al heb ik dat nooit gedaan). Aardappels, vlees, groente kan meestal makkelijk.

Op deze site staan een aantal recepten: Gebakken Lucht

12. fafje

fafje Niet meer actief

topppp, thanks !

ja helaas is zij alleenstaand en heeft ook nog een 2 jarige peuter, dus echt op dr gemakkie kijken, lukt nu eventjes niet...vandaar dat ik het even zo probeer(de)...

maar onwijs bedankt!

Deel Deze Pagina