Als ik ze hier wakker maakte, kwamen ze (helaas) nóg veel vaker. Ik weet niet of je iets kunt sturen in de tijd waarop ze in slaap valt, maar hier maakten ze heel lang nachten van max. 10 uur. Zeven uur naar bed was idd dus vijf uur *pling*...wakkerrrrrrr! Misschien kijken wat er gebeurt als je haar structureel iets later op bed legt voor de nacht? Zes uur is tenminste geen nachtvoeding meer...
Hele wisselende ervaringen hier, dank voor de reacties!! Ik denk dat het inderdaad echt aan het kindje ligt wat werkt. Afgelopen nacht heb ik m'n dochter om 23:00 een droomvoeding gegeven, maar heel veel dronk ze niet. Om 01:00 wakker voor haar speen die kwijt was; 03:00 gevoed en maar liefst 3 poepluiers achter elkaar...; 06:00 weer honger, dus gevoed., en weer een poepluier Daarna uiteindelijk nog allebei 2 uur geslapen tot ze om 09:00 weer honger had. Ik dacht eerst aan de regeldag(en) met 3 maanden, maar 's ochtends begon ze ineens te hoesten en dat hield aan. Even langs HA geweest en niks in longetjes en dus gewoon verkouden. Nu ook duidelijk heel snotterig. De afgelopen dagen liet ze tijdens het voeden vaak los en ging dan soms huilen. Ik was bang voor spruw, maar waarschijnlijk had ze al wat last van een verstopt neusje. Nu dus aan de baby zout neusspray. Lijkt al wat te helpen en hopelijk verklaart dat ook een deel van het gespook 's nachts, want ik denk dat ze gewoon te weinig dronk per voeding en dus niet lang kon slapen daardoor. Mocht het na haar verkoudheid aanhouden, dan ga ik wat uitproberen wat werkt: 1) zelf wat eerder naar bed en geen droomvoeding geven, 2) wel een droomvoeding geven, 3) haar iets later naar bed brengen (21:00 bijv). Heel veel dank voor jullie input! Het zet de boel in perspectief en biedt weer wat handvaten om met die nachten om te gaan.