Even mijn frustratie uiten hoor, ik ben in mei gestopt met de pil en na 36 dagen netjes mijn 1e menstruatie gehad, daarna na 43 dagen maar nu zit ik inmiddels al op dag 64 en nog menstruatie gezien. natuurlijk ook al weer heel wat zw testen erdoor heen gejaagd maar allemaal negatief. vanochtend de laatste gedaan van kv maar ook omo wit. dus ga er dan ook maar van uit dat ik echt niet zwanger ben. maar balen is het wel dat mijn menstruatie nog niet komt voel weer van alles zoals misselijk, veel plassen, afscheiding die er uit loopt, zelfs een linea nigra streep op mijn buik maar een negatieve test...kan wel janken
moet dus zijn nog GEEN menstruatie gezien o ja vorige week had ik echt een menstruatiegevoel en een veeg bruinverlies daarna niets meer gehad
vervelend meis!!! Ik heb er geen ervaring mee, maar mss een idee om even naar de HA te gaan? Gewoon voor je eigen gevoel.....
Ik herken de frustratie wel hoor... Ikzelf was na 12 jaar ook gestopt met de pil en het heeft wel 8 maanden geduurd voordat mijn cyclus weer eens een beetje "normaal" liep. De eerste 2-3 maanden na het stoppen met de pil werd ik netjes ongesteld tussen de 30 en 40 dagen (ik heb zelf ook altijd een lange cyclus gehad), maar ineens duurde het wel bijna 90 dagen voordat er weer eens een menstruatie kwam! Op dat moment waren we nog niet actief bezig met klussen maar ik vond het wel vreemd dat mijn menstruatie zo lang op zich liet wachten en was er toch wel veel mee bezig in m'n hoofd. Achteraf denk ik toch echt dat het allemaal te maken heeft met ontpillen en de hormonen die je lijf uit moeten. Na 6-7 maanden begon de cyclus weer langzaam "op te starten" (wel nog steeds lang) en was het de tweede ronde van klussen raak! Ik zou me dus niet meteen zorgen maken....maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd want ik deed het zelf ook...! Als je echt geruststelling nodig hebt zou ik gewoon even een afspraak maken bij de HA. Succes!!
Idd vervelend. Ik weet wat je mee maakt. Toen ik voor de 1e keer zwanger wilde raken heb ik daar een jaar over gedaan, in dat hele jaar ben ik maar 6 keer ongesteld geweest. Dus ook hele lange cyclussen waar ik gek van werd. Hopen dat de duivels OF snel komen, OF wegblijven met een goede test succes meis
Hey, Dat is inderdaad niet leuk! Toen er aan mijn cyclus geen einde leek te komen en de zwangerschapstesten witter als wit bleven, me gemeld bij de HA. Zij heeft me (na een bloedtest ter controle) primolut voorgeschreven. 12 dagen later ongesteld geworden - oef oef (denk niet dat ik al ooit zo blij was met een ongesteldheid ). Ik duim voor je op alsnog een positieve test maar, ook vooral dat je snel eindelijk duidelijkheid hebt!
Al wordt ik maar ongesteld ben ik blij weg met die onzekerheid ben voor het laatst in augustus de 9e ongesteld geweest Ook heel weinig hoor maar toch Dus denk dat ik wacht tot eind okt als ik dan geen duidelijkheid hebt ga ik ook langs ha En ga ik daarna Etos zwanger pillen slikken kijken of uk daarmee wel mijn cyclus kan verkorten
Hoi Sweetlove, Helaas zit ik in het zelfde schuitje als jij (zie mijn handtekening). Ik ben in mijn vorige cyclus op dag 77 naar de HA gewest, maar die zei dat ik het nog een tijdje moest aankijken. Ik ben toen ook met de etos pillen begonnen en werd 3 weken later, op dag 106 ongesteld. Daar was ik heel blij mee, maar zit nu weer in zo'n lange cyclus. Ik wil nu teunisbloemolie proberen want heb van veel mensen gehoord dat dat de cyclus verkort. Ook een idee voor jou misschien?
tsja, HEEL HERKENBAAR DIT!!!!!!!!!!! ik ben vorig jaar in juni met de pil gestopt, heb netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad... en daarna, ik zal voor de grap ( lekker lollig---> not) mijn briefje er eens bij pakken.... 18 juni met de pil gestopt, 21 juni onttrekkingsbloeding gehad, 28 juli ongesteld geweest, 5 oktober nog eens ongesteld geweest en toen niet meer... ik ben in september al naar de huisarts gegaan, niet zozeer omdat ik niet zwanger werd maar gewoon omdat ik me zorgen maakte omdat ik helemaal niet meer ongesteld werd en ook constant niet zwanger bleek ( door de testen) leek mij toch niet helemaal gezond, toen ik in januari 2008 met de pil stopte ( zat toen nog tot maart in opleiding dus dacht kan ik die paar maanden gelijk mooi ontpillen en daarna voor het eggie gaan) was ik netjes elke maand ongesteld en eigenlijk de 2e echte poging al zwanger en nu werd ik dus niet eens meer ongesteld!!! dus toen ik bij de dokter kwam en mijn probleem uit had gelegd zag hij het probleem schijnbaar niet zo... ik zou wel of snel ongesteld worden of zwanger zijn maar nog te weinig hcg aanmaken voor een posi test grrr :x zover was ik zelf ook al he... tsj ik kom verdorie nooit bij de dokter en als je dan eens gaat word je gewoon niet serieus genomen! mijn voornemen was ook om NOOIT meer naar die dokter te gaan, ik heb uiteindelijk nog om een bloedtest gevraagd ( had daar iets over gelezen op het forum hier) maar dat was niet de normale gang van zaken volgens hem en hij begreep wel dat ik graag wilde weten of ik zwanger was of niet maar daar ging hij niet aan mee werken dus ik nog een keer gevraagd of dat echt niet kon en toen zei hij dat hij voor mij een uitzondering ging maken ( mazzelaar dat ik toch ben :x) uiteindelijk kon ik voor de uitslag van het bloed naar de assistente bellen en die deed ook al zo achterlijk... ze zei doodleuk dat er niks uit was gekomen en dat ik nu ik met haar had gepraat wel snel ongesteld zou worden nou, daar heb je wat aan he... ik was echt heel boos/ verdrietig en ik voelde me heel machteloos... ik dacht dan toch lekker niet, ik zoek het zelf wel uit... uiteindelijk ben ik dan ik oktober nog een keer ongesteld geworden....en daarna weer niet meer, toen brak op een gegeven moment december aan en vond mijn man het wel eventjes genoeg geweest, hij zei, voor hetzelfde geld heb je wat en doen hun er zo luchtig over ( is natuurlijk ook zo, ik heb er geen verstand van, maar daarvoor ga je dan toch ook naar een dokter normaal gesproken, voor hetzelfde geld heb je iets engs daar zitten ofzo waardoor je niet meer ongesteld word) mijn man vond dat ik terug moest gaan naar de dokter en als ik dan weer zo achterlijk werd geholpen dan zou hij de zorgverzekering wel bellen of het normaal is om als je naar een dokter gaat je gewoon niet geholpen word! dus ik ( om van het gezeur af te zijn) toch maar weer een afspraak gemaakt eind december bij de andere arts in onze praktijk, uiteindelijk met lood in mijn schoenen erheen maar zij nam me wel gelijk serieus! ze zei: nee hoor, da's niet goed, laat maar bloed prikken om te kijken of het aan je schildklier ligt, als dat het niet is dan leg ik een doorverwijzing voor het ziekenhuis klaar... het was uiteindelijk niet mijn schildklier dus ik naar de gyn in het ziekenhuis en daar bleek ik pcos te hebben ( kon in januari gelijk in het ziekenhuis terecht) dus ik was verminderd vruchtbaar en moest hormonen gaan slikken en pillen om menstruatie op te wekken, uiteindelijk deden die hormonen niks voor mij en mocht ik in april hormonen gaan spuiten, ik was in mei zwanger! dus ik zou als ik jou was niet te lang met dit soort dingen rond gaan lopen, wie weet heb jij ook wel iets of zelfs misschien wel hetzelfde als ik waardoor je verminderd vruchtbaar bent en blijf je onnodig lang wachten op deze manier! ik wil je in ieder geval veel succes wensen en hoop van harte dat je snel zwanger mag worden! groetjes riniti
Voor mij is dit helaas ook heel herkenbaar:x Ik zit nu nogsteeds te wachten op de eerste ongi na de pilstop. Bij mijn vorige zwangerschap duurde het 5.5 maanden eer de eerste ongi kwam, daar zit ik nu dus bijna weer aan als het nu niet langer gaat duren. Ik ben de vorige keer na 5 maanden ook naar de HA gegaan en werd ook totaal niet serieus genomen! Het was volstrekt "normaal" om 8 maanden op de eerste ongi te moeten wachten, en ik zou vast altijd al een lange cyclus hebben gehad etc ect... Ik zit nu echt te twijfelen of ik weer naar de HA zal stappen. Ik ben gewoon bang dat dat dan weer voor niets is omdat ik weer niet serieus genomen zal worden. En dat zoiets als, je hebt toch al een kindje dus de vorige keer is het toch ook gelukt???? Belachelijk eigenlijk dat ik zo denk, maar mijn HA is wat mij betreft geen zorgverlener maar een oude ***! Toch heb ik voor mezelf het eind van deze maand als ultimatum gesteld, maar ik hoop dat de ongi er dan voor die tijd geweest is....
Hai Sweetlove, Ik herken je verhaal zo goed!!! Ik ben in april gestopt met de pil na 13 jaar. De eerste 3 maanden een cylcus van 29 dagen, daarna 16 dagen. Na een provera kuur van 7 dagen heb ik ontrekkingsbloeding gehad. Dit was op 2 april.Daarna niet meer ongesteld. Heel veel testen gedaan, maar steeds negatief. Wat frustrerend en maar hopen dat ik ongi zou worden, die zwangerschap had ik al opgegeven. Ook mijn huisarts zij na 6 weken dat ik nog een week of 4 moest aan zien Tot vorige week.... op NOD 64 of zo. Ik kwam een test tegen en dacht na 2 weken zonder testen, het kan geen kwaad. Nou binnen 20 seconde een knaltest!!! Ben wel onzeker over hoe ver ik ben (heb best wel wat alcohol en voedsel die niet zo goed zijn als je zwanger bent op),maar zijn super blij. Over 3 weken de eerste echo. de verloskundige denkt dat ik een ongi heb overgeslagen en verwacht dat ik nu 5,5 weken ben. Blijf hoop houden, het kan dus ook goed gaan
hoi hoi, heb je niet toevallig nog een huisarts in de praktijk waar je terecht kan?? want als je idd zo'n ouderwetse *** hebt rondlopen schiet je er zooooo weinig mee op, het is zo lullig dat je zo afhankelijk bent van je huisarts... wat dat betreft kan je beter het zorgsysteem in belgie hebben daar mag je gewoon gelijk zelf beslissen om naar de gyn. te gaan zonder doorverwijzing van je huisarts... maar als ik jou was zou ik het toch idd gewoon weer proberen hoor, misschien kan je hem wijsmaken dat je al langer bezig bent als 8 maanden?? ( tsja, zulke dingen ga je uiteindelijk doen als ze je niet willen helpen toch??) succes in ieder geval, liefs riniti