Ik was degene die zei dat je het ook kunt zien als een mooi leermoment. Ik verbaas me werkelijk waar om al die mensen die hier zo geirriteerd raken omdat andere mensen te laat komen. Als je het zo erg vindt, doe er dan wat aan! Als je dat niet kunt, accepteer het dan en haal als mogelijk, er nog iets positiefs uit (zoals een mooi leermoment voor je kinderen ). Of blijf je irriteren, ook best natuurlijk. Ik laat mijn bloeddruk er in ieder geval niet voor oplopen
Maar dat betekent dus dat wanneer iets je opvalt, meteen je bloeddruk omhoog schiet? Bij mij niet hoor
Wij doen er inderdaad wat aan, en met alle regels op scholen die strenger worden, zullen er veel scholen volgen met dit beleid. Je weet dat de leerplicht je boetes mag geven, je cursussen op kan leggen en in extreme gevallen hulpinstanties kunnen benaderen? Daarnaast, jij vindt het niet vervelend als collega's standaard een kwartier te laat binnenkomen? Of ben jij diegene die altijd een kwartier te laat aankomt? Wij laten kinderen in de hogere groepen nu ook tijd inhalen na school. Vinden ouders ook niet altijd leuk, maar dat is het nieuwe beleid.
inderdaad het is niet zo dat ik er op ga letten wie er te laat komt dat valt gewoon op als dat elke keer dezelfde zijn dat mag je hier blijkbaar niet zeggen want jemig dan heb je geen leven
Echt hè....die oordelen over het feit dat iemand opmerkzamer is dan dat jezelf bent vind ik misschien nog wel triester dan het structureel te laat komen
Ik snap wel waarom mensen het irriteert dat anderen te laat komen. Als jij namelijk wel de moeite neemt de avond ervoor op tijd naar bed te gaan (zowel kinderen als de ouders), je wekker te zetten, je kinderen klaarmaakt en te eten geeft zodat je bijtijds de deur uit kunt gaan om vervolgens op tijd op school te komen. Waar de leerkracht dus op het afgesproken tijdstip met de les kan beginnen, waar hij of zij ook de moeite voor heeft genomen dit voor te bereiden en te plannen, zodat je kind onderwijs kan genieten.. Ja dan vind ik het echt een enorme dikke middelvinger als iemand zijn kind structureel te laat op school laat komen. En wat voor signaal geef je aan de kind daarmee? Er zijn regels en afspraken, maar wij hoeven ons daar niet aan te houden? Echt belachelijk. Ik ken wel volwassen mensen nu, die kennelijk vroeger hiermee opgevoed zijn. Ze zitten in mijn eigen vriendengroep zelfs. Het zijn aardige mensen, maar als het gaat om de tijd van een ander vind ik ze enorm egoistisch. Ze komen rustig 2 uur later dan afgesproken aankakken. Ik doe ook mijn best om op tijd mijn huis op orde te hebben, boodschappen te halen, kinderen klaar te maken, zodat ik visite kan ontvangen. Maar deze mensen hebben echt geen idee dat de andere partij er ook moeite in steekt, ze hebben dat nooit geleerd en denken enkel aan henzelf. Ik zou niet willen dat mijn kinderen zou zouden worden, maar in mijn ogen begint dat al met simpele afspraken als op tijd in de klas zijn.
Haha, ja, je hebt toch je ogen open als je van school naar huis/werk/weet ik wat gaat. Dan kom je gewoon altijd dezelfde mensen tegen waarvan je weet dat ze ook op school zitten en de bel al is gegaan. Tja, dat merk ik op, maar het wil nog niet zeggen dat mijn bloeddruk stijgt.
Hè hè idd, ik quote jou maar iedereen die in die strekking iets zei heeft gelijk. Als je diegenen tegenkomt of letterlijk in de klas zit 1 of 2 ochtenden in de week heeft dat toch niet met teveel tijd of geen leven te maken? Dan zie je dat toch? En ja als ik zie dat mijn kind (en andere) daar last van hebben irriteer ik mij daaraan. En dat het een leermoment kan zijn is de grootste onzinsmoes ooit. Gewoon een excuus om maar te laat kunnen komen.1
Nope, irriteer me ook niet aan collega's die standaard te laat binnenkomen. Hun leven, hun zaak. Ik focus me op mijn eigen werk, wat iemand anders doet moet diegene zelf weten. Of hun leidinggevende, is niet aan mij.
Niet als iets je opvalt, wel als je je eraan gaat irriteren. Zijn gewoon automatische processen van het lichaam
Ik vind je eerlijk gezegd nogal naïef overkomen. Jouw kinderen hebben denk ik geen last van laatkomers dus heb jij dat ook niet. Maar als zij er uit hun doen van waren weet ik zeker dat jij het ook niet allemaal prima zou vinden. Zelfde met een baan. Mijn man heeft een kantoorbaan waarbij het niks uitmaakt of een collega te laat is. Maar als ik in mn eentje op een groep van 12 kinderen staat omdat mijn collega ipv om 8 uur te komen besluit tussen half 9 en 9 te komen kan ik mij niet gewoon focussen op mn werk en is dat dus zeker wel aan mij om daar een probleem mee te hebben.
Ik snap dat ook niet. Laatst had M net toen we wilde gaan echt álles onder gepoept, zo kon ik haar echt niet meenemen. Super snel schone kleren aan gedaan en net om 8:30 uur op school (hier is het inloop van 8:20 tot 8:30). Dat vond ik al verschrikkelijk, haha
Idd. Er zijn bij mij op het werk (flexibele werktijden dus iedereen begint en stopt op een ander tijdstip) mensen die van al hun collega's bijhouden/weten hoe lang ze op kantoor zitten. Waarom? Natuurlijk is het storend om binnen te komen als de les al is begonnen. Maar om er een topic over te starten? Tja... Dan krijg ik echthet gevoel dat je daarmee vooral wil laten zien dat je het zelf veel beter doet. Verder.... De enige moeder die ik ken, die bijna altijd op het nippertje of net te laat is, is een alleenstaande mam met drie jonge kinderen waarvan 1 baby. De vader van die kinderen is nog voor de geboorte van jongste overleden. Als er 1 moeder is voor wie ik respect en begrip heb.... En dan stoor ik me dus meer aan mensen die oordelen zonder de achtergrond te kennen.
Nee dat doe ik omdat o.a. mijn kind echt last heeft van laatkomers en ik hier op school merk dat er nogal luchtig over gedaan wordt door sommige ouders. En ik wil laten zien dat het voor sommige kinderen echt een probleem is. En als jij op het kdv of bij de go komt om je kinderen te brengen omdat je wil gaan werken en ze zijn er niet, dan vind jij daar ook niks van?
Als je het hebt over topics starten, dan weet ik er nog wel een paar... -ik heb een likje genomen van en softijsje, wat nu? -ik heb een paashaas gegeten en raakte het ziverfolie aan, kan dit kwaad? -met welk doekje maak je de wc schoon? -al 3 maanden oud, met de pot mee-eten? Nutteloze topics all over the place! Dit is nog leuk om te lezen en het erover te hebben.
Ik erger me niet aan collega's die te laat komen en dan maar zelf langer moeten blijven. Ik erger me wel degelijk aan collega's die steevast te laat opdagen voor vergaderingen, waardoor wij ofwel zelf zitten te schilderen tot ze er zijn, of alles wat al besproken werd een kwartier later herhaald moet worden omdat de laatkomers bijgebeend moeten worden. Waarom zou dit anders zijn dan in een klas? Of mag ik me in jouw zen-filosofie ook niet ergeren aan die laatkomers wiens eigen planning blijkbaar belangrijker is dan de mijne?
Zoon zit nog niet op school, wel op de peuterspeelzaal en daar is iemand die altijd te laat is, met zowel brengen als halen. Waarom weet ik niet, interesseerd me ook niet... maar vind het wel sneu voor dat ventje dat hij iedere dag als laatste overblijft omdat mama te laat is. Ook wanneer er iets is waarvoor ouders kunnen komen kijken komt ze pas binnen vallen als het feestje al zo goed als voorbij is. Onze zoon moeten we straks 1 keer in de week om 07:30 uur al op school brengen terwijl school pas om 08:30 begint, dat vind ik ook wel sneu.
Maar dan heb je het over vso, neem ik aan? Mijn jongens gingen altijd al om 7.30 naar kdv en later vso. En er waren genoeg ouders die rond hetzelfde tijdstip hun kinderen brachten. Dat vind ik niet sneu....
Ja klopt, de vso zit in de school maar er zijn maar weinig mensen die daar gebruik van maken dus zal hij een van de weinige zijn die zo vroeg aanwezig is.