Bezoek aan de gynaecoloog, nu eileiders door spoelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hailey2016, 28 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Ik heb laatst een bezoek gehad aan de gynaecoloog en alles bleek in orde te zijn met mij *opgelucht* nu gaan ze volgende week me eileiders door spoelen met een soort vloeistof wat de kans op zwangerschap zal vergroten. Ik ben blij dat we toch worden geholpen..iemand hier die ook "door gespoeld" is? Ik heb gelukkig een hele hoge pijngrens dus ik ben niet bang maar wel zenuwachtig.

2. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik denk dat je een HSG bedoeld? Ik heb het gehad maar heeft mij niet geholpen. Hoor wel dat het voor vruchtbaarheid kan helpen maar het is vooral bedoeld om te kijken of je eileiders toegankelijk zijn.

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Het doorspoelen van de eileiders is niet direct bedoeld om de kans op een zwangerschap te vergroten, al zijn er gevallen van vrouwen die hierna wel snel zwanger zijn geworden.

Wat @Dalysa zegt, het is bedoeld om te kijken of je eileiders toegankelijk zijn en maakt daardoor onderdeel uit van de onderzoeken naar de oorzaak van jullie mogelijke onvruchtbaarheid. Bij mij was het onderzoek overigens pijnloos.

Daarna zullen de artsen waarschijnlijk bepalen wat ze willen doen. Als alles in orde blijkt te zijn kan het zijn dat je het nog een tijdje zelf moet proberen. Het kan ook zijn dat je IUI of iets dergelijks mag proberen.

Succes!

4. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Klopt heb vorige week al echo's enzo gehad alles was goed dus volgende week gaan ze die vloeistof in spuiten en nee ga der niet van uit dat ik gelijk zwanger wordt maar het is fijn om teweten dat we beide niks mankeren..

5. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Ik heb enkele weken geleden het onderzoek gehad. De tang om de baarmoedermond te positioneren vond ik echt flink vervelend. De rest van het onderzoek was pijnloos maar het doorspuiten ging wel moeizaam.

De officiele uitslag moeten we nog krijgen

6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Voor een hsg is het wel handig als je een hoge pijngrens hebt want ik vond het verschikkelijk, maar dat was niet wat ik je wilde zeggen ;) Zowel mijn zus als ik zijn gelijk zwanger geraakt na de hsg, dus ik raad je zeker aan die maand goed te klussen :D

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Bij mij deed het zeer leek wel een bevalling alleen korter ;)
    Waarom het zo zeer deed omdat de eileider niet doorgankelijk was dus vandaar.
    Ik denk als je eileiders gewoon goed zijn het geen probleem is,misschien een beetje vervelend
    Ze zijn toen ook gestopt omdat het geen doen was en te zien was dat 1 doorloopt en de ander niet.

8. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    heb een hoge pijngrens trouwens ;)

9. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Ik heb het gehoord ja van een vriendin dat het best wel pijnlijk is maar gelukkig heb ik een hoge pijn grens en ik weet waarvoor ik het doe dus laat ik het allemaal over me heen komen en blijf heel relax,ik hoop dat een goeie uitslag krijg en je snel zwanger mag worden!

10. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Oh wauw dat is ook vervelend hoe gaat dat dan nu verder als 1 eileider niet doorloopt? En de pijn..achja ik weet waar ik het voor doe dus komt allemaal wel goed

11. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Wat geweldig zeg! Hartelijk gefeliciteerd, ik hoop dat wij ook snel een positieve zwangerschaps tekst in handen mogen krijgen

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Helaas is mijn zwangerschap in een miskraam geëindigd, maar dat hoeft voor jou niet het geval te zijn.

13. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Sorry..wat erg heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer in blije verwachting ben en dat dat goed blijft gaan

Deel Deze Pagina