Op vakantie als zwangere vrouw

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Desjavu, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heel erg mee eens.

2. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Jeetje, wat een bemoeienis zeg. Volgens mij vraagt ze niet of ze toestemming van jullie mag hoor? Het is toch verder ook niet jullie zaak waarom en hoe haar omgeving hiermee omgaat?

TS, ik zou denk ik eerder samen met z'n tweetjes op vakantie gaan voordat de baby er is dan met zo'n klein baby'tje.

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Was er gisteren niet ook een topic dat jouw partner het allemaal niet meer zag zitten?
    Heb daar maar niet op gereageerd, maar ik denk dat het niet meer dan logisch is dat mensen andere topics van je erbij halen, omdat mensen daarin met je meedenken, je willen helpen en vervolgens zien ze je zo'n topic openen.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Hoogzwanger zou ik niet doen maar met een kleintje ook niet.. Ik zou dus in het voorjaar gaan samen.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #45 SushiLover123, 9 jan 2016
    Laatst bewerkt: 9 jan 2016
    Mijn advies: In elk geval nog niks boeken. Of met een heel goede annuleringsverzekering. Je weet nu nog niet hoe het straks gaat. Misschien ben je veel te moe, moet je nog herstellen, heb je een huilbaby of is er iets aan de hand. Je kunt later altijd alsnog een last-minute boeken.

6. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op je andere topics heb ik niet gereageerd. Ik vind dat je heel erg je best doet om financieel alles op een rijtje te krijgen voor de baby straks. Hier heb ik respect voor echt waar, bedoel het is niet gepland en je gaat er toch voor. Echt top.

Maar vervolgens zie ik meerdere topics van je voorbij komen, dat je er nog lang niet bent. En dan ook nog een topic over dat je partner het ineens niet meer ziet zitten. Lijkt mij dat je dus nog niet alles op een rijtje hebt op dit moment en dan lijkt mij een vakantie het laatste waar je aan zou moeten denken.

En ik snap dat je dit niet leuk vind maar het is wel de realiteit. Vind het ook vrij kinderachtig dat je zegt dat je hier niet op zit te wachten maar je zal nu ineens volwassen moeten worden meid en prioriteiten stellen. ik zou me bezwaard voelen als iemand anders mijn huis voor mij inricht om me te helpen en ik vervolgens van centjes die we hard kunnen gebruiken op vakantie zou gaan...

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm ja... Hier had een kennis ook een groot geldbedrag gekregen van een wederzijdse vriend, omdat ie bepaalde belangrijke dingen niet kon betalen. Maar toen die vriend hoorde dat de kennis een motor had gekocht (náást zijn auto).... Laat ik zeggen dat die vriendschap flink bekoeld is.

8. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik ben eind febr uitgerekend, maar heb nog niks geboekt voor van de zomer.
    Eerst maar eens kijken hoe ik me voel na de bevalling en of de baby een beetje relaxed is. In mei gaan we pas iets boeken.

9. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Wat is er mis met een jaartje geen vakantie? Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik sparen sparen sparen. Dit jaar ga je afstuderen, ga je verhuizen, krijg je een kind. Vakantie heeft de minste prioriteit lijkt me.
    Als alles volgend jaar in rustiger vaarwater is, kan die vakantie ook nog wel.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik snap er maar weinig van... Jullie gaan altijd in september op vakantie, je bent al jaren niet op vakantie geweest en je bent nog heel erg jong. Hoe moet ik dit met elkaar rijmen?

Daarnaast zou ik absoluut in het voorjaar gaan en niet vlak na de geboorte.

11. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik vind het ook allemaal maar vaag sorry
    Je weet net dat je zwanger bent propt het hele forum vol met vragen die je je normaal pas later afvraagt en de hele wereld weet het al en bemoeit zich ermee
    Adem in en uit je bent net een week zwanger 😉

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat kan het jullie allemaal schelen? Pff wat een vooroordelen weer zeg. Ik denk dat ze ondanks alles vreselijk haar best doet.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn advies boek een last minute dan weet je hoe je je voelt of je baby'tje makkelijk/moeilijk is en niet geheel onbelangrijk waar het op dat moment een beetje lekker weer is. 😉

14. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Waar slaat dat nou op.. Het feit van zwanger zijn wekt duizende vragen bij je op...

Beetje een raar antwoord

15. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    @Umm85, van mijn familie hoeven wij ons niet in de schulden te steken. Ons budget is er nog niet naar om op ons zelf te gaan, en dan kan je zeggen dat we aan vanalle kanten gefinancieerd worden wat betreft toeslagen, het is gewoon niet mogelijk. En het is natuurlijk niet zo dat ik niks doe in het huishouden waar ik dan ook zal verblijven voor een duppie… Zo ben ik zelf niet, maar goed, dat is ook wel logisch lijkt mij.
    Wat betreft het zoeken naar vakantie, dat is nog altijd onze keus.
    @Florina dankjewel!

@Fee90 Zo logisch is dat niet, als ik hulp en advies wil over het gehele plaatje dan voeg ik alle topics wel bij 1. Ik vraag alleen advies over vakantie, verder niets.
    @Veera, dankjewel!
    @LadyXochi dankjewel voor je tip.
    @tikigo Dankjewel voor je compliment, daarbij snap ik dat vele hun advies kwijt willen en ook andere topics erbij halen. Voor mijn partner is het ook een heftig verhaal dat dit zo maar erbij komt terwijl we er beide niet op zaten te wachten. Dus het is voor hem natuurlijk ook wel heftig om dit zo te verwerken. Misschien voor mij wat makkelijker.
    Het is voor ons een cadeau dat ons huis zal worden ingericht indien nodig. Echter blijven we nog bij opa en oma wonen wanneer de baby komt.
    @Cally Een jaartje geen vakantie is niks mis mee. Maar ben wel aan het rond kijken om met 2 of 3e weg te kunnen omdat zich nu iedereen bemoeit, en ik pas in mijn 6de week zit. God weet hoelang dat nog gaat duren ;)
    @Mamaa6 En waar slaat dit antwoord nou op? Wat maakt dat nou uit? Tuurlijk, als je te horen krijgt dat je zwanger bent totaal onverwachts spoken er duizend vragen door je hoofd heen. Als het je niet bevalt moet je het niet lezen en zeer zeker al niet reageren.
    Dat de hele wereld het weet dat is nog altijd onze keus zelf. Ik ben geen week zwanger, maar zoals je kan zien, pas 6 weken. Ja nog pril, maar er zijn hier meer mama’s die zich al 100e vragen met zich mee brengen.
    Jeetje zeg.

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik zou met z'n tweetjes even weggaan. Straks komt jullie kindje en dat is ook allemaal wennen en ik denk dat het juist heel goed is om in elkaar te investeren.
    Met kindje kan ook. Mijn zoontje is een half jaar en we zijn al vaker met hem weggeweest (hebben veel familie en vrienden in het buitenland) maar het is toch lastiger. Je loopt dan toch de hele tijd met de behoeftes van zo'n baby'tje te hannesen..

17. Steefke86

Steefke86 Lid

7 jan 2016
    40
    1
    6
    ik werk als pedagoge, waarbij ik kinderen en jonge
    roermond
    Ik ben zelf half september uitgeteld, maar had in november al een vakantie voor juni geboekt. Ik wacht nu zelf gewoon af wat de verloskundige zegt. Als zij zegt dat het geen probleem is, stap ik gewoon met mijn dikke buik in het vliegtuig en ga ik 8 dagen van zon zee en veel heerlijk eten genieten. Ik ga naar een voor mij heel bekende plek, dus ik kan genieten zonder er veel op uit te hoeven :)

18. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik ben op vakantie geweest toen ik 6 maanden zwanger was. We hebben een huisje in Belgie geboekt. We wilden het samenzijn als het ware afsluiten. Had toen niet echt behoefte om te gaan vliegen. En geloof dat in de zon liggen niet heel erg goed is en bovendien zou ik wel heel erg mijn wijntje missen in een warm land onder de zon hihi.
    Met de kleine zijn we nu in Nederland in 1 jaar tijd al 3 x naar een bungalow park geweest, dat is zo fijn!!!

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk niet direct op vakantie gaan als de baby is geboren. Ik zou kiezen om dan in het voorseizoen te gaan, nog even lekker samen met je man.

20. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik zou persoonlijk met zn 2e weg gaan, als je nog zwanger bent. Lijkt me veel prettiger. Even je hoofd leeg maken en samen genieten van de laatste weekjes met zn 2e. Meid, echt waar. Neem dit advies aan.

Onze dochter is absoluut gepland en we hebben er ruim 4.5 jaar op gewacht. Maar ó wat viel het mij zwaar!
    De bevalling ging héél anders dan gehoopt (uiteindelijk een keizersnee na zo'n 14 uur weeënstorm). Je weet niet hoe dat loopt.. Daarbij kan ik je zeggen dat je echt kapot bent omdat je baby waarschijnlijk een paar keer per nacht komt. Het eerste jaar lijdt je relatie er vaak ook onder, omdat je allebei moe bent en een baby je hele leven op zn kop zet. Je kunt je er niet op voorbereiden, heb ik wel gemerkt. Ik schoof al het advies altijd opzij en dacht, ach.. zo zwaar zal het niet zijn. WRONG.
    En begrijp me niet verkeerd, ik hou ontzettend veel van mijn kleine mooi meid💗 Maar zwaar is het zeker.
    (Misschien ook wel omdat onze dochter nu nog met ruim 7 maanden meerdere keren per nacht wakker wordt😅).

Geniet met zn 2e voordat je wereld op zn kop staat, want alles draait straks om de baby;):)

Deel Deze Pagina