mja wij hebben eens gekeken wat het scheelt qua geld... en dan zou ik toch wat gemopper van school voor lief nemen maar inmiddels blijkt dat we 3 weken meivakantie hebben.. dus dit jaar gaan we gewoon lekker weg in mei
hier zijn we ook van plan om in september een weekje weg te gaan. hij word 1 september 4, dus houden hem dan ook thuis. dit is het laatste jaar dat dat kan, dus we genieten er nog maar even van!
Wij zijn afgelopen jaar ook nog 2 weken weggeweest in februari. (1 week carnavalsvakantie en 1 week daarna) De juf vond het totaal geen probleem, die week extra vrij halen ze wel weer in. Ik heb het ook niet officieel aan hoeven vragen, ik heb wel eens van scholen gehoord waar dat wel moet, ook al zijn ze nog niet leerplichtig.
4 jaar zijn ze nog niet leerplichtig dus lekker nog van genietten hoor! ze kunnen nog lang genoeg naar school toe!
je kind is leerplichtig de eerste schooldag van de volgende maand waar je kind 5 in word in jullie geval kan je mischien nog een keertje dat zou betekenen de eerste schooldag in oktober..
Wij zouden eigenlijk niet op vakantie gaan, maar oma neem dochter en mij mee in juni dus ja ik hou dr 1 week van school. Nu kan het idd nog!
ik ben waarschijnlijk de enige, maar ik vind het niet kunnen. Leerplichtig of niet, je hebt toch besloten om je kindje vanaf 4 jaar naar school te doen, dan moet je je ook aan afspraken/schooltijden houden. Je brengt haar toch niet ook pas om 10.00 uur omdat je dan lekker uit kan slapen ofzo?? Het is wat als de juf elke keer maar moet zien welke kinderen er op komen dagen...als 1 iemand het doet zal dat niet uitmaken, maar je moet er bij zulke dingen van uitgaan: wat als iedereen het doet?? Nee, ik zou mijn kind niet zo in een uitzonderingspositie plaatsen en ik vind het ook niet van fatsoen getuigen tov van de leerkracht en school.
Ik denk persoonlijk dat ik echt niet de enige zal zijn die haar kind een weekje van school houdt voor een vakantie buiten het seizoen. Dus je kind in een uitzonderingspositie plaatsen doen je naar mijn mening niet echt.
Ik ben er geen voorstander van. Dat ze nog niet leerplichtig zijn zie ik als mogelijkheid om ze 's middags te laten slapen als ze echt te moe zijn. Dus niet voor een vakantie. Ik kijk andere ouders er ook niet op aan hoor, het is een persoonlijke keuze denk ik.
Helemaal mee eens! Ik zie het dan ook nog eens uit het oogpunt wat ik heb als leerkracht. Ik heb het meegemaakt bij de kleuters dat een meisje terug kwam en dus twee weken had gemist en heel haar draai in de klas opnieuw moet vinden. Iemand zei dat ze niet zoveel missen. Wel dus. De klas gaat gewoon verder. Daarnaast vind ik dus ook dat je, al je er voor kiest om je kindje met 4 jaar naar school te doen, dit ook echt moet doen en een school niet als een soort van opvanghuis kan zien voor wanneer het jou uitkomt.