Maak me weer eens druk om mijn zoontje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sabrina25, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    #1 Sabrina25, 1 mei 2012
    Laatst bewerkt: 1 mei 2012
    Ik maak me vaak druk om mijn zoontje van 3 jaar. Maar hij heeft ook al een hoop dingen meegemaakt op ziektegebied laten we maar zeggen. En mijn moeder instinct heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Nu.
    Klaagt hij steeds over buikpijn.( dit is al enige tijd zo ) Buik doet au zegt hij dan. Maar een echte zieke indruk maakt hij niet. Gisteren zag ik in zijn ontlasting ( niet dun maar ook niet dik ) slijm zitten.
    Hij klaagt wel eens vaker over buik au maar dan daarna hoor je hem er niet meer over dus heb ik er zelf ook niet echt veel aandacht meer aan besteed.
    Maar nu moest ik hem daarstraks tillen omdat hij buikpijn had buiten.
    Thuis aangekomen boterhammetje voor hem gemaakt. En toen voelde ik dat hij wel erg warm was. Ik temp. op gemeten en die was 39.7 graden.
    Plaatsvervangende huisarts gebeld omdat mijn huisarts op vakantie is en die ging het wel even overleggen met de huisarts alleen hoefde ik me voor nu geen zorgen te maken.
    Het kan natuurlijk een virusje zijn dat hij heeft. Maar daar komt mijn ongerustheid. Omdat hij wel vaker klaagt dus over de buikpijn denk ik dat het een blindedarmontsteking kan zijn....
    Als het echt de spuigaten uit loopt en hij gaat echt huilen door de pijn zit ik gelijk in het ziekenhuis natuurlijk. Maar dat is nu niet het geval.
    Ben ik nou echt zo'n overbezorgde moeder? En wat denken jullie?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoontje heeft sinds zaterdag ook buikpijn en sinds gisteren is die ineens ziek overgeven diarree en is nu dus ziek hij klaagt ook vooral over buikpijn .

denk dat de virussen weer heersen

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik denk ook een virus. Volgens mij heb je bij blindedarmontsteking toch meer acute pijn? Dus niet dat het een aanloop heeft, dacht ik.

Sterkte in ieder geval. Belt de dokter nog terug?

4. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik weet niet of zij nog terug belt. Ze zou het iig overleggen maar gaf mij wat tips ( voldoende drinken etc etc.) het bekende dus.
    Als de dokter hem zou willen zien dan zou ze bellen.

Baal wel dat onze eigen dokter op vakantie is. Maar dat zal je altijd wel zien.
    Hij heeft 1.5 uur geslapen en ging net tempen en toen was het 38.5 graden.
    Hij zit nu lekker te kleien. Hij is wel vrolijk maar het zijn van die momenten. Het zal dan wel een virus zijn. Hopelijk gaat het snel over.
    Denk dat we wel zo nog even rustig naar buiten gaan. This lekker weer dus denk dat dat hem ook wel goed zal doen.

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Zelf heb ik een blindedarmontsteking gehad. En ik heb er dik een jaar mee gelopen. Steeds wel pijn maar het was wel te doen. Op een gegeven moment werd de pijn wel erger en toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Lag toen op de grond te kreperen van de pijn....

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik ken alleen de blindedarmonsteking dat je direct niks meer kan en op echt die plek heel erg veel pijn hebt wat ook niet minder wordt. Ben ook dezelfde dag geopereerd. Dit is wat je het meeste hoort met de blindedarmontstekening, maar wat je zegt, je hebt verschillende varianten. Als hij al zo veel ziek is geweest bel je toch de kinderarts of bel je terug dat je wil dat er bloed geprikt word, weet je het snel genoeg.

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    We zijn net naar buiten geweest en alles ging daar goed. Temp is ook gezakt. Net gemeten. Nu 37.6. Hij heeft net gepoept en het was niet dik maar ook niet dun. Eigenlijk normaal volgens mij. Maar 1 drol bruin en de andere 2 drollen geel. Dus ik denk dat hij een virusje te pakken heeft.
    Hij klaag nu overigens niet.

8. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier even een foto van daarstraks. Zoals jullie kunnen zien. Niets aan de hand. We zijn lekker in het bos geweest.

Bijgevoegde bestanden:

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    prachtig kindje heb je Sabrina!

En denk idd een virusje. hier ook vandeweek geklaag over buikpijn. mn man ook en de buren hebben ook buikpijn. Dus zal heersen.

Maar snap je bezorgdheid helemaal! Vooral als je kindje al zo vaak erg ziek is geweest. Dus gewoon in de gaten blijven houden! En natuurlijk altijd naar je moedergevoel blijven luisteren ;)

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Al denk ik niet dat je zoontje een blindedarmontsteking heeft, kan een blindedarmontsteking ook sluimerend verlopen. Ik heb zelf een jaar lang een ontsteking aan mn blinde darm gehad. 13 antibiotica kuren gekregen onder het mom blaasontsteking, tot ik zwanger was en hij gebarsten was.

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Vanmorgen getempt en toen had hij 38.1 graden. Na een half uurtje weer en toen had hij 37.5.
    Ik weet het niet hoor wat er aan de hand is.
    Ik zit nu op mijn werk. 06.30 uur al begonnen. En mijn man is ook aan het werk. Hij heeft hem naar het kdv gebracht. Wel doorgegeven wat er speelt en ze zouden hem in de gaten houden. Verder is hij gewoon vrolijk.
    Alleen soms klaagt hij dan over auuu buik, of au hoofd.... pfffff.
    Zal ik toch maar de plaatsvervangende huisarts bellen voor een afspraak voor vanmiddag?

12. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Jeetje zeg... Maar ze controleren dan toch ook je urine voor blaasontsteking....
    Oja maar in urine zitten dan ook ontstekingscellen, vandaar dat ze natuurlijk van een blaasontsteking uitgingen... pfff lekker zeg dan...

13. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Mijn oudste heeft het al een dikke week over buikpijn en zit bovenin een beetje. Nu is er vorige week wel buikgriep geweest maar vond de buikpijn wel lang aanhouden en wilde eigenlijk een afspraak maken bij de ha morgenochtend alleen nu ik dit hier lees zal het bij deze virus horen. Na hoeveel dagen zouden jullie.naar de ha gaan?

Deel Deze Pagina