stoelgang op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Suzie01, 5 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Beste dames, we zijn vandaag bezig om de auto in te pakken om gezellig met een vriendin en haar gezin een weekje frankrijk te doen alp du hues.
    Alles gaat voorspoedig en morgen gaan we met 2 teams rijden, de mannen vooruit, de dames er achter aan.
    1 voor ons rustiger, laat de mannen maar hard rijden, 2 ik moet vaker stoppen om te plassen.
    Maar het is altijd wel een dingetje op vakantie en ik heb van mijn vk al het advies gehad laxeerzetpillen mee te nemen maar ben daar geen voorstander van, je bent na het inbrengen niet vrij meer om te gaan en staan waar je wilt, gaat dat ding werken sta je en krom en moet je snel een toilet vinden.
    Alleen kost het me nu normaal al meer moeite doe alles om te gaan maar nog is het niet toppie. Nu zit ik today op dag 3 van geen stoelgang, wat is nu voor de vakantie verstandig om te nemen te doen? Eenmaal op vakantie zie ik het wel weer, we zijn met zijn 5 en 4 volwassen en een jonge dame van bijna 10 erg makkelijk naar elkaar, maar zit gewoon een stuk lekkerder in de auto als ik de stoelgang gedaan heb.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Je kan morgenvroeg nog even twee kiwi's nemen. Wie weet helpt het nog voordat je vertrekt.
    Ik heb overigens altijd zakjes psyllium vezels in huis (op doktersrecept). Dat helpt mij altijd goed en neem ik ook mee op vakantie. Voordeel hiervan vind ik, in vergelijking met laxeermiddelen, dat je hier geen kramperig gevoel van krijgt.

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik drink 2 maal daags een zakje Movicolon. Helpt mij goed!

HvO vindt dit leuk.
  4. HvO

HvO Niet meer actief

Movicolon werkt goed! En misschien Roosvicee Laxo meenemen? Beiden zorgen niet meteen voor directe stoelgang wat laxeertabletten wel doen.

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Roosvicee Laxo!

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, roosvicee laxo! En ook regelmatig even de tijd ervoor nemen, dus gewoon even blijven zitten op de wc en kijken of het dan komt.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zakjes metamucil (=psysillium vezel) halen bij de drogist en daar dan niet pas mee beginnen als het moeizaam gaat (op vakantie), maar alvast eem dag of wat van te voren.

8. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Inderdaad psylliumvezels dagelijks

9. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Goedemorgen Dames, roosice laxo en psylliumvezels ga ik zo nog maar even kopen.

"Nadeel";) is alleen dat ik wat laat ben met advies vragen heb nu al een 3 dagen geen stoelgang gehad.
    zat al te lezen dat ik er maar gewoon even op moet gaan zitten, ga ik zo maar even doen:oops:. Zit nu aan de koffie en ons ontbijt verse bolletjes staan al in de oven.

Straks nog even naar mijn oma, misschien dat een extra koekje bij de koffie ook nog helpt;)

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Als dat witte bolletjes zijn zou ik ze laten staan en volkoren brood halen/ eten. Verder veel fruit (vooral pruimen/ kiwi’s/ sinaasappels) eten, daar zitten veel vezels in. Succes en veel plezier!

11. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Nee heb wel volkoren bolletjes gebakken, het zomaar gaan zitten met een radiobode:cry: werkte helaas niet.
    roosice laxo en psylliumvezels ga ik wel kopen, maar weet de verhoudingen niet, wil geen mega krampen krijgen.
    Plezier gaan we wel maken, ben nu niet zo snel met de racefiets en geen klimgeit maar ga wel proberen om op eigen tempo de alp du hues, crocs du fer, galibrier te beklimmen.

12. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    vergeet bij de psyllium veels niet voldoende (1.5 liter ) te drinken, anders verstopt het alleen maar meer

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah kijk dat wilde ik schrijven ;)
    Hier werken psylliumvezels ook erg goed, heb die van het Kruidvat. Gebruik 1,5 schepje per keer. Je ontlasting wordt er wel anders door, heel soepel, soort jelly, was eerst wel even schrikken omdat ik het een beetje vergeten was dat het door die vezels kon komen ;)

vlavlip83 vindt dit leuk.
  14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Goedemorgen Dames, we zijn net geïnstalleerd op de camping, de wifi werkt en zag dat jullie nog wat extra tips opgeschreven hadden. De psylliumvezels heb ik nog niet gebruikt omdat ik "te" veel veranderingen ook niet wilde op de dag van vertrek, maar ook zonder zwangerschap kan ik slecht naar het toilet op vakantie en vandaag gaan we maar direct aan de psylliumvezels, dat drinken komt wel goed:thumup:
    Wat ik gisteren ook probeerde bij mijn oma bij mijn vriendin thuis het haalde allemaal niks uit en verlost was ik voor het instappen nog steeds niet, bleek in goed gezelschap te zijn vriendin had hetzelfde. Of het de patat was of wat anders in belgie voelde ik wat opkomen en in een mooi wegrestaurant konden we beide naar het toilet. De nachtelijke rit is verder goed gegaan en nu is het eerst nog ontbijten en dan rustig aan wat activiteiten te gaan doen. Bedankt voor alle tips!

famofthree vindt dit leuk.
  15. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ook al doe ik alles goed:
    - veel drinken check
    - psylliumvezels check
    - roosvice laxo check
    Werkt het allemaal niet, ben nog steeds niet naar het toilet geweest voor de grote boodschap.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ook al eens gewoon een paar keer even met een boekje op de wc blijven zitten? En als je last hebt anders even een dagje bij een wc in de buurt blijven en een laxeermiddeltje nemen?

17. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Heb je even een PB gestuurd:cry:

18. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Na van de week gelukkig geen last meer gehad, was weer een hele opluchting haha. Helaas hebben we alleen morgen nog vrij en moeten wel alweer gaan werken van de week.

19. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Bekijk bijlage 571949 Doe jij je voeten omhoog? Op een krukje of op een vuilnisbakje ??

Als ik dat niet doe kan ik het vergeten met mijn darmen..

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dat plaatje geldt alleen als je niet zwanger bent. Indien wel dan wat meer achterover leunen op het toilet.

Veel drinken en veel vezels.
    Kiwi’s op je nuchtere maag.
    Voldoende bewegen.

Verder drink ik altijd op vakantie gewone! cola, dagelijks een glas om darmproblemen te voorkomen.

Deel Deze Pagina