Wat is dit nou weer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Devero, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Kleine heeft weer iets nieuws...

De hele middag 'terroriseert' ze hier al de boel: om de haverklap willen drinken, bij wijze van spreken kan ik haar ieder kwartier opnieuw aanleggen. Ze drinkt/zuigt tot ze in slaap valt aan de borst (spuugt soms nog net de tepel uit) en blijft daar heerlijk liggen pitten. Ik moet alleen niet de illusie hebben dat ik haar kan wegleggen ;) Dit leidt namelijk binnen 5 minuten tot een wakkere baby die zeer luid protesteert en niet stil wordt voor ze aan de borst mag. En dan herhaalt het proces zich weer.

Komt dit vaker voor (vast wel...)??

Inmiddels ligt ze al 10 hele minuten bij mijn vriend en dat gaat nog goed...zolang ze slaapt. Protest kan niet worden gestopt door mijn vriend, alleen mijn borst. Ergens vind ik het wel grappig, maar het lastige is dat ik vanavond een paar uur weg moet... ;)

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Waarschijnlijk is het een regeldag Devero. Die hebben de kleintjes zo rond de 3 weken, dus dat zou heel goed kunnen kloppen! Het enige wat echt werkt is aanleggen, zo vaak als ze wil, daardoor gaat jouw productie omhoog naar haar behoeften. Kan je je afspraak vanavond niet verzetten?? Kan trouwens nog best wel een paar dagen aanhouden voordat het weer goed gaat.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Ja of ze is even gewoon aanhankelijk vandaag....eraan toegeven hoor iets anders kun je niet doen lijkt mij...

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    HIer avonden met een baby op de borst gezeten. Weigerde ergens anders te slapen. Heerlijk, verlang er nog wel eens naar terug ;)
    Moet je lang weg?

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    misschien zuigbehoefte.. dat zou ook kunnen
    heeft ze een fopspeen?
    was hier een groot succes..

wel zo'n combi gebruiken die voor BV baby's is dan.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Regeldag(en) waarschijnlijk. En clusteren begint ook vaak rond deze termijn.
    Hier 3 maanden lang de avonden op de bank doorgebracht met kindlief aan de borst. Klinkt lang, maar ergens had het ook wel wat. Nu slaapt ze niet meer bij me, eigenlijk zou ik dat nog wel eens fijn vinden.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Herkenbaar hoor, rond die termijn deed uk ook weinig anders dan drinken en slapen (juist, bij mij). Lekker aan toegeven, straks ga je het missen!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hihi leuk dat iedereen hetelfde zegt: het is niet zo praktsich maar achteraf wel heerlijk die intieme momenten met je uk :D

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Google eens op regeldag en clustervoeden schat.
    Je kind doet heel normaal. Dat mag je geen terroriseren noemen.
    Als je weg moet, afzeggen of kind meenemen.

10. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    #10 Devero, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt: 28 jun 2011
    :D Terroriseren staat tussen aanhalingstekens, ik bedoel dat dus niet letterlijk. Het nadeel van de geschreven teksten waarin de toon waarop iets gezegd wordt helaas niet hoorbaar is...

Zoals ik al schreef, vind ik het ergens ook wel grappig. Heb er in ieder geval totaal geen last van, heb het er allemaal voor over, kan er ook super van genieten. Alleen doe ik dit ook maar voor het eerst...en pas 3 weken...dus is het vanuit praktisch oogpunt soms even zoeken naar 'wat wat is' (regeldag of clusteren) en hoe ik daar mee om kan gaan.

@ Iedereen: het is allemaal goed gekomen, de kleine heeft het super gedaan! Ik moest wel een paar uur weg, maar we hebben de nachtelijke fles met afgekolfde melk naar voren gehaald om haar te voeden. Nachtvoedingen heb ik allemaal zelf gedaan en dat ging prima. Een goede ruil dus :) Thanks voor jullie reacties!

11. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee geen speen...wel een keer geprobeerd, maar ze wil er niks van weten. Spuugt hem uit en wordt er alleen maar boos om. Ze snapt de speen denk ik niet ;) Over een tijdje probeer ik dat nog wel een keer...

12. Bri

Bri Niet meer actief

Fijn dat het goed is gegaan!
    Mijn ervaring is ook dat het meestal wel goed gaat bij papa, als mama maar niet in de buurt is.

Deel Deze Pagina