Baby 7 weken allergisch of verkouden? en wat helpt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skippy87, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Iemand enig idee vanaf welke leeftijd een baby allergisch kan reageren op bijvoorbeeld vogels/katten/graspollen en andere inhalatie allergenen?
    Ik weet dat een baby als snel koemelk allergie kan hebben, dus lijkt mij ook dat dit al snel kan.. maar kan er niks over vinden!
    Mijn zoontje van 7,5 week heeft nu al 3,5 week een verstopt neusje.. de huisarts adviseerde 3 weken geleden zoutoplossing te gebruiken, en dat doen we dus ook.. alleen het lijkt alleen maar erger te worden..
    De kleine man wordt nu wakker doordat zn neusje vol zit, we horen dat hij er last van heeft en hij huilt ook steeds heel zielig..
    We hebben zn hoofdeinde ook al iets omhoog, en mn man is een ui aan het halen voor onder zn bedje (we proberen vanalles)..
    Ik ben zelf erg allergisch en mijn man heeft ook hooikoorts.. nu hebben wij vogels in huis, en ik vraag me af of de kleine wel verkouden is, of dat hij gewoon allergisch is..
    Door de allergie heb ik zelf snel dat mn holtes vol zitten, dat is zo vervelend! Ik vind het zo zielig voor mn kindje!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Verkouden zijn is heel gewoon voor een jong kind, erg vervelend maar wel erg gewoon. Ik zou dus niet gelijk uit gaan van allergieën.. wel rekening mee houden natuurlijk.

Sterkte!

3. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    heef onze dochter ook gehad verstopt neusje, al jong. Wij gebruiken idd zoutoplossing neusspray die je zo bij de apotheek kan halen en werkt hier prima. allebei de neusgaten een keer sprayen en neusje was hier zo weer open.

anders nog eens de huisarts bellen en het voorleggen.

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier was het met eenl maand of drie duidelijk dt ze allergies is voor vloerbedekking. Als ik ergens met haar ben geweest waar vloerbedekking was heeft ze de hele tijd jeuk aan haar neus. En niest ze heel veel. Er kan pas vanaf twee jaar een test gedaan worden, en ze kunnen of over veel dingen heen groeien.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Je kunt evt luuf op een doekje doen en in de buurt leggen.
    Het is een soort Dampo geschikt voor kinderen vanaf 6 maanden op het lichaam

Ik heb dat destijds ook gebruikt en een doek ingesmeerd er mee en over de rand van het ledikantje gehangen. Toen kon Siem nog nergens aankomen...

Deel Deze Pagina