Ik probeer me een beetje te verdiepen in diverse zwangerschapscursussen. Er zit nogal wat verschil in soort en prijs. Opzich lijkt het zwemmen me wel wat maar of dit nu echt zo lekker is? Waar heb jij voor gekozen of ga je voor kiezen en waarom? Vanaf wanneer en kreeg je je partner mee op de partneravonden?
Ik ga de cursus Hypnobirthing doen (klinkt zweverig, is het niet!). Die doe ik volledig samen met mijn man. Superfijn dat hij dan samen met mij veel leert over de geboorte en wat hij kan doen ipv hulpeloos toekijken. Ik heb hiervoor gekozen omdat dit bij mij goed past, ik kan snel in paniek raken van pijn en deze cursus geeft voor mij betere handvatten dan een andere, goedkopere en 'algemener' cursus. Het kost wat meer (tijd en geld) maar dat heb ik er 100% voor over. Dus dat is ook nog een optie voor je als het in de buurt zit en je hebt er baat bij. Vriendinnen van mij hebben de cursus 'samen bevallen' gedaan, zij waren hier ook tevreden over.
Geen. Vorige keer ook niet gedaan en ook niet gemist. Werd goed begeleid door de vk en vpk in het zh. Ik heb er trouwens ook geen energie voor. Ben contenu benauwd en buiten adem.
Dank voor de reacties. Mijn zorgverzekeraar vergoed ook een deel. Dat scheelt weer wat. Hypnobirthing, ik had er al wat over gelezen! Maar ik wil eigenlijk echt 'sporten'. Dat is met hypnobirthing niet geloof ik hè?
Ik heb ''gewone'' zwangerschapsgym gedaan. Ik vond het heel prettig! Een combinatie van theorie, beweging, ademhaling, puffen, persen en een partneravond. Was ook prettig en dat vond manlief ook! Dus goede ervaringen. Verder zwem ik zelf ook nog.
Als je wilt sporten moet je idd niet bij Hypnobirthing zijn Dan is (zwangerschaps)zwemmen of 'zwanger en fit' of (zwangerschaps)yoga misschien iets voor jou!
Ik heb vanaf 24 weken zwangerschapsyoga gedaan, was een klein groepje dames en daarom erg gezellig en leerzaam! En je blijft ook nog een lekker bewegen dus mooi meegenomen ! In m'n verlof ben ik gaan zwemmen maar dat vond ik meer ontspannen (gewicht loos hiep hoi!) dan dat je er verder iets van leerde ofzo.
Ik ga een algemene cursus bij mijn verloskundigenpraktijk volgen, met o.a. bewegingsoefeningen etc en partneravonden. Verder doe ik bij fitness een aangepast programma voor zwangerschap.
hoi, ik ben op dit moment bezig met zwangerschapsyoga bij bronovo. tot nu heb ik 4 lessen gehad, 2 met partner en rest alleen. ik moet eerlijk zeggen dat het heel nuttig is en heel interessant te doen! ik leer veel oefeningen ook. ik heb zelf verzekering bij vgz, deze wordt vergoed door vgz.
Wij hebben zwangerschap voor twee gedaan,omdat het de eerste was vonden we het fijn om het samen te doen.was er heel blij mee!
ik doe ook geen heb er geen behoefte aan , ben niet zo graag omringt door mensen en hoef niet perse bij een groepje te horen. enige wat ik wel wil doen is een baby reanimatie les van een avond of dagje. voor de rest sport ik al op mij zelf en ben altijd een alleen sporter geweest , wordt graag met rust gelaten echt een eenling dus de een vind het leuk de ander niet maar kies een cursus die goed bij je past , niet te ver weg is en wie weet samen met je partner
Hier ook geen cursus. Geen behoefte aan en wat potjesoep ook schrijft ook geen behoefte aan groepjes.
Wij gaan Samen Bevallen doen en ik zelf nog eentje van de Thuiszorg, een soort gym met 1 partneravond. Ik heb de factuur voor Samen Bevallen ingediend op naam van mijn partner bij onze verzekeraar (IZZ), die wil niet vergoeden omdat mijn partner zelf niet gaat bevallen!!! Ja, dat weet ie zelf ook wel, maar Samen Bevallen is juist voor de gezamenlijke voorbereiding, niet alleen voor de vrouw maar ook voor de man. Ik vind het een redelijke 19e eeuwse redenering, dus ik heb een klacht ingediend bij IZZ. Hebben meer mensen dat meegemaakt?
volgens mij is het een algemene redenering bij alle verzekeraars dat alleen de zwangere vrouw zelf zwangerschapsgerelateerde dingen vergoed krijgt. vind ik niet heel vreemd eerlijk gezegd.... als jullie beide bij IZZ verzekerd zijn zou ik de factuur op jouw naam nogmaals indienen. moet te regelen zijn, toch? Wij doen haptonomie, geen cursus maar individuele zwangerschapsbegeleiding (samen). Ben heel tevreden. Helaas niks vergoed want ook niet aanvullend verzekerd, dus ja... Had niet verwacht dit kalenderjaar toch nog een kind te krijgen, anders had ik die aanvullende verzekering wel aangezet in januari...
Ik doe aan zwangerschapspilates. Daar is ook een partneravond maar er werd mij bij de intake al gezegd dat de partners over het algemeen daar geen zin in hebben dus die avond is eigenlijk wat afgeschaft. Als je als stel dat perse wilde kon je wel een prive les krijgen. Omdat wij samen ook nog een cursus deden hebben we dat nooit gedaan. Samen gingen we naar een ouderschapscursus waarin in 5 avonden allerlei dingen over zwangerschap en bevallen werd uitgelegd. Die cursus vonden wij een beetje te lang duren en veel herhaling. Maar voor een 1e zwangerschap is het wel fijn om alles vaker te horen. Ik zou er niet nog eens naartoe gaan
Bij dochter heb ik zwangerschapsyoga gedaan. Laatste sessie was met ml erbij. Weet nog niet of ik het dit keer weer ga doen. Wil op zich wel "iets" gaan doen maar heb nog tijd zat
Bij mijn verzekering kon ik de polis wijzigen wegens de zwangerschap. Hierdoor kon ik de aanvullende verzekering aanpassen naar de huidige situatie en krijg ik alle zwangerschapsgerelateerde extra's toch vergoed. Ik ben verzekerd bij cz.