Ik was net iets aan het lezen over als de vader of moeder alleen met de kinderen vliegt je dan toestemmigsformulieren moet hebben.. nu vlieg ik met mijn moeder en mijn kinderen na Spanje.. mijn vader en mn man gaan met de auto.. kan dit dan wel zomaar?
Hebben jullie dezelfde achternaam? Is dit zo, dan doen ze niet moeilijk. En binnen het Schengen gebied hoef je geen verklaring te hebben voor de douane. Even op postbus 51 kijken
Als je binnen schengen gaat mag het gewoon. Wel paspoort/ID mee uiteraard. Heb je op je paspoort staan dat je getrouwd bent met ... ?
Anders even dit formulier in laten vullen door de vader. Beter mee dan om verlegen zeg ik altijd maar. https://www.defensie.nl/onderwerpen/reisdocumenten/documenten/formulieren/2014/12/01/aanvraag-toestemming-reizen-met-minderjarige-naar-buitenland
Yep, hier gaat die ook standaard ingevuld mee als ik alleen met mijn peuter vlieg, ook als ik binnen de Schengen zone blijf. Klein moeite.
Nee er is nooit naar gevraagd, maar ik vind het geen moeite om het bij me te hebben. Ik heb bij het formulier inderdaad een kopie van mijn mans paspoort en het geboortebewijs van mijn dochter zitten. Ik heb het formulier ook altijd gedeeltelijk ingevuld (geen vluchtgegevens, wel met paspoortnrs en handtekeningen) in het paspoort van mijn dochter zitten. Mijn man werkt regelmatig in het buitenland. Stel dat hij daar plotseling in het ziekenhuis komt te liggen ofzo, dan kan ik altijd met mijn dochter op het vliegtuig stappen zonder na te hoeven denken over de papieren.
hier onlangs alleen met kind (andere achternaam) naar spanje gevlogen (vanaf rotterdam), en omdat je niet door de douane hoeft (schengen land) is het niet nodig. Heb wel een kopie gemaakt van mijn mans paspoort en meegenomen.
Oke thnx dames! Ik ga dat formulier uitprinten en ik neem een kopie van het paspoort van mijn man mee! Beter dan strax in de problemen komen daar haha