iemand leuke ideeën voor wat te doen aan de costa brava?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door marilouise, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij gaan begin juni naar de costa brava met de kleine man dan 17 maanden heeft iemand nog leuke ideeën wat te doen daar

we zijn er al wel vaker geweest we houden van wat bezichtigen mooi uitzicht, leuke plaatsjes, dat soort dingen, het moet natuurlijk wel te doen zijn met de kleine man.

wie heeft er nog leuke en originele suggesties

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    dagje barcelona met een tripje naar de dierentuin?

3. marilouise

barcelona behoort bij ons al tot de standaard vakantie aktiviteiten,

bedoel meer in de zin van kleine dorpjes we staan in de buurt van pals, begur, léstartit

we willen een avondje naar playa d aro

4. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    ik ga zelf vaak op vakantie naar L 'Escala.. leuk plaatsje.. niet al te groot.. en in trek bij gezinnen met kinderen..
    ik vermaak me er al tijd prima.. en de kleine ook..
    tja.. en verder.. meestal gaan we er niet echt op uit... maar blijven veel bij het huisje.. zwembad.. af en toe naar het strand..

5. marilouise

wij zijn vorig jaar ook geweest ik kom al jaren in deze omgeving en mijn man en ik zijn samen ook al 2 keer geweest waarvan nu dan 1 keer met de kleine, het bevalt heel erg goed,

afgelopen jara hebben we gekeken hoe het ging met de kleine maar hij sliep lekker in de auto en in de wandelwagen vond hij het helemaal leuk keek zijn ogen uit, dus na een dag of 4 zijn we om de dag dingen gana ondernemen, en dat willen we nu weer gaan doen,

kijk de marktjes die zien we toch wel maar afgelopen jaar zijn we naar cadaques geweest man wat mooi alleen de route er naartoe al, maar ook zijn we mooie strandjes gaan zoeken dat soort dingen willen we nu weer doen het is niet de bedoeling hele dagen op pa d te gaan maar wel wat te zien van de omgeving wel moethet ook leuk zijn voor de kleine man dus of water in de buurt of veel mensen (altijd leuk )dieren noem maar op

dus wie heeft iedeeën

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Het stuwmeer bij Boadella is erg mooi.. daar kun je ook heerlijk een hele dag vertoeven en zwemmen!

Verder zijn Rosas en Léscala erg gezellige dorpjes.

en lekker frietjes met kip eten bij Pago Pago.. dat zit in het dorpje tussen Empuriabrava en Rosas in, kan ff niet op de naam komen.

7. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Tossa de mar is ook leuk om een keer te bekijken vind ik.Wij vertrekken vandaag over 5 weken naar Lloret de mar :)

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij vertrekken over 6 weken richting L'estartit! Heel veel zin in.

Wij hebben (oa) het volgende op het programma staan:
    - Barcelona
    - Aqua Brava (Roses)
    - Port Aventura

Verder krijgen we volgende week te horen waar we volgens mijn tante echt heen moeten (zij heeft jarenlang in Girona gewoond) en verder vermaken we ons hopelijk prima op het strand of bij het zwembad :)

9. marilouise

ja yummy maar jullie kleine is al wat groter he dus zoals aqua brava heeft voor ons nog geen zin,

ik heb wel weer een paar ideetjes opgedaan heb een site gevonden van léscala en omgeving

wij gaan ook zeker op het strand liggen kunnen er bijna oprollen vanaf de stacaravan scheelt echt nog geen 100 m

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Leuk is: zaterdag ochtend markt in Empuriabrava (niet geschikt voor kinderen, veel te warm)
    Bootje huren in Empuriabrava, shoppen in Figueras, Boottochtje vanaf Roses, toeristentreintje in Rosas, stadje Escala (met burgerking haha).

11. marilouise

we hebben nu al een paar leuke ideeen

palafrugell, begur plus aigua blava, playa dáro, barcelona en dan nog wat plaatsjes in het binnenland

misscieb gaan we nog wat varen het scheelt we gaan in het voorseizoen de temperatuur zal wel lekker zijn,

de burger king hebben we hier al niet zoveel mee, gaan meer voor spaans eten,

12. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pals zelf (het oude dorp, niet het gedeelte direct aan het strand) is een mooi plaatsje vind ik. In Empuriabrava zit een parachute center, best leuk om daar met de kleine eens een uurtje te gaan kijken, soms scheren de (ervaren) parachutisten vlak langs de tribune. het achterland achter Malgrat/Llojet is ook mooi, het "parc national de montseny". Girona is natuurlijk een mooie stad, Fiqueres (met het Dali museum) is ook leuk voor een dagje. La Bisbal d'Emporda staat bekend om het aardewerk, volgens mij is hier ook wel een leuke markt. Een tripje met een boot naar de Medes eilanden. als je achter Pals het binnenland in rijdt, heb je een paar hele goede Spaanse restaurants in Palau Sator en Peratallada. Cadaques is een mooi, wit dorpje aan de kust. Wij reden nog wel eens een dagje naar het meer van Banyoles, wel een stuk rijden, maar leuk meer met een zwemstrandje. Ideaal als het aan de kust te hard waait om naar het strand te gaan.

13. marilouise

Inderdaad afgelopen jaar hebben we met de auto wat in het achterland gereden, kon toen nog niet zo goedlopen dus ging helaas niet meer, we zijn toen in cadaques geweest was erg leuk ook de weg ernaartoe, dali museum in figueras hebben we nu 3 keer gezien dus dat is wel even goed.

Banyoles had ik over gelezen klopt het dat je daar ook een bootje kan huren en het meertje op kan enzo. daar willen we eventueel wel een dagje heen, vorig jaar in la bisbal geweest is ook vlakbij de camping waar we heen gaan maar vond het een ebeetje tegenvallen mijn broertje zei dat de markt in palafrugell zo leuk is weet je dat misschien?

als ik het durf gaan we inderdaad met de boot varen maar we hebben vorig jaar ook op het punt gestaan om met die onderwaterboot te gaan wel zo leuk voor de kleine maar ik ben claustrofobisch dus durfde echt niet

14. supermummy

supermummy Niet meer actief

-Sant Marti de Empuries (Ligt direct naast L´Escala)Heel oud (welke eeuw geen idee ;) )dorpje von 60 inwoners. Leuk pleintje met kerkje,terrasjes en goed eten. Ook direct aan een mooi strand. Is iets voor een paar uurtjes niet een hele dag ofzo.

15. supermummy

Banyoles zou ik zelf niet heen gaan. Ben er een paar jaar geleden toevallig langs gereden. Ik vond het een vieze vijver, een beetje vergane glorie,slecht onderhouden.

16. supermummy

Verder vind ik leuk:
    -Stuwmeer van Boadella
    -Vulkaan en natuurgebied La Garrotxa (bij Olot)
    -Besalu hier kan je ook wel een ochtend of middag doorbrengen. Middeleeuwse stad, met een romaanse brug en verder ook Joodse invloeden.

Deel Deze Pagina