Over een paar weken ga ik met mijn vriend naar de Dominicaanse en ben dan 9,5 week zwanger. Weet iemand of dit te doen is? We hebben een 5* resort geboekt.
Vast en zeker! Zoals iedereen wel rekening houden met het feit dat voedsel daar vaak bereid wordt met kraanwater. Dat is niet zo spannend, maar je kunt daardoor in sommige vakantielanden wel ziek worden van het eten van rauwe groenten (diarree, soort voedselvergiftiging). Dat is voor je kindje verder niet erg alleen kun je jezelf er behoorlijk ziek van voelen. Maar als het een 5* hotel is lijkt het me echt niet zo voor de hand liggend hoor. We zijn er zelf een hele tijd terug geweest (in Punta Cana, Riu Palace Macao heette dat hotel). Ben er van overtuigd dat je in dergelijke hotels PRIMA kunt komen als je zwanger bent (heeeeeerlijk vooruitzicht, geniet er maar lekker van!!!). Ik hoop wel voor je dat je niet misselijk bent van de zwangerschap dan, maar ja, dat heb je natuurlijk niet in de hand. GENIETEN!
mijn schoonzus was een week of 10/11 zwanger toen ze naar de dominicaanse replubliek ging, is goed te doen hoor, gewoon rekening houden met het eten en drinken. veel plezier !
Lekker hoor, gewoon gaan! Inderdaad goed opletten met eten en drinken.....geen kraanwater! En zo wel, van voedselvergiftiging merkt de baby niks....alleen ben jij hondsberoerd en dat is toch echt minder.... Veel plezier!
Toen ik rond de 12 weken zwanger was van onze tweede zijn we voor 10 dagen naar Egypte geweest. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als de Dominicaanse Republiek, maar de omstandigheden lijken waarschijnlijk wel wat op elkaar. Ik heb inderdaad erg goed opgelet met het eten en drinken. Gelukkig geen last gehad van maag,- en darmklachten. Het halve hotel lag plat, maar ik gelukkig niet!