Op vakantie met 2 kindjes onder de 4: hoe doen jullie het?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mirella28, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Volgende zomer is het dan zover; onze eerste vakantie met twee kleine kinderen onder de 4. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. De eerste keer met onze eerste was een makkie. Maar nu zal het wel anders zijn denk ik zo.

We gaan naar Spanje naar een camping aan de costa dorada. Met de auto, maar niet in 1 keer, wel een hotelovernachting halverwege Frankrijk. En op de camping een stacaravan gehuurd want echt kamperen lijkt me een ramp met kleine kinderen.

Hoe doen jullie het mama's met meerdere kleintjes om voor te zorgen? Is het nog wel ontspannend een vakantie op deze manier? :(

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Afgelopen zomer gingen wij op vakantie met zoon van 2,5 en zoon van 4 maanden.
    Wij gingen kamperen, we hebben rondgetrokken in Duitsland, Oostenrijk en Tsjechie. Het ging op zich prima, maar echt het ultieme relaxen is het niet, vind ik. Je bent toch de hele dag bezig, de oudste moet je voortdurend in de gaten houden, de jongste mag niet in de zon, ze moeten voldoende drinken, je moet min of meer gezond eten, dus koken, terwijl je zelf misschien liever een keer extra pizza haalt of brood eet of zo.
    Autorijden is bij onze kinderen gelukkig geen probleem, dat vinden ze allebei leuk en ze slapen ook veel onderweg. Ook het slapen in de caravan ging prima, beiden zijn zelfs gaan doorslapen toen we voor het eerst kampeerden.
    We hebben wel regelmatig nog de dingen gedaan die we zelf gewoon graag doen op vakantie, zijn naar een paar steden geweest, hebben wat bergwandelingen gemaakt met de kids in de draagdoeken, maar hebben ook veel vaker dan voorheen dagen op de camping doorgebracht. Lekker zwemmen, in de speeltuin spelen.
    Mijn man ging soms met de oudste zwemmen of varen en als de jongste dan sliep, kon ik even een uurtje onderuit met een tijdschrift. Dat was wel heerlijk, hoor.

Gewoon kijken hoe het gaat, het leukste is toch dat je lekker een paar weken met het gezin met elkaar bent en van elkaar kunt genieten.

Deel Deze Pagina