Op vakantie met 9 weken oude baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JacQie1985, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi allemaal!

De titel zegt het al, wij gaan binnenkort op vakantie met een dan 9 weken oude baby.
    Wij gaan met de auto naar Italië, ongeveer 1000 km rijden.
    Nu zijn we 2 jaar geleden ook naar Italië gegaan met dochter toen ze net 6 maanden was, maar toch kan ik me niet helemaal meer herinneren wat we allemaal mee moeten nemen extra.
    Hebben jullie tips voor me?
    Volgende week krijgt meneer z'n eerste prikjes en we hebben ook al de afspraak staan om een id kaart voor meneer te laten maken. Hij is verzekerd en de pasjes (van allemaal) zitten standaard in m'n portemonnee.
    Ik moet nog even flink wat pakken melk inslaan en de luiers worden geleverd, dus dat heb ik.
    Kleertjes en dergelijke is ook wel redelijk essentieel. Mini verzoringsproductjes neem ik ook mee, is gelijk goed voor dochter.
    Ook heb ik zetpillen geschikt voor baby's en kinderen van 2,5. Heb een pakje ors, of moet ik er 2 van hebben?
    Zonnebrand factor 50 en aftersun, alhoewel hij natuurlijk niet in de zo'n gaat, maar kan ook weer voor dochter 😊

Ik spreek Italiaans dus zo'n probleem is het ook niet als ik wat apotheek spul vergeten ben, je kan alles daar redelijk makkelijk krijgen, maar ik wil gewoon goed voorbereid zijn.

Dus willen jullie me helpen het lijstje aan te vullen? Ook evt voor dochter van 2,5? Aangezien ik geloof ik nog steeds aan zwangerschapsdementie lijdt haha!

Alvast bedankt!

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het belangrijkste heb je wel, mocht je iets vergeten zijn dan gewoon daar kopen. Jullie zitten niet in de jungle neem ik aan? 😉

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.344
    113
    Vrouw
    Een klein ehbo-setje, aangevuld met een jodium-achtig iets (wat niet prikt 😄) mijn dochter van 3 heeft daar toch wel gebruik van gemaakt.

4. JustMe88

JustMe88 Lid

14 mrt 2015
    54
    1
    8
    NULL
    NULL
    Een goede EHBO-kit is inderdaad erg handig. Waar ik persoonlijk erg blij mee was, was een klamboe voor over de wagenbak/maxicosi.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Een reiswieg voor in de auto misschien?
    Je hebt ipv de mc van die speciale reiswiegen :)
    Lijkt me niet echt fijn voor zo'n kleine om zo lang in de mc te zitten :)

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    hoe ga je de baby vervoeren in de auto?
    ik zou iig niet zo'n lange rit gaan rijden met een baby in de maxicosi. ze verhuren speciale reiswiegen waar de kleine in kan liggen.
    maxicosi is 'niet echt goed voor die kleintjes.

Deel Deze Pagina