op vakantie met baby 2 maanden oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magrabia, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magrabia

Magrabia Lid

29 mei 2008
    7
    0
    0
    hallo dames,

wie van jullie is ook op vakantie gegaan met een baby van 2 maanden oud. Ik ben nog aan het twijfelen ik wil naar marokko gaan. en wat moet ik allemaal meenemen en waar moet ik opletten??

ik hoor graag van jullie

xxx

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marokko in de zomervakantie met een 2 maanden oude baby? Is het in Marokko niet 40 graden of warmer?
    Ik zou naar een land gaan waar het niet te warm is..

Geef je fv, dan moet je die spullen meenemen. Ik zou een paar luiers meenemen, voor de eerste dagen. Daar zullen ze vast ook wel luiers hebben. Zwemmen mag een baby van 2 maanden nog niet, dus daar hoef je niks aan mee te nemen. Wat rammelspeelgoed, wandelwagen en veel meer heeft een baby van 2 maanden niet nodig, volgens mij.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De wagen om in te slapen, een draagdoek voor op vliegveld, maxi cosi voor van en naar vliegveld. Verder een paar luiers, zonnepetje, parasol, zonnebrand en luchtige kleertjes. Wij hebben onze dochter toen ze 8 weken was mee genomen naar 't midden oosten, heerlijk! Zwemmen vond ze heel eng, maar ze lag wel lekker in de wagen aan de kant als 1 van ons ging zwemmen.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat een onzin Sunlover.
    In marokko worden ook babies geboren, raar he ?

Wat mee te nemen voor baby ? Kinderwagen, voeding(tenzij je bv geeft)alhoewel dan zou ik ook nog kv mee nemen. Heel veel hydrofiele luiers, gewone luiers, bescherming tegen de zon. En lekker ruimere rompers.

(Hier gaf ik bv en kv maar op "vakantie" in belgie begon ze mijn borst te weigeren)

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Sunlover, zwemmen mag best hoor!

Hier een waterratje. Heb een swimtrainer gekocht heerlijk voor een baby om zelf in te dobberen...

6. mariama

mariama Lid

21 mrt 2008
    55
    0
    0
    Had mijn dochtertje van 2 maanden in de auto meegenomen. We gingen per auto op vakantie naar Marokko. Meid ik kan je vertellen dat de vakantie met mijn toen nog 2 maanden baby super was. Wat belangrijk was dat je om de 2 uur moet pauzeren.Dus je kleine uit de maxicosie halen. Pas op voor airco/tocht want daar kunnen de kleintjes ziek van worden . Pas op vo
    or te warm aankleden en in de nacht te weinig. ik gaf bv dus legde ik haar vaker aan.indien je kv geeft geef je water uit zo'n flesje is handiger.ik hoop dat je voldoende info hebt. Nog een fijne vakantie.

Groetjes Mariama

7. misa

misa Niet meer actief

Lijkt me verschrikkelijk...! Wij hebben vorig jaar overgeslagen en dit jaar wordt het een huissie in nederland...! ;)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon lekker gaan! Heerlijk
    - zon mijden (baby)
    - fleswater gebruiken
    - eigenlijk flesvoeding mee nemen
    - ORS
    - bv vaker aanleggen
    - zelf goed op je eten letten (zeker als bv geeft is het erg vervelend als je diarree krijgt)
    - opletten met de airconditioning (liever uit dan volop erin)

9. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 2 maanden wintersporten, iets heel anders, maar maakt vooreen baby niet uit. Ik was vooral bij met mn wagen en een wipstoeltje wat helemaal plat kon. Zo konden we haar makkelijk mee uit eten nemen. Gewoon doen dus.

10. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Wij zijn met een 3 weken oude baby naar italie gegaan.In een tent 😁
    We hadden voldoende voeding mee zodat we daar niet hoefde te kopen. We gingen met de auto dus mc hadden we bij ons. Verder de kinderwagen om in te slapen en kleertjes. Zetpillen. Verder gewoon normale dingen... Weer het niet meer precies. Parasol is wel handig.
    Wel zou ik je adviseren om minimaal 1x misschien wel 2x te overnachten. Weet niet hoelang het rijden is naar Marokko.
    Wij zijn met iedere voeding gestopt. Kleine uit de mc, even een flesje en weer gaan. Wij hebben er geen moment spijt van gehad en kijken terug op een heerlijke vakantie. Met de volgende zou ik het zo weer doen!

Mocht je gaan. Fijne vakantie!

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor, IKDUS, er zijn accomodaties en plaatsen daar die in hoogseizoen kinderen van 0-2 weigeren uit buitenland vanwege de extreme hitte dus zo dom is dat niet.

Baby mag hier pas vanaf 4 maanden zwemmen dus waarom zou je je baby van 2 maanden in buitenland laten zwemmen?

Maar goed.. pak je spullen en aangezien er daar ook babies zijn heb je daar ook luiers dus sjouw je geen breuk

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goh, nog nooit van gehoord. Heb je een voorbeeld... ben gewoon heel benieuwd. Ik ken wel accommodaties die zulke jomge kinderen weigeren omdat ze geen bv gevende mama's willen en huilende babies...

En zwemmen vanaf 4 maanden wordt aangeraden maar het is echt niet verboden hoor.

Deel Deze Pagina