Op vakantie met baby (6 mnd)....tips/adviezen en ervaringen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door demi79, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    #1 demi79, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
    Ik denk dat ik op vakantie ga (lees familiebezoek) met mijn zoontje. Hij is dan zes maanden. Soms twijfel ik nog wel, ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn geweest en misschien dat jullie tips/adviezen hebben voor mij. Wij reizen i.i.g. naar Marokko en gaan met de auto door Belgie, Frankrijk en Spanje. Het zal onderweg wel warm zijn.

Dus ben ik benieuwd naar hoe jullie met de baby de vakantie hebben beleefd, ook de reis. Ik geef trouwens borstvoeding en straks ook bijvoeding.

Wat hebben jullie meegenomen voor de baby? (denk aan type stoeltje, bedje of wagen)
    Wat is heel handig om te hebben in de auto?
    Wat was heel onhandig om mee te nemen?
    Welke medicijnen waren absoluut nodig?
    Is jullie kind ziek geweest of juist helemaal niet?
    Heeft jullie kind moeite gehad met het lang zitten in de auto (we houden rekening met een pauze van om de 2 - 2,5 uur.)?

Ik hoop op een boel reacties en verhalen!!:)

2. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Hoi hoi,
    Wij hebben laatst een rit gehad van 8 uur met de kleine.

Mijn advies,ga heel vroeg in de ochtend van huis,rond 5 uur ofzo en zorg dat je kleine de fles heeft gehad. Door het rijden slaapt hij dan weer..gewoon doorkarren tot hij wakker is en dan stoppen en zn fles of hapje geven. Een speelkleed mee zodat de kleine lekker kan spelen. Onderweg zeker goed blijven smeren met zonnebrand en let op het warmte verschil van in de auto en daarbuiten.
    Ik had ook zon kitje gekocht waarmee je beten kan uitzuigen en een roller tegen jeuk of beten,een klamboe en een zonnehoed.

Ik weet niet of je kindje ertegen kan,maar er is ook kant en klaar voeding voor onderweg. Anders met de thermosfles en koud water mengen. En diksap mee,vooral in de hitte.
    Ook handig zijn extra rompertjes,ze gaan altijd zo zweten in de stoeltjes,dan zou ik voordat je de auto uitgaat hem even een droge romper aandoen want ineens een koude wind langs een bezwete rug is nie zo prettig.

Qua medicijnen zou ik zetpillen (in de koeltas) en ors en neusspray meenemen.

Wel spannend hoor een lange reis met je kleintje!

Bij ons deden we ipv7 uur er 10 uur over omdat we in t begin lang waren gestopt terwijl t niet nodig was. De laatste uren vaak gestopt omdat hij het zat was. Ik zag op tegen de reis terug maar dat ging super!
    Ik vond wel dat hij heen slecht dronk ondanks de hitte en oh ja,steeds een ander speeltje aanbieden onderweg.

Zooo dat was miijn trukendoos haha

3. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Hoi hoi,
    Wij hebben laatst een rit gehad van 8 uur met de kleine.

Mijn advies,ga heel vroeg in de ochtend van huis,rond 5 uur ofzo en zorg dat je kleine de fles heeft gehad. Door het rijden slaapt hij dan weer..gewoon doorkarren tot hij wakker is en dan stoppen en zn fles of hapje geven. Een speelkleed mee zodat de kleine lekker kan spelen. Onderweg zeker goed blijven smeren met zonnebrand en let op het warmte verschil van in de auto en daarbuiten.
    Ik had ook zon kitje gekocht waarmee je beten kan uitzuigen en een roller tegen jeuk of beten,een klamboe en een zonnehoed.

Ik weet niet of je kindje ertegen kan,maar er is ook kant en klaar voeding voor onderweg. Anders met de thermosfles en koud water mengen. En diksap mee,vooral in de hitte.
    Ook handig zijn extra rompertjes,ze gaan altijd zo zweten in de stoeltjes,dan zou ik voordat je de auto uitgaat hem even een droge romper aandoen want ineens een koude wind langs een bezwete rug is nie zo prettig.

Qua medicijnen zou ik zetpillen (in de koeltas) en ors en neusspray meenemen.

Wel spannend hoor een lange reis met je kleintje!

Bij ons deden we ipv7 uur er 10 uur over omdat we in t begin lang waren gestopt terwijl t niet nodig was. De laatste uren vaak gestopt omdat hij het zat was. Ik zag op tegen de reis terug maar dat ging super!
    Ik vond wel dat hij heen slecht dronk ondanks de hitte en oh ja,steeds een ander speeltje aanbieden onderweg.

Zooo dat was miijn trukendoos haha

4. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ah haha je geeft bv...duuuuh dus dat gedeelte valt weg haha

5. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hoihoi,

Bedankt voor je tips, meid! Echt leuk om te lezen.

Maar.. eh wat bedoel je met een kitje waarmee je beter kan uitzuigen?

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik denk dat ze zo'n uitzuigapparaatje bedoelt (een soort vacuvin ;)). Maar ik las dat uitzuigen niet helpt bij wespensteken: beter koelen met natte doeken of een coolpack.

Ik ben zelf nog niet opvakantie geweest met onze uk, maar ik zou zeker elke 2 uur stoppen. Je kunt een flesje meenemen om water te geven (als je baby dat lust, want die hier vind water helemaal niet lekker). Zonnehoedje, zonnebrandcreme, en wij hebben een babytentje om hem in te leggen als we ergens zijn. Verder zou ik het ook niet weten...

7. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ja idd om beten van insekten uit te zuigen haha.

Elke 2 uur is opzich ok alleen die van ons sliep 4 uur achter elkaar en als we m dan wakker moesten maken was het daarna bij doorrijden huilen geblazen. Op je gevoel afgaan. :)

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn tip is, de achterbank niet helemaal volstouwen met dingen.
    Zodat je ook even naast je kindje kan gaan zitten.

Deel Deze Pagina