Nu krijg ik net als in het begin wederom te horen dat mijn kleine man zo veel slaapt. Hij heeft nog 2 slaapjes op een dag. In de ochtend 1uur tot 1,5 en in de middag 2uur soms wel eens 3uur. Om 19:30 gaat hij op bed en dan slaapt hij soms wel tot 8:30 meestal tot 7:30. Als hij wakker is, dan is hij ook wakker! Loopt het hele huis door, ik laat hem in de tuin banjeren. We lopen samen vaak even naar de speeltuin, doen boodschappen samen of even een stuk fietsen langs de rivier hier in de buurt. Het maakt mij enorm onzeker dat men er een mening over heeft, vooral dat het ochtend slaapje is een dingetje. Veel geven aan dat die er allang af moet, terwijl hij echt moe wordt in de ochtend en zelf naar zijn kamertje loopt en aangeeft dat hij slapen wil.
Mijn dochter sliep ook heel veel toen ze baby/dreumes was. ,'s nachts van 20 tot 8. En overdag ook vaak 3 uur. Is niet heel gek hoor. Het ene kindje heeft gewoon meer slaap nodig dan andere.
Wat heerlijk! Ja die van mij sliep met 1 jaar maar 1x in de middag maar geen 1 kindje is hetzelfde toch? Niks moet eraf hoor als jij merkt dat het ochtend slaapje moeilijker wordt dan kan je eventueel overgaan op 1 slaapje. Als hij het zelf aangeeft dan heeft hij zijn rust gewoon nodig niks aan veranderen.
Lijkt me heeeeeerlijk! Nee even zonder gekheid, ik zou me er niet te druk om maken, vooral omdat hij op de wakkere tijden wel actief en ondernemend is. Het ene kind heeft gewoon meer slaap nodig dan het andere en iedereen heeft altijd overal een mening over. Jammer dan, gewoon naast je neerleggen!
Mijn zoon maakte rond 15 mnd de overstap naar 1 keer slapen maar heeft hem veel moeite gekost. Dus zolang je zoontje het er goed op doet lekker laten hoorn
Pff, mensen hebben ook overal een mening over. Die ze hebben omdat ze vergelijken met hun eigen kind. Maar niet ieder kind is hetzelfde, hun kinderen zijn niet de standaard ofzo. Hij MOET helemaal niet naar 1 slaapje. Hij moet slapen als ie moe is. Dafne slaapt ook nog 2x overdag, derde slaapje ging er pas na 12-13 maanden af. Zij is tussen 6 en 7 wakker en gaat rond 19.15 naar bed. Vooral na het ontbijt is ze snel moe.
Waarom MOET dat ochtend slaapje er af? Asjeblieft wordt niet onzeker. Het is toch prima zo. Echt.. Niets bijzonders aan hoor, aan dit ritme!
Hier 13 maanden Ochtend slaapt 1.5 a 2U en middag ook nog 1.5 a 2 uur Alleen liefst wil ik dat die middenweg vond dus 1 slaapje Omdat die nu dus avond niet ze bed in te krijgen is nu slaapt nog niet omdat die dus om half 5 in slaap viel tot half 7 pfff Voorheen deed die om 9U slaapje tot 11 en dan rond2tot 4 zo Nu pas om 11U en dan rond 4 a half 5 Kan die niet meer
Lekker toch! Hier slaapt dochter smiddags 3-3.5 uur en slaapt van 19.00-08.30/09.00. Ik geniet ervan hoor haha.
Mijn jongste is 16 maanden en doet het merendeel van de week ook nog 2 slaapjes (van elk 2 uur). En 's nachts slaapt hij ook het klokje rond. Slapen is gezond! En relaxed voor mama
Oh heerlijk! Mijn eerste had dit ritme ook. Hij ging rond een jaar of 2 pas over naar 1 slaap (van een uur of 3) en dit heeft ie volgehouden tot 3,5 jaar ik maakte mij geen zorgen omdat als ie wakker was, was ie ook echt wakker , net als die van jou. Niet zorgen, maar genieten
Onze dochter 15 maanden slaapt ook nog 2x. Echter wel korter; ochtend 45 min en middag 1,5 a 2 uur. Nacht van 19.00u tot 7.00u. Hier ook een schoonmoeder die geloof ik al vanaf 6 maanden roept dat 'het ochtendslaapje er dadelijk vanaf gaat' Ik trek me er niks van aan. Lekker laten slapen hoor, jij kent je kindje het beste.
Allemaal bedankt even voor de ervaringen. Het heeft rust gegeven. En er zijn een boel kindjes van zelfde leeftijd die nog gewoon 2 slaapjes doen. Het is soms erg moeilijk om de "goegemeente" te negeren.
Hoi, Ik snap je onzekerheid hoor, maar geniet er lkkr van. Straks is het over en verlang je er soms naar terug 😉 Het is iig heel normaal dat je kindje nog 2 keer slaapt. Deed mijn zoontje op die leeftijd ook nog. En zoals de anderen ook al zeiden, ieder kindje is anders. Daarom kan je het nooit vergelijken.
Hier slaapt ze nog 2 slaapjes van 2/2.5 uur. Ik hoor ook steeds dat ik haar wakker moet gaan maken enzo maar dat doe ik echt niet hoor!! Ze heeft het gewoon nodig. En als ik dat wel doe ( voor dokters afspraak of iets) is ze zeker 24 uur van slag en uit haar doen. Lekker laten slapen zou ik zeggen. Ze is wel heel verschillend wakker smorgen soms 6 uur soms 8 uur en alles ertussen in. Ik leg haar dan gewoon weer in bed wanneer ze moe word. Dus ook geen vaste tijden voor. Alleen bedtijd savonds is half 8.
Mijn dochtertje is 16 maanden en slaapt ook nog 2 x, vaak 2x 2 uurtjes. En s nachts ook het klokje rond. Het weekend als we wat willen doen laten we haar s morgens uitslapen, zodat ze dan met 1 slaapje kan, gaat op zich ook prima maar als we haar door de week moeten wakker maken heeft ze echt nog 2 slaapjes nodig.
Maak je geen zorgen, er moet helemaal niks. Ieder kind is anders de een heeft veel slaap nodig de ander weinig. Jouw kindje slaapt wat meer dan gemiddeld maar daar is niks mis mee. Veel mensen pushen en dringen je hun mening op. Die mening hebben ze op basis van hun eigen ervaring of 'zoals het vroeger was' of 'zoals het hoort' etc. Zo wordt ieder mens(je) in een gemiddelde hok gepropt of anders ben je niet normaal. Meer of minder slapen alles prima zolang jouw kindje gelukkig is en gezond is. Trek je er niks vanaan joh je hebt vast wel wat leukers om mee bezig te zijn Hier een moeder van meisje van 16 mnd die nog borstv krijgt en pas sinds een paar weken echt helemaal doorslaapt... kun je het commentaar voorstellen? Toch heb ik mijn dochter gewoon gevoed als zij dat snachts wilde en op natuurlijke wijze wordt de borstvoeding vanzelf steeds minder en minder en sliep ze langer en langer door. Nu slaapt ze snachts van 2300 tot 0900 (en ook daarop voldoende commentaar. Maar wij hebben haar haar eigen ritme laten bepalen en we hebben er zelf geen problemen mee) en smiddags tussen 15 en 18 uur tot 2 tot 3 uur. Slaapt dus wat minder dan die van jou. Maar so what dat doet er niet toe joh laat ze lekker kletsen
Nitty: Wat moet jij sterk in de schoenen staan..... Ik ben gestopt met melden dat ik de ochtend en avond fles nog geef. Vind het zo knus zo vlak voor en na het slapen gaan om even lekker in de stoel te zitten en samen te tutten. Wilde dat ik zolang borstvoeding had kunnen geven. Het fles is een doorn in het oog van doorgewinterde moeders in mijn omgeving. En ben erg onzeker door een PND wat niet mee werkt. Veel moeders vinden het dan ook een soort van logisch dat ik ongevraagd advies krijg omdat ik ziek ben. Werkt niet mee.