Op vakantie met baby van 11 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dbf1994, 12 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dbf1994

    Dbf1994 Nieuw lid

    12 mei 2022
    1
    0
    1
    Goedenavond!

    Ik heb een zoontje van bijna 8 maanden en als we op vakantie gaan is die bijna 11 maanden, wij gaan vliegen naar Lanzarote en ik vroeg me af wat ik nu het beste qua voeding en potjes en luiers kan meenemen?
    Of is iemand daar al keer geweest en kan ik het allemaal daar halen? En hoeveel pakken melk mag je meenemen in het vliegtuig?
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.605
    6.297
    113
    Dat verkopen ze daar ook allemaal, weet alleen niet wat de prijs daar is. Zou dan alleen kunstvoeding meenemen voor de hele vakantie, en potjes/luiers alleen voor de eerste dag. Tenzij hij allergieën heeft ofzo of alleen tegen een bepaald merk luiers kan.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.502
    3.165
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet niet wat je met 'potjes' bedoelt.. maar fruit zou ik laten zitten, dat kun je daar prima vers halen. Groente potjes hebben ze wel - maar vaak nét wat minder variatie. Ook wel afhankelijk van waar je zit. En zit je all inclusive zelf - en zijn de potjes voor extra, of krijgt je kindje volledig potjes? Als ik 2 weken zou gaan zou ik denk ik 3 tot 5 groenten potjes meenemen -
    en melkpoeder mag je gewoon meenemen. Maar met 11 maanden drinken ze vaak alweer wat minder flessen. Dus red je het mogelijk prima met 1 pak.

    Hoeveelheden luiers en potjes zou ik overigens uiteindelijk ook een beetje af laten hangen van hoeveel ruimte je over heb in de koffers ;) . Heb je ruimte over- neem je wat extra mee- dan hoef je het daar niet te halen.
     
  4. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wij hebben altijd veel gereisd. Melk altijd poeder meegenomen. Potjes nooit….
    Ten eerste omdat ik die zelf niet te eten vindt. En vaak hebben we bij buffet alles zelf klein geprakt. Of bij appartement gewoon zelf wat koken en prakken.

    en luiers meenemen voor eerste dagen en dan daar kopen. Zwemluiers wel genoeg van hier meenemen
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.043
    2.181
    113
    Wij zijn toevallig ook ooit met een baby van 11 maanden naar Lanzarote geweest.
    Ik had geen eten mee voor hem, misschien 1 potje voor de zekerheid. Normaal at hij gewoon thuis vers, maar ik kan me wel herinneren dat ze daar potjes verkochten. In de vakantie gebruikten wij dat namelijk wel eens als we uit eten gingen of zo.

    Melkpoeder verkopen ze daar ook wel. Alleen als je per se een bepaald merk wilt zou ik dat wel meenemen. Ik gaf bv dus ik heb niet op de merken gelet.

    Luiers nam ik nooit mee, alleen voor de eerste dag.

    Als wij met het vliegtuig op vakantie gingen, reden we onderweg van het vliegveld naar ons huisje altijd eerst langs een supermarkt om gelijk ff alles te kopen.
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Luiers, billendoekjes en potjes daar kopen. Luiers voor eerste 48 uur mee.
    Flesvoeding had ik wel mee.

    Bij luiers naar gewicht kijken en niet naar de maat!!! Dat wijkt af met Nederland.

    Nog wat tips:
    Doe niet alle kleren van je kind in 1 koffer maar mix het, voor het geval je koffer kwijt raakt.
    Wij vlogen vroeg in de ochtend. Ik heb haar fruithap thuis gegeven. En bij het opstijgen de fles. Zorg voor voldoende snacks, wat speeltjes en dekentje/doek in vliegtuig.
    Koop wat leggings of joggingsbroekjes bij zeeman, primark oid. Mijn dochter liep nog niet, maar die ging al kruipend dwars door de tuin, etc. Daarna in de kliko gedaan haha.
    xl hydrofiel doeken zijn ideaal (afdrogen, schaduw, speelkleedje etc.)
    Een uv pakje en pet van bijvoorbeeld hema of next scheelt veel smeren!
    Ik had een deryan reistentje (peuterversie) mee. Ze heeft overal geslapen: restaurant, in de tuin, bij het zwembad, op het strand, etc.
     

Deel Deze Pagina