Op vakantie met baby van 2,5/3 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 78Daantje, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Daantje

78Daantje Lid

12 apr 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik beni n mei uitgerekend en we willen toch nog wel even op vakantie.
    Normaal gaan we naar een camping met de vouwwagen, dat zien we nu niet zo zitten, we willen oook niet zo heel veer weg gaan.
    Nu heb ik iets gezien, een kant en klare bungalow tent voor 5 personen.
    Zouden jullie zoiets doen met en kleintje van 2 / 3 maanden?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dat zou van verschillende dingen afhangen. Ik kon 2/3 maanden na de bevalling nog niet goed uit de voeten i.v.m. complicaties. Het hangt van je kindje af, hoe die het doet. Ik weet niet waar je heen wilt i.v.m. de kou. Als het 's nachts erg afkoelt. Persoonlijk zou ik gaan voor een stacaravan, maar goed ik heb weleens mensen met een kindje van 4 maanden op de camping gezien. Ik zou het nu nog niet boeken, maar goed dat is persoonlijk en door mijn bevalling.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Tsja, ik zou het niet doen. Inderdaad is de temp niet goed te regelen, bij regen toch wel vochtig. Daarnaast ben ik zoiezo geen kampeer type en ben ik wel blij met een beetje luxe. (Lees; magnetron/eigen badkamer om kind in de douchen/badderen/minimale kans op insecten en muggen etc)
    Maar goed er zijn evengoed weer genoeg mensen die dat wel zien zitten en er geen waarde aan hechten (aan luxe).

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik had het zelf niet gekund ivm complicaties, kan ook lastig inschatten of mijn dochter het 'aan had gekund' en sowieso, dat verschilt erg oer kind...

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ligt aan veel factoren. Hoe gaat het met jouw gezondheid, hoe gaat het met de gezondheid van je kindje, is het een makkelijk kindje of zijn er (kleine) problemen, enz.
    Ik zou niets boeken nu, en een maand of twee na de bevalling gewoon eens kijken hoe het dan gaat en dan lastminute iets leuks regelen als je het allemaal op orde hebt op dat moment. Ik ben zelf met een baby van ongeveer 3 maanden op vakantie geweest (huisje, gewoon in NL), en dat ging uitstekend. Maar dat kun je niet vooraf voorspellen!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou het vooraf gezien niet hebbe gepland. Je weet nog niet hoe je jezelf voelt en hoe je kindje is. Stel dat je kindje snel overprikkeld is is het miss te veel voor de kleine en krijg je spijk.

Achteraf gezien zoudennwe het met onze kleine makkelijk kunnen doen maar dat weet je niet van te voren...

Kan je niet een last minute doen als je je tegen die tijd goed voelt en de kleine vind uitstapjes etc leuk (lees: raakt er niet overprikkeld van)

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eind april uitgerekend en wij hebben dus wel al een vakantie geboekt eind juli. Dit vanwege het feit dat we een soort familiereunie hebben in het buitenland en we daar graag bij willen zijn. Het is wel op een camping, in een tent. Dus wij gaan er gewoon voor ;)
    Normaliter had ik liever afgewacht tot na de bevalling en dan gekeken hoe ik en de baby zich voelen, maar in dit geval hebben we toch al geboekt. we zullen zien.. als het echt niet gaat allemaal kan ik altijd nog thuisblijven, ook al kost dat geld..

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eens even kijken hoe de situatie dan is.. Misschien heb je straks een onrsutig kindje wat behoefte heeft aan rust en regelmaat en dan zit je daar in een onbekende omgeving...
    Maar goed, het kan ook goed gaan als je een kindje krijgt dat zich makkelijk aanpast.

Last minute zal er altijd wel iets te boeken zijn toch?

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij zijn wel geweest toen Nina 7 weken oud was. Gewoon in een huisje 3,5 uur rijden.
    Voor ons allemaal heerlijk geweest volgende keer zouden ze het weer doen.

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook erg in twijfel. Ons kindje zal ook een maand of drie zijn als wij de mogelijkheid hebben om te gaan.
    We hebben nu besloten om tegen die tijd pas wat te boeken. Er is genoeg te boeken tegen die tijd en hopelijk ook voor een leuke prijs. Een tent word het voor ons toch niet omdat me man dat niet wil, maar een huisje lijkt me super.

In jou geval, ik zou wachten en tegen die tijd ook zien.

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij wachten af hoe het gaat met mij, met de kleine, de BV en met het weer.
    Hopelijk pakken we de tent en gaan we gewoon op pad met z'n vieren!
    Onze kleine zal dan ook 2-2.5 maand zijn en de oudste net 2 ;)

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wij wilden eigenlijk ook nog even een weekendje weg tijdens mijn verlof, maar ik ben ontzettend blij dat we niks van tevoren geboekt hadden. Hij is nu 3.5 maand en durf het nu nog niet met hem aan omdat hij echt niet goed in zijn vel zit door de verborgen reflux en ik heb nog steeds last van mijn bekken, dus ben blij dat ik in mijn eigen bed kan liggen. Als je gaat zou ik dus echt last minute boeken!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij zijn toen de jongste 10 weken jong was, 2 weken naar zuidfrankrijk aan de middelandse zee gegaan..HEEEEEERLIJK!

De kleine had genoeg aan papa en mama en sliep overal in de bondolino (thuis ook overigens). We hadden een mobile home voor 6 personen met zijn viertjes en die stond lekker in de schaduw.

Smiddags gingen we lekker terug naar de caravan om te rusten.

Hielden ons aan het ritme van thuis. Geen enkel probleem!

Alleen de lange auto rit, je kan reiswiegen huren voor achter op de bank! Kunnen ze lekker en veilig liggen en reizen!

Oja, zou nog niets boeken, eerst even kijken hoe (on)geschonden je uit de strijd komt ;) de kleine moet je er nog wel uitwerken ;)

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.534
    14.048
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook pas geboekt na de bevalling en eerst gekeken hoe de kinderen waren.
    Met zoonlief met 10 weken naar Zuid Frankrijk gegaan, ging prima!
    Met dochterlief zijn we met 14 weken naar Centerparcs geweest, ging ook prima. Wel sliep ze daar tussen ons in, die kinderbedjes daar zijn heel laag en de vloer heel koud, dat in combinatie met tocht zorgde ervoor dat mn meisje steenkoud was.

15. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij zijn van die 'zotjes' die nu al een reis gepland hebben. Moet er wel bij zeggen dat mijn schoonouders en schoonbroer meegaan. Hoe het met het kleintje zal gaan dat zien we dan wel. Ik weet dat het een risico is maar we durven hem best nemen. Hier zal de baby ongeveer 2 maand oud zijn. Oja wij gaan ook met de vlieger...

16. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen onze zoon 3 maanden was zijn we met hem naar een Grieks eiland geweest! Het ging super goed, we hebben genoten! Hij sliep lekker in zijn kinderwagen op het strand, lagen soms aan het zwembad, gingen met hem zwemmen en hebben nog kleine stukjes gewandeld met hem in de draagzak. S,avonds lag hij prinsheerlijk te slapen in de kinderwagen en konden wij lekker ergens eten met de wagen naast ons. Als we weer in het appartement kwamen konden we hem overleggen in zijn campingbedje en sliep hij verder. Vliegen ging ook goed! Ik zou het doen mits jij je goed voelt natuurlijk en je kleine ook goed in zijn/haar vel zit! Ik zou dus wel wachten met boeken en last minute wat regelen. Succes!!

17. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij gaan in principe in mei ook een weekje op vakantie, met de vouwwagen. Onze 2e spruit is dan ongeveer 2,5-3 mnd oud. Ligt natuurlijk aan hoe de baby het doet en aan het weer maar als dat gunsitg is gaan we gewoon. Heerlijk. Nu gaan mijn ouders, zus en zwager met kids ook mee dus ook wel genoeg hulp. Maar lijkt me heerlijk. Ik zeg doen!

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou nu inderdaad nog niks boeken. Je weet niet hoe jij je voelt, hoe de kleine het doet en wat het weer doet.

Maar als dat tegen die tijd allemaal goed is gewoon lekker met de eigen vouwwagen op stap. Wij hebben zelf een caravan en zijn een weekend weg geweest toen de kleine 4 maanden was. Met pinksteren via vakantieveiling geboekt. Mussen vielen gebraden van het dak. Parasols mee, kleine in de wipstoel en wij konden opbouwen. Bijna een kleine volksverhuizign maar verder prima te doen

19. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Wij zijn vorig jaar toen onze dochter 3 maanden oud was naar Griekenland gegaan. Als alles verder goed met je kindje gaat is het verder wel de ideale leeftijd! Ze slapen overal, je kunt ze overal mee naartoe nemen en zelfs een hele dag op het strand blijven. Ik zou er zeker niet om thuisblijven. Wel vond ik het voor mezelf plezierig dat we een appartementje hadden, zodat als ze huilde of 's nachts wakker werd, we niet meteen andere vakantiegangers wekten.

Deel Deze Pagina