Armin was nooit een goede doorslaper. Maar sinds 2 maanden gebeurt het dat hij vaker doorslaapt. Nu is die al 3 nachten wel 2,5 uur bezig met van alles. Ik weet zeker dat het een sprongetje is. Hij wil niet meer aangekleed worden en vooral niet verschoond worden, gaat huilen omdat hij op de rug moet.Gaat gelijk draaien. Eerst ging hij een paar avonden huilen voor het slapen gaan maar wel doorslapen en nu is hij juist 's nachts wakker! Maar wat ik vreemd vind is dat hij eigenlijk slaap heeft maar erg moeite heeft om in slaap te vallen. Hij is steeds aan het draaien en woelen, kan maar geen rust vinden. Half slapend begint hij te praten Of tilt even z'n hoofd op en gaat weer slapen. En dan weer wakker. En dan weer huilen. Kan ook niet tegenals ik uit de kamer ga. Waarom heeft hij zo'n moeite om in slaap te vallen?
hier precies hetzelfde,je word er af en toe helemaal gek van he? ze zullen wel in een sprongetje zitten denk ik.maar dit sprongetje is erg vervelend. ze is ook snel uitgekekn in de box of op de grond. ach ja we wachten maar af wanneer het weer over gaat haha liefs linda
Hier heeft Dewi vanavond aan een stuk door gehuild. Na het verschonen begon het opeens. Uiteindelijk viel ze in mijn arm in slaap, maar zo gauw ze in haar bedje gelegd werd begon ze weer. Toen weer op de arm in slaap gevallen en nu ligt ze na 2 uur eindelijk in haar bedje maar wordt steeds wakker. Doen we normaal trouwens nooit maar ze ging zo tekeer, echt zielig. Kan dit ook met een sprongetje te maken hebben. Gister nacht werd ze ook 's nachts ineens om 01.30uur wakker en huilen. Vandaag overdag was ze gewoon vrolijk, wel eet ze een stuk minder!
gisternacht weer!Zooo vermoeiend! Eerst om 03.00uur wakker en na 20 min. in slaap gevallen en dan weer vanaf 04.00- toto 05.00. Ik had besloten om hem te laten mopperen maar na een poos wordt het huilen en hem kennende gaat hij echt niet slapen. Dus maar naast hem zitten tot hij eindelijk in slaap viel. Hij huilt ook niet de hele tijd maar heeft echt ontzettend moeite om te slapen. Steeds maar draaien en eigenlijk mopperen half slapend omdat het niet lukt. Hopen maar dat het snel overgaat. Ik vind deze sprong ergste na die eerste van 5 weken
Ik weet bijna zeker dat dit een sprongetje is. Lize is er net overheen (godzijdank!). Ik vond dit best wel een heftig 'sprongetje', noem het maar gerust een Sprong! Bij Lize duurde het ongeveer 2 weken en wat vooral opviel was: onrustig slapen en soms enorm overstuur raken. Dan moest ik haar midden in de nacht echt optillen en troosten, want dan leek het of ze hysterisch uit een nare droom wakker werd (zo'n gevoel kreeg ik dan). Verder opvallend weinig willen eten en drinken. Van de flessen liet ze standaard de helft (!) staan (nu drinkt ze ze weer allemaal tot de laatste druppel leeg). Snel verveeld en geirriteerd, ik moest haar meer 'bezig houden'. Aanklampend, huilen als ik weg liep. Ik had sterk het gevoel dat ik continue met haar bezig moest zijn. Ik denk dat het betekent dat ze door een heftige verandering gaan en dat ze dan ook angstiger worden. Verder verliezen ze de interesse in eten, de omgeving is veel interessanter. Hun lichaam kan ook veel meer (kruipen, etc), dus veel om aan te wennen. Het Gaat Over! Wees Gerust! groetjes Amber
ps: volgens mij beginnen ze dan ook te begrijpen dat er afstand kan zijn tussen henzelf en de ander, en dat de ander ook weg kan gaan. Dat is ook beangstigend voor ze, daarom dat krijsen als je de kamer verlaat. Wij doen daarom veel kiekeboe-spelletjes om haar te leren dat we wel 'verdwijnen', maar er toch nog zijn.