Op vakantie met baby van 2 maanden, BUGGY?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ik zou toch eerder een skibox huren en daar de bagage in doen en vooral lekker de kinderwagen meenemen.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wat ik me afvraag is hoe zo'n reiswieg werkt.
    Hoe zet je hem vast met de gordels en ligt je kindje er vast in of gewoon los.
    In het laatste geval lijkt het mij dat , wanneer je een botsing krijgt (en dat hoeft niet jullie schuld te zijn ;) ) je het risico loopt dat je kindje gelanceerd wordt.

Een buggy werkt denk ik simpel weg niet omdat je kindje dan nog te klein is om goed vast te leggen.
    De gordels zijn dan te groot waardoor je kindje weg zal zakken en gaan hangen en het nekje zal geen ondersteuning hebben waardoor het naar links of rechts gaat hangen al naar gelang de bocht die je neemt.

Misschien toch een skibox of een aanhanger overwegen mee te nemen.

Groetjes Anita

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Tja, ik zou sowieso niet met zo'n kleintje in de auto naar Turkije gaan, maar dat is mijn mening.

Ik zou je kleintje echt niet in een buggy leggen dat is helemaal niet goed voor het ruggetje en bied niet echt ondersteuning voor het nekje.
    Idd misschien overwegen om een skibox te huren?

4. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Op die site van reiswieghuren staat dat er een buikgordel en hoofdbeschermer in de reiswieg zit. Op zich voor zo'n lange reis lijkt me dat een stuk comfortabeler en veiliger dan een autostoeltje.

Vind je dat van die skibox huren geen goed idee Kayra?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees hier net dat je een lichtgewicht buggy pas vanaf 1 jaar mag gebruiken... is dat echt zo? Kan toch ook al goed als je kindje goed kan zitten? We hebben er 1 gekocht en Eva heeft erin gezeten en ze zit er nu al heel stabiel in. We willen hem over 3 maanden gaan gebruiken op vakantie.

En wat betreft met 2 maanden hun nekje niet goed kunnen ondersteunen. Eva kon dat dus wel al heel goed, we hebben bij haar nooit haar hoofd hoeven ondersteune, die hield ze meteen al goed rechtop en stabiel.

Als ik jullie was, zou ik inderdaad een aanhanger/skibox meenemen en dan dus zeker de kinderwagen. En misschien is dit: http://www.buggy-verhuur.com/kinderwagen_s4.htm wel wat?
    Voor in de auto zou ik trouwens wel gewoon een kinderstoeltje gebruiken, en dan om de 2 uur stoppen en een half uur eruit.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind die reiswieg er trouwens helemaal niet zo veilig uitzien... het veiligste is volgens mij toch een autostoeltje tegen de rijrichting in en regelmatig eruit om te bewegen. Persoonlijk zou ik trouwens ook niet zo'n lange reis maken met zo'n kleintje en als we wel echt zouden willen, dan met het vliegtuig gaan.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja misschien heeft de TS er weinig aan maar ik zou dus ook niet zo lang gaan reizen met een baby. En inderdaad familie eens vragen of zij iets weten wat je daar kunt huren of lenen?

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Past je kinderwagen niet in de auto?
    Tjee dat is lastig, ik zou echt een baby van 2 maanden nog niet in een buggy doen.
    Dit mag pas als ze goed kunnen zitten.
    Draagdoek of wat minder spul mee zodat de kinderwagen toch mee kan.
    Bij de meeste kinderwagens kun je de wielen er ook af halen.
    Voor makkelijk vervoer in de auto.

9. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Volgens mij heb ik ook in een lijstje "wiegendood voorkomen" gelezen dat een langere autorit erg slecht is voor zo'n kleintje. En als je kindje nog om de 3 á 4 uur eten krijgt zijn jullie er echt niet in 24 uur hoor.
    Ik snap heel goed dat je er graag naartoe wil, maar ik zou het niet aandurven. Ik veroordeel je ook niet, laat dat duidelijk zijn.

10. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    In mijn ogen neemt die reiswieg evenveel plaats in als je eigen kinderwagen zou doen, als je bak op de achterbank zet en het onderstel tussen de bank en stoel zet kan ie gewoon mee, dan kan je kind in de maxi cosi.

11. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Onze dochter is bijna 4 maanden, maar in de maxi-cosy heb ik ook nog de stoelverkleiner er in omdat ze haar hoofdje nog niet goed genoeg overeind kan houden. Met 2 maanden kan die buggie echt niet, het spijt me voor je.
    Het voordeel van een wandelwagen is dat je daar meteen een soort van "campingbedje" hebt. En als je op familiebezoek enzo gaat kun je de baby gewoon in de wagen laten slapen. Waar laat je de baby tijdens de bruiloft zelf? Bij de oppas kan het in de wagen slapen en als je de baby mee neemt heb je met een wandelwagen meteen een mobiel bedje. Anders zul je ook nog een campingbedje met matrasje mee moeten slepen in de auto. Maar dat ligt er ook aan hoe groot jullie kindje wordt, natuurlijk, of het daar dan nog goed in kan slapen.

En een nog gemener antwoord: kun je geen andere auto huren of met het vliegtuig gaan en daar een auto lenen of huren?
    Of een andere auto kopen en na de reis weer verkopen. Doe je meteen een comfortabele, op diesel (scheelt weer geld), met airconditioning. Hebben wij ook wel gedaan.

12. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Groter wagen kopen zit er dit jaar niet in helaas, ik hoop volgend jaar. Als we met de vliegtuig gaan dan zit ik daar zonder auto en dat kan echt niet en eentje 4 weken lang huren is echt duur! Maar ja, ik weet het niet meer :( Ik ga kijken of ik op marktplaats ofzo een 2dehands wagen die heel klein inklapbaar is kan vinden en dan ee maxi cosi in plaats van een reiswieg denk ik. :(:

13. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Ik ga achterin naast hem zitten dus ik haal hem er zeker vaak genoeg uit zodat hij niet urenlang achterelkaar gaat liggen. Ik begrijp goed dat jullie je ongerust maken over zo een kleine baby en zo een lange reis, maar jullie moeten ook wel begrijpen dat ik maar 1 broertje heb en zijn trouwerij echt niet wil missen, hier zou ik heel me levenlang spijt van krijgen :cry: Ik heb genoeg familie hier die ook eerder met zo een klein baby op vakantie zijn geweest en bij hun is het allemaal goed gegaan. Zij vinden zelfs dat ik me veel te veel zorgen maak en dat het allemaal wel goedkomt, maar ik zit er echt mee :(

Weten jullie welke wagens echt heel klein inklapbaar zijn?

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    De kleinst in klapbare is de Bugaboo Bee.

15. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    En hoelang mag een baby daarin liggen? 2uur max zoals bij de maxicosi?

16. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik hoop toch zeker niet dat je de kleine eruit haalt als jullie rijden? :confused: Dat is pas gevaarlijk.

Maar goed je vroeg om tips:

Wat ik zou doen is idd een skybox huren en daar zoveel mogelijk bagage indoen. Verder zou ik dingen die je daar kunt kopen niet vanuit nederland meenemen, dat scheelt immers alweer in bagage.

De reiswieg zou ik zeker huren, want dat is echt veel beter voor de rust van de kleine en zijn rug en nekje. Ik weet niet of deze naderhand ook op het onderstel van jullie wandelwagen past? Dat scheelt ook alweer een campingbedje voor in turkye en je hebt tevens een slaapplek voor de kleine op de bruiloft van je broertje.

Ik weet zeker dat de kinderwagen zo meekan in de polo als je probeert zoveel mogelijk in turkye te krijgen en een skybox huurt. Desnoods huur je een aanhangwagen die dicht is. Dan weet je zeker dat je de kleine veilig kan vervoeren en je een alles in een oplossing hebt voor slaapplek en wandelgelegenheid in de avonduren.

Ik wil je heel veel plezier wensen in turkye. Snap heel goed dat je daar graag wil zijn. Maar bespaar nooit op veiligheid en comfort als je zo'n lange rit maakt met een kleine.

17. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Zijn er ook iets minder prijzige kinderwagens die ongeveer zo klein worden als de bugaboo?

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Probeer eens op marktplaats te kijken voor een ouder model bugaboo. Je kleintje kan hier heerlijk in slapen en is heel klein op te vouwen. (wielen kunnen erf en wieg kan je voor onderweg uit elkaar halen !
    De wagen kun je als je terugbent weer op marktplaats zetten. Die gaat als zoete broodjes op marktplaats.

Je kunt je kleine hier gerust in laten slapen ! Erg handig voor als je gaat wandelen of op visite gaat. Als je kleine niet te groot is kun je je campingbedje thuislaten. Scheelt ook weer ruimte.

19. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik kijk net op marktplaats daar staat een bugaboo frog voor 175 euro.

20. veertje

veertje Fanatiek lid

Kan je familie niet daar kijken of er een goedkope kinderwagen te krijgen is?

Deel Deze Pagina