Jij en de baby met het vliegtuig gaan dan kun je je wagen meenemen en je man gewoon met de auto ,is wel ongezellig maar wel een oplossing
ja inderdaad denk dat dat nog 1 van de beste oplissings is tot nu toe... vliegen is maar max 4 uurtjes en is perfect te doen... ik ga nu het 2e jaar vliegen met alysia maar dan kan wel lekker de bak mee.. en veiligheid en comfortabel heid toch voor alles voor je kleine lijkt mij?
Een vliegreis naar Turkije is toch helemaal niet duur, of vergis ik me? Wat je tegenwoordig aan benzine kwijt bent...
als je beetje goed zoekt is vliegen veeeeeel goedkoper dan met de auto met deze prijzenv an tegenwoordig... ik ga dinsdag heerlijk vliegen 2 weken all inn zelfs nog op vakanti ene helemaal niet duur! en lekker alles mee van buggy enz dus ik wil niet zonder... moet er niet aandenken met een baby dan een heel stuk in de auto heel eerlijk gezegd..
Idd, jij met de kleine vliegen, man rijden. Niet gezellig maar wel veilig! 24 uur in de auto is zooo lang voor zo'n kleintje. Wij rijden wel eens 2.5 uur naar mijn ouders en dat is eigelijk net te veel (vind Nathan) Hij begint dan al te gillen dat hij het heeft gehad. En dan kan je een kleine wandelwagen meenemen. Een buggy kan gewoon echt niet. Waarschijnlijk is dit niet echt wat je hoopt, maar ik denk dat bovenstaande wel het beste is voor je kind. Succes met de keuze!
Nou nou wat een reacties hier had ik niet op gewacht vliegen in mijn eentje doe ik zeker niet met een kleintje in mijn armen. En mijn man zou me in mijn eentje niet laten gaan. Dan zeggen jullie hierop weer dan samen gaan maar dan heb ik daar een auto nodig en als je eens wist hoeveel huren kost dan zouden jullie me groot gelijk geven denk ik. Trouwens er zijn mensen die op vakantie naar her en der gaan met een kleine baby, ze gaan zelfs op wereldreis dus ik denk niet dat het zo erg is om 24 uur in een auto te zitten. We maken veel tussenstops en een baby die slaapt toch meer dan de helft van de dag dus ik denk niet dat het hem veel kwaad zal doen als hij maar een plekje heeft om lekker te kunnen liggen dutten. En ik weet nu dus dat een buggy geen uitkomst bied en dat ik gewoon ff op marktplaats moet neuzen om een goed klein inklapbaar kinderwagen te vinden en die dan mee te nemen. PS: Heel erg bedankt voor jullie reacties het heeft me echt veel geholpen om een beslissing te nemen.
Waarom wil je niet vliegen in je eentje met je baby in je armen? Ik zou daar persoonlijk eerder voor kiezen dan zo'n lange autoreis.
Tis 2500 kilometer van jou woonplaatsnaar de grens van Turkije. WIl je dat doen in 24 uur? Nou succes. Als je met 120 km/u 24 uur lang non stop doorrijdt wel. Aangezien dit niet mogelijk is omdat je moet slapen, eten, drinken, plassen en met files te maken krijgt en met tolwegen, moet je rekenen op 36-48 uur. Wij reden 2700 kilometer in 48 uur. (Zuiden Spanje)
Als je om de 2-3 uur een half uur stopt zodat je kindje lekker kan bewegen en drinken, redt je het dus ook nooit in 24 uur. Je bent dan dus zeker al 3 uur kwijt aan tussenstops. Slapen kan je op zich in de auto doen. De een rijdt dan en de ander slaapt. Doen wij ook altijd als we naar Frankrijk gaan, is goed te doen.
Nou vorig jaar waren we in 22 uur in turkije. Met files krijgen we niet te maken op de datum wanneer we gaan, want dan zijn de meeste vakantiegangers al in turkije en hebben we de weg voor onszelf. Dit doen we elk jaar, zodat we niet in files terecht komen. Vorig jaar 22 uur dit jaar hopen we op 28 uur. Ik weet niet waarom mensen mij niet geloven maar ik ga elk jaar met de auto en dat lukt ons in 22 uur, ik ga hier toch niet over liegen En ik heb genoeg familie en kenissen die ook met een baby op vakantie naar turkije zijn gegaan met de auto. PS: Onderwerp was buggy, maar ik krijg meer te horen over de reis en dat dat niet te doen is... Geloof me maar het is zeker wel te doen!
Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal bizar! Een baby van die leeftijd moet iedere 3 uur een voeding hebben, hoe wil je dat dan gaan doen. Niet rijdend in de auto mag ik hopen?! Bovendien is het heel onrustig voor zo'n kleintje, niet alleen de rit maar ook 4 weken in een vreemde omgeving. Ik kan me goed voorstellen dat je naar de bruiloft van je broer wilt, maar kun je dan niet iemand vragen om op je baby te passen? Dan ga je meteen na de bruiloft weer naar huis.
Het is haar keuze om zo een eind te gaan rijden, ik zelf zal het ook niet doen maar ik neem aan dat ze doet wat zij denkt dat het beste is voor haar kindje. Ik weet niet hoe oud je kindje tegen die tijd is maar ik weet dat ze binnen 4 weken niet langer als een kwartier in de autostoeltje mogen.
Mijn verloskundige zei dat dat geen probleem zou zijn als we maar om de 2 uur ongeveer een tussenstop zouden nemen. We gaan heus niet heel turkije afreizen, we gaan naar mijn ouders en daarblijven we dan 4 weken. Zijn bedje staat er al klaar dus hij word heus niet van de ene plek naar de andere plek geslingerd. 15 min in de maxicosi maak je een geintje ofzo
Je hoort vaak dat een baby max. 2 uur in een baby-autozitje mag liggen. Wat is daar van waar?Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. babys en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor babys in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden. Dit stond op:www.maxicosi.nl
Huh, hoe weet je dat dan? Ik geloof dat wij dan niet van het ziekenhuis naar huis toe mochten rijden toen onze dochter geboren was.
Ik denk dat het op zich wel te doen is hoor, ik bedoel, je bent heus niet de eerste die dit soort afstanden aflegt hoor. Ik zou je alleen wel heel erg willen adviseren het níet in 1 stuk te doen, dat is gewoon echt te vermoeiend. Zoals al werd gezegd, je kleintje moet ook nog elke 3 uur voeding, verschonen, boertje etc. Daar ben je zo minimaal een half uur mee zoet. Dan moet je zelf ook nog je benen strekken en uitrusten, dus maak er maar een uur van, de tijd vliegt hoor. Als je 22 uur rijtijd hebt en je neemt elke 2 a 3 uur pauze, zit je al op 8 a a 10 pauzes en kom je dus zeker op 30 uur ofzo. Dat lijkt me niet alleen voor je kleintje maar ook voor jullie erg zwaar. Is het voor jullie een optie om halverwege een motelletje te pakken? Gewoon een goedkoop iets, voor een nachtje? Dan kun je daarna weer fris verder rijden, zodat je de ene dag 15 uur rijdt en de volgende dag weer 15 uur. Zo'n motelletje hoeft echt niet duur te zijn, voor 50 euro heb je heus wel wat en dat is t wel waard toch? En als je dan inderdaad een wagen met reiswieg bij je hebt (tada, we zijn weer on-topic ) kan je kleintje daar gelijk ook inslapen en ligt hij/zij weer ff goed plat. Rijden jullie overigens allebei? Dat scheelt ook een stuk. Succes met alle keuzes en overwegingen.
Tja lijkt me logisch dat de fabrikant van maxicosi adviseert om vooral veel en lang de maxicosi te gebruiken. Als je ziet hoe een baby van twee maanden, hemelemaal inelkaar gezakt, in zo'n maxicosi zit, kun je toch zelf ook bedenken dat je dat geen uren achter elkaar moet doen.... En ik denk niet dat een kwartierjte pauze tussendoor dan heel veel uitmaakt.
Dit was meer een bericht omdat er werd gezegd, dat 15 minuten de max is! En persoonlijk zou ik er niet voor kiezen hoor! Snap zelf ook wel dat het niet prettig is voor een baby van 2 maanden