Op vakantie met baby van 2 maanden, BUGGY?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ze vraagt toch helemaal geen advies over de reis?
    Volgens mij vraagt de TS hoe ze het beste haar kindje ter plaatste kan vervoeren?
    Ze hebben besloten met de auto te gaan, en daar zullen ze wel een hele goede reden voor hebben!

Ik zal eens kijken of er echt geen mogelijkheid voor een skibox is. Want het is echt niet goed voor zo een kleintje om in een buggy te zitten en ook niet voor jouw om continu je baby in een draagzak te moeten dragen met die hitte en 4 weken lang!
    Dan prop je die skibox helemaal vol met alles wat mee moet, en kan jullie kinderwagen in de auto! Kan je kleintje daar ook heerlijk slapen in de wiegbak als je ergens heen gaat!

Anders de optie om er daar 1 te huren, maar geloof dat je schreef dat je er niks over kunt vinden op internet.

Als bovenstaande echt niet gaat dan een quinny ZAPP, en je maxi cosi erin geklikt, hier heb je geen apparte adapters voor nodig namelijk en de ZAPP is heel klein opvouwbaar en past in een bijgeleverde draagtas! Toen Tijn 4 maanden was hebben wij dit ook egdaan op vakantie. (vliegen en kleine ZAPP mee)
    Je heb hem ook van maxi cosi zelf, daar past de maxi cosi ook zo in, maar die is niet zo klein opvouwbaar!

suc6! en ook suc6 met je bevalling!

kus miek

2. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Heel erg bedankt voor de tips en jah succes bij mn bevalling heb ik zeker nodig :)

Ik ben op marktplaats aan het zoeken voor een klein inklapbaar kinderwagen.

Tot nu toe kom ik uit bij de mutsy, quinny en de bugaboo.

Weten jullie nog klein inklapbare merken die ik oversla?

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    onderstel van een maxi taxi.. daar past een maxi cosi op...
    heb je alleen wel een setje adapters voor nodig

4. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    En nog een vraagje zijn de oudere versies van mutsy ook klein inklapbaar?

Ow ja, en ik heb gehoord dat er kinderwagens zijn met speciale reiswieg die je in de auto kan bevestigen met de speciale gordels die erbij zitten. Weten jullie of die ook klein inklapbaar zijn?

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Huh? Hier schrijf je dat je wel op zoek bent naar een kinderwagen die klein inklapbaar is...? Ik heb je een bugaboo aangeboden en toen had je hem niet nodig? :( I'm confused...

6. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Je begrijpt me verkeerd, bij jou kinderwagen zit een reiswieg. Ik wil of een maxicosi of een reiswieg die je vast kunt zetten in de auto. Die bugaboo die jij hebt daar zit wel een reiswieg bij maar die mag niet op de achterbank begrijp je? Of leg ik het verkeerd uit?

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Naar mijn weten zijn er geen reiswiegen die je op de achterbank kunt vastmaken... :( toch? Hahaha, ja ik ben er ook weer een beetje uit hoor, met dat spul allemaal.

Maar je kan je kindje prima vervoeren in een maxi-cosi hoor, mits je om de 2 uur even stopt voor beweging etc.
    En de bugaboo is misschien ook wel handig voor in turkije? (denk aan wandelingen, slapen etc.) Je bent er immers wel 4 weken, en geloof me: een MC dragen is ZWAAR! Zelfs al je kindje nog zo klein is...

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dat is ook helemaal niet de bedoeling van de ts om de maxicosi te gaan dragen... Ze is net op zoek naar een kinderwagen waar je de maxicosi op kunt klikken...

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat kan met de bugaboo ook. Moeten alleen wel adapters op het onderstel geklikt worden....

maargoed, ik heb het aangeboden maar TS kijkt nog even verder heb ik begrepen.

Succes met je zoektocht en veel plezier in Turkije :)

10. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Je kan de reiswieg van de pericles en bebeconfort gewoon op de achterbank plaatsen, die hebben een speciale gordel ofzo en die zijn dus goedgekeurd. Ik weet niet of er meer merken zijn, maar wat ik tot nu toe heb gevonden zijn deze reiswiegjes dus te plaatsen op de achterbank met speciale gordels.

Alleen ik weet niet hoe klein ze opvouwbaar zijn, dat moet ik dan nog effe uitzoeken.

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Mij is geadviseerd om een kind de eerste 4 weken niet langer dan 15 min in de autostoel te houden omdat de botjes nog niet helemaal hard zijn en na 4 weken het langszaam op te bouwen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit even te denken... als je een onderstel meeneemt waar je de maxi cosi kunt op klikken, moet je ook een bedje meenemen, want je kan een kindje niet de hele nacht laten slapen in een maxi cosi... of hebben ze daar een bedje voor je baby?
    Een onderstel kost eigenlijk nog de meeste ruimte. Volgens mij bestaan er ook kinderwagens waarvan je de reiswieg kunt inklappen (ik weet niet of ik dat in dit onderwerp heb gelezen of ergens anders) en anders kun je de reiswieg volproppen met spullen.
    Het voordeel van een complete wagen is dat het meteen ook een bed is. Tenzij ze daar een bed voor je baby hebben, dan is dat voordeel niet relevant. Maar een buggy kan echt nog niet, ik zag het hier laatst in de stad met zo'n klein hummeltje en die lag er helemaal scheef en onderuit gezakt in, dat kan niet goed zijn.

13. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Bedje staat al klaar :D Maar waar jij het over hebt klinkt ook best interessant en waar kan ik dan zo een inklapbaar reiswieg precies vinden, ik hoor dit voor het eerst namelijk ;)

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Again de bugaboo... die reiswieg kan je helemaal plat drukken... :)

15. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Hahahaha :) meen je dat nou :D
    Ik ga maandag denk ik naar babydump ofzo, effe alle wagens testen :)
    Je hebt er echt zoveel, ik ga gewoon kijken welke het kleinste opvouwbaar is en kan ik ook gelijk informatie inwinnen over de reiswieg, maxicosi enzo.

16. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Je zult best reiswiegjes hebben die op de achterbank kunnen...het mag alleen niet en veilig is het zeker niet aangezien je kindje alsnog los ligt. Ik heb zelf ervaren dat 2 uur in de maxicosi gegarandeerd voor een gekreukeld kind zorgt...comfortabel is anders. Neem nou gewoon die skibox zou ik zeggen, ben je toch van het gedonder af?
    Ik hoop wel dat jij 2 maand na de bevalling 24 uur in de auto kunt zitten...had ik niet gekunt!

Succes met alle keuzes!

17. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel

Jawel dat mag wel in de reiswieg zitten dan gordels die de baby vasthouden het is helemaal veilig. Hij zit er zeker niet los in :) anders zou ik die risico nooit nemen natuurlijk. Toch bedankt voor je reactie...

18. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Kinderwagenbakken:
    Hoewel sommige kinderwagenbakken ECE 44/03 of 44/04 goedgekeurd zijn, is het
    toch veel veiliger om een baby in een goedgekeurd babyautostoeltje te vervoeren. De
    constructie van zo’n stoeltje en de manier waarop de baby daarin wordt vervoerd, is
    het meest veilig voor de baby. Een gewone reiswieg mag nooit in de auto gebruikt
    worden, aangezien deze onvoldoende bescherming biedt.

Aldus op de site van het ministerie van verkeer en waterstaat....

19. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Zoals ik al zei hebben we het over een speciale reiswieg en ja misschien is het wel zo dat een maxi cosi veiliger is maar ik denk niet dat dat fijn voor hem is om in te slapen. En ja dat een gewone reiswieg niet op de achterbank mag geplaats worden vind ik wel logisch...
    Maar by the way het is niet zo dus dat een reiswieg niet veilig is.

20. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dag, Kayra,
    Heel goed dat je je nu aan het verdiepen bent in alle mogelijke oplossingen. Dan heb je die kennis alvast voor straks.
    Het kan zijn dat als je baby er eenmaal is je toch heel anders besluit dan je vooraf had gedacht. Vooraf verwachtte ik geen problemen te hebben mijn baby naar het kinderdagverblijf te brengen (heeeeelemaal mis), zag ik niet hoe ik weer kon gaan sporten op een sportcentrum zonder kinderopvang (doe ik nu gewoon tussen 2 voedingen in als mijn man thuis is) wilde ik bevallen op een baarkruk (werd gewoon liggend met de benen in de lucht) en zou mijn kind zeker geen speentje geven ( :) ...) . Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige dingen zich vanzelf oplossen als de baby er eenmaal is en dat andere dingen ineens anders voelen dan je vooraf had gedacht en je daardoor anders besluit. Maar dan is het wel goed om alle mogelijkheden te weten.

Dus, heel veel succes met de laatste loodjes van je zwangerschap en met de bevalling, en straks veel plezier met je baby.

Deel Deze Pagina