Op vakantie met baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fitty, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik zou het nooit doen..

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Als jullie het willen zou ik het gewoon lekker doen :) Ik denk dat het succes van de vlucht ook grotendeels afhangt van hoe relaxt je op alles reageert als ouders. Op internet zijn genoeg tips te vinden voor vliegen met kleine kinderen en in het vliegtuig zelf heb je ook lief personeel wat je kan helpen. Een vriendin van mij adviseerde wel om de voorste stoelen in de rij te boeken, dus met extra beenruimte. Dan hoef je niet continue je baby op schoot te hebben maar kun je bijv. ook de baby in de maxicosi voor je op de grond neerzetten. Wij zijn ook van plan om als het mogelijk is een verre reis te maken met de baby. Als ze zo klein zijn kunnen ze gratis meevliegen, ideaal :)

3. Pianella

Pianella Lid

22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Als (zwangere) stewardess zijnde wil ik toch een keertje op dit onderwerp reageren. Waarom willen mensen toch met zulke kleintjes een vliegreis maken??? Ten eerste onderschatten mensen de reis zelf denk ik nog al eens. Het is "maar" 4 uur vliegen. Maar houd er ook rekening mee dat je al uren van te voren moet inchecken, dat de charters op onmenselijke tijden (midden in de nacht) vertrekken en aankomen en dat vertragingen nooit uit te sluiten zijn. Voor je het weet zit je uuuuren lang op een krakkemikkig vliegveldje zonder voorzieningen. Of komt je koffer niet aan. En je slaat sowieso al 2x een nacht over. Ondanks het weinige tijdverschil dus toch een jetlag voor die kleintjes. Kortom: weg is je regelmaat.

Daarnaast zou ik ook m'n vraagtekens zetten bij het vliegen an sich met zo'n kleintje.. Hun fontanelletje is nog niet sterk, waardoor de verschillen in luchtdruk erg vervelend kunnen zijn. Ook hebben ze erg snel last van hun oortjes. Echt heel zielig!!
    Wat als je een erg turbulente vlucht hebt? Je kindje moet dan op jouw schoot in de riem blijven zitten en niet alle baby's zijn daarvan gediend. Maar het is ronduit gevaarlijk dit niet te doen. (Niet alleen voor je kindje, ook voor mensen om je heen).

Wat veel mensen ook niet beseffen is het gebrek aan hygiene aan boord. Geloof me, een vliegtuig lijkt misschien schoon, maar schijn bedriegt! Een vliegtuig wordt zelden echt schoongemaakt, maar er zitten wel een paar honderd mensen met allerlei kwalen, meegenomen ziektes en bacteriën in. Wij leven op desinfecterende crèmes en hebben na een paar jaar een immuunsysteem ontwikkeld waar je bang van wordt!

Ook in het buitenland gaan ze anders om met de hygiene standaarden die wij in NL kennen. Daarom krijgen veel mensen last van buikloop of andere ongemakken. (Ja dus ook die mensen die net de vlucht voor jou op jouw stoel en aan jouw tafeltje hebben gezeten...) Hoe bescherm je je kindje daartegen? Of ook erg vervelend als jij ziek wordt!

Het hoeft natuurlijk niet allemaal mis te gaan en ik wil ook niet als een panisch mens overkomen, ik vind vliegen nog steeds het allermooiste wat er is. Er zijn natuurlijk zat baby's die vlekkeloos zo'n reis doorkomen. Maar dit zijn wel allerlei mogelijkheden die je in je achterhoofd moet houden voordat je een vliegreis boekt met een baby.. Ik zou lekker een paar jaar wachten! Europa is ook mooi!

4. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    En hier wil ik op reageren. @stewardess, omdat niets heerlijker is dan even genieten met je kleine in het zonnetje. En ja dat kan niet in november in noord-Europa. Ik vlieg liever 2 uur dan 18 uur in de auto met zo n kleintje.
    Bacteriën heb je overal dus waarom je daar zo druk om maken.
    En ja, ik weet dat stewardessen een schurfthekel hebben aan baby's maar eigenlijk meer aan de panische gestresste ouders die een volksverhuizing organiseren. (Ik ken meerdere stewardessen en piloten) en dat is dus echt niet nodig. Georganiseerd op reis is het begin. Met alleen een rugtas als handbagage en dochter in draagdoek ging dat perfect.

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Een huilbaby keert een annuleringsverzekering echt niet voor uit hoor.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Zo'n kleintje houd in onze ervaring echt zijn ritme wel, die heeft nog nergens besef van, lekker in een draagdoek bijv en het mist echt geen 2 nachten. Jijzelf wel ja maar de baby niet.
    Als het normaal om 8 uur de fles krijgt en daar is het een uur later dus krijgt het 9 uur de fles is het toch prima, kind weet echt nog niets van dat tijd verschil,

Water hebben ze overal wel en als je de flesvoeding maar in de tas hebt maakt die voorzieningen ook niet uit want verschonen kan desnoods gewoon op de dames toilet op de grond op een vestje,

Genoeg luiers erin, 1 of 2 setjes voor als je de koffer kwijt raakt, eenmaal daar denk ik dat Turkse mensen ook wel baby's krijgen dus ze ook vast wel kleding en luiers verkopen ;)

Wanneer je zelf ziek word is er gelukkig meestal ook nog een papa die vast ook heel goed voor zijn kindje kan zorgen :)

Als je bang bent voor bacteriën kun je ook beter niet uit eten gaan in Nederland of op een terrasje zitten, oh en kleding winkels vermijden, jeetje je wil niet weten hoevaak ik gezien heb dat een kind in zijn neus peutert en dan bij de hema of prenatal aan de kleding afstrijkt blegh

Maarja zo denk ik erover. Wij hebben geen ervaring met kleine baby's, onze jongste was 6 maanden toen we naar Turkije gingen met haar. Met de andere twee ook rond die leeftijd geweest,

Lekker in de draagdoek, niet moeilijk doen als hij of zij niet wil slapen , stijgen en landen lekker flesje desnoods water als je je aan een strak schema wil houden qua fles

Bedoel het niet zo bot als het er misschien staat, maar ik ben van mening dat het allemaal wel mee valt.

Een baby wil je niet te veel slepen, maar kijk nu bijv bij ons, ik ben zwanger van de vierde, zal de andere drie maar niet op een sport doen omdat hun broertje in hun eigen bed moet slapen ? ze maar alleen naar school laten gaan, of de baby alleen thuis laten omdat er ritme in moet komen ? De middelste maar niet naar logopedie en op zwemles omdat het ritme dan verknalt word en ze niet overal even hygiënisch zijn ? Ik denk dat juist door te dealen met hoe het is.... Je kindje er wel mee om kan gaan. Ook met vliegen, go with the flow.

7. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Ik lees ff mee, want ook ik heb plannen om in nov/dec richting Turkije te gaan om zoon en papa aan elkaar voor te stellen...
    Vliegen met zo'n kleintje lijkt een hele uitdaging, maar als jullie met z'n tweetjes zijn zou ik het gewoon lekker doen hoor! Ze mogen al vrij snel vliegen volgens de boekjes. En als jij jezelf goed genoeg voelt om die kant op te gaan, dan zou ik gewoon heerlijk die Turkse november zon op gaan zoeken.
    In mijn eentje gaat het me doodeng lijken, maar ja zal nog wel veel vaker in moeilijke situaties komen als single mama.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - mijn ding is het niet. Wij gaan nu voor het eerst met haar op vakantie, ze is 19 maanden. Op godsonmogelijke tijden, maar misschien voor haar juist goed ('s avonds laat heen en 's avonds laat terug). We zullen zien.

Maar met zo'n jonge baby ... ik moest er niet aan denken toen.

9. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Qua bacteriën / weerstand denk ik dat een vliegtuig niet veel anders is als de stadsbus .. Die word ook niet zo vaak grondig schoon gemaakt ..

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik zou nu lekker annuleren en straks kijken wanneer jullie eraan toe zijn. Maar ik zou me niet op voorhand vastleggen aan bepaalde dingen.
    Bovendien staat voor het herstel van een keizersnede minimaal 6 weken... Lijkt me erg krap eigenlijk.

11. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Wij hadden ook het idee om in september, vorig jaar, op vakantie te gaan. Dan zou die kleine 2 maanden zijn. Toen wij dit dachten, was ik nog zwanger.

Eenmaal bevallen moest ik er tegen die tijd echt niet aan denken. De kleine man had enorme last van krampjes en was erg onrustig.

Mijn advies; Wacht tot je bevallen bent en kijk dan wat voor baby je hebt. Als hij/zij een rustige baby is, zou je het kunnen proberen. Maar als zo'n kleintje last heeft van krampjes ed zou ik het echt niet doen.

12. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    We hebben toch omgeboekt voor 10 november dan is ze bijna 12 weken of ouder ( mocht ze eerder worden geboren ) en we hebben een optie om te kunnen annuleren mocht het nodig zijn :)

Deel Deze Pagina