Op vakantie met de auto (2 dagen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij rij rijden met 2 gezinnen in 2 auto's waarvan er 3 kunnen rijden.
    Heb een rij schema gemaakt, ikzelf kan heel lang en veel rijden
    Vorig jaar ook het groitste gedeelte gereden.
    de dag dat we vertrekken doe ik weinig meer en smiddags gaan we nog slapen.
    Vorig jaar was ik niet verrot na de rit zijn we om 2 uur snachts vertrokken
    Van te voren nog 3 uren geslapen en om 18.00 kwamen we aan op bestemming
    Enorm oponthoud bij de gothard tunnel en wewillen files voorkomen door nu over de brenner te gaan.
    Verder zien we het wel ik hou van een uitdaging ;)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wauw, wat ben ik blij met jullie tips!! Ik ga dan toch maar op booking.com kijken voor ene hotel, want idd, ben e rwel ene beetje bang voor dat je dan niks vindt. hebben het zelf, toen we nog geen kinderen hadden, ook zo vaak meegemaakt. Je pakt dan uiteindelijk iets duurs, omdat je het zat bent. Ben alleen wel een beetje "bang" als je iets van te voren boekt dat je door tegenslagen óf heel lang door moet rijden, óf dat als het mee zit, je toch "moet" stoppen omdat je wat gebekt had :(

Ga zeker eens bij Action kijken voor die raamstickers en kleine cadeautjes. Z'n tekenbordje hebben ze thuis ook maar daar wordt er niet naar om gekeken...

Dochter begint vaak al na een uur te roepen en luidruchtig te worden... ben dus erg benieuwd hoe het zal gaan!

Ik koop denk ik preventief Primatour. kost bijna niks en je zal het net zien... tot nu toe geen wagenziekte.

Misschien preventief ook een plastic zak op de stoel of een handdoek of iets tegen lekkende luiers ;)

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier:

Dvd
    Cd (Woezel en pip werkt hier een soort van hypnotiserend hahaha)
    Kleine cadeautjes die ze mocht uitpakken
    iPad

We stopten ongeveer elke 3,5 uur en dan een half uur ofzo.
    Mijn dochter slaapt trouwens voor geen meter in de auto (heel kort), maar heb haar weinig gehoord. Veel afleiding hielp enorm

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wij doen het zo; om 19u met Sanne naar bed.. Dan om 01 u de wekker rond 2u gaan rijden. Steeds kort stoppen ( wij rijden wel om de beurt ) dan rond 07 u 8 u langer stoppen ontbijten eerst in de auto stoppen is echt om te plassen en te bewegen... Vorig jaar zijn we echt bijna uur gestopt. Bal mee lekker rennen en ravotten, daarna de auto weer in. Cd op, liedjes zingen om de zoveel tijd een klein kadootje nieuwe dingen zij altijd even leuk. Bij de zeeman en of action hebben ze allerlei klein goedkoop speelgoed of dingen voor daar
    Vorig jaar ging het hier super hopelijk dit jaar weer

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    oeh...ipad goeie tip!!

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    luisterboeken zijn hier ook een succes trouwens ! Vooral Pim en Pom en Jip en Janneke vind ze leuk en Nijntje trouwens ook. ( hoef je zelf niet voor te lezen wordt je ook niet misselijk .. )

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    nou precies ;)
    ik heb er 1 van Jungle boek en de sprookjes van Andersen. Ik weet nog niet of het een succes is, ik ben aan het inslaan voor de vakantie dus heb ze nog niet uitgeprobeerd, ( anders is de nieuwigheid er ook weer af)

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Dit jaar gaan wij ook weer naar Spanje met de auto, doen er ook 2 dagen over en overnachten bij Montpellier in een familiekamer (via booking.com, hotel Arena). De eerste dag maken we flink wat KM zodat we de 2e dag er zo zijn. Vorig jaar is dat ook prima gegaan.

Ik weet niet van welke kant jullie komen maar je hebt op de heenweg ook een parkeerplaats met leuke kabouterspeeltuin. Hier stoppen wij onderweg. En tussendoor krijgen ze wat kadootjes. En de schermpjes draaien overuren, ideaal!

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.216
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij gaan voor het eerst met de auto ver weg op vakantie. Vergeleken jullie hoeven wij 'maar' 1000km gaan naar de dordogne. Voor een eerste keer vond ik deze afstand prima. We twijfelde erg maar uiteindelijk toch gekozen voor overnachting ook via booking.com ideaal.

Hier ook dvd's, boekjes, en we gaan maar vrachtautos tellen haha.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, ik denk dat we sowieso maar een overnachting moeten boeken voor de heenreis! We gaan naar Hongarije, dus ik wil wel minstens in Oostenrijk uitkomen de eerste dag, zodat we de tweede dag op tijd aankomen.
    Ik vind het allemaal een enorme uitdaging, maar die koude natte zomers van de afgelopen 4 jaar ben ik spuugzat :D

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij zijn naar Kroatië geweest...
    Hier is manlief de dag van vertrek (althans 's nachts vertrek) 's middags met dochterlief naar bed gegaan en heeft toch nog zeker 5-6u geslapen. Ik ging 's avonds met dochterlief naar bed om 19u en zijn om 23.30u opgestaan.
    Toen had manlief de auto al ingepakt en konden we instappen en vertrekken.

's Morgens om 7u zaten we bij de Oostenrijkse grens (wel vertraging ivm die overstromingen toen), maar verder goed doorgereden.
    Toen ook gewisseld en heb ik een heel stuk gereden om na een aantal uur weer te wisselen.
    Om 17u waren we op plaats van bestemming, met overdag natuurlijk meer stops dan 's nachts... Toen konden we meteen in huisje (kon pas vanaf 16u sowieso), auto uitgepakt, gegeten, gedouched en naar bed.
    Daarna meteen weer in goede ritme!
    Ben dat ook wel gewend ivm onregelmatige werktijden, scheelt misschien ook wel... Eigenlijk geen last gehad van vermoeidheid.

Terugweg om 19.45u vertrokken en om 10u weer thuis... Dochterlief bijna hele reis geslapen en de rest filmpjes gekeken.
    Al met al viel het niet tegen, terwijl ik er ook erg tegenop zag!
    Komt goed...

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.174
    2.284
    113
    Wij hebben 1x 's nachts gereden. Zijn om 10 uur 's avonds vertrokken, de hele nacht doorgereden, om de 3 uur van bestuurder gewisseld en de kinderen laten slapen. Om 6 uur was iedereen wakker en hebben we ontbeten. Daarna nog een paar uur doorgereden en om een uur of 10/11 een camping gezocht, omdat we de omgeving waar we toen waren erg mooi vonden (Auvergne).
    's Middags hebben we lekker relaxed gedaan, lunchen, zwemmen, en 's avonds op tijd naar bed. Eigenlijk totaal geen last van gehad.
    Ik zie het alleen deze keer niet zitten, omdat we nu een andere caravan hebben en die is zo groot, daar durf ik niet mee te rijden (stom he, wat maakt het nou uit hoeveel meter er achter je aan hobbelt zou je denken......). Oh, en die keer waren we vooraf al heel goed uitgerust, omdat we door een kapotte auto pas 4 dagen later dan gepland weg konden gaan.

We zijn ook wel eens om 3 uur 's nachts vertrokken. Dat vond ik zelf wat minder, de kinderen waren wakker geworden bij het overzetten en gingen uit opwinding niet gleijk meer slapen. En om half 5 werd het licht en konden ze niet meer slapen. Uiteindelijk was het toen dus toch nog een hele lange reisdag in de auto voor ze en waren we allemaal moe en chagerijnig aan het eind van de dag.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Snachts rijden is hier geen optie omdat manlief de enige is die rijdt... we waren van plan wel evt al om 5 of 6 uur te rijden in de hoop dat de kinderen na de eerste opwinding nog even een paar uurtjes slaap pakken én we een stuk verder door kunnen rijden...

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vraagje aan de mensen die via booking.com een hotelletje hebben geboekt voor een doorreis: hebben jullie dan een 2 persoonskamer geboekt en er 2 bedjes/ledikantjes bijgevraagd? En zo ja: hoe werkt dat via de site? of echt op zoek gegaan naar een 4 persoons accomodatie?

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Die wij hadden hebben we geboekt als 2 persoons en er 2 campingbedjes bij gevraagd.

16. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben een appartement geboekt voor 4 personen en de eigenaar gebeld om nog een campingbedje neer te zetten. Het was echt een geweldig appartement en super service. Die man heeft onze spullen naar boven gedragen omdat de lift die avond buiten dienst was, we kregen een afgesloten garage voor onze auto, s ochtends heerlijk vers ontbijt gemaakt door zijn vrouw, en ze heeft voor elk kind een fruitbak gemaakt voor onderweg. En dat allemaal voor 70 euro voor ons 5en.
    we gaan er binnenkort voor de derde keer slapen onderweg, we bellen die mensen nu voort zelf en reserveren direct. ( is een appartementencomplex voor wintersport eigenlijk)

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.830
    4.203
    113
    Dit is voor ons ook de reden dat we overdag gaan rijden hoor. Kom je in de ochtend doodmoe aan, moet je ook nog wachten tot je je accemodatie in kunt.
    Wij hebben voor beide kids een dvd speler, voor de oudste ook boekjes en een mp3 speler. Voor de jongste wat boekjes en autootjes

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    o dat klinkt heel erg goed! Zou je me het adres misschien willen PB'en?! Of een linkje of iets? Ik vind het allemaal wat ik heb gezien nog best aan de prijs en vaak komt ontbijt er dan nog bij. Een enkel adresje komt onder de 100 euro, maar vind het erg onduidelijk hoe dat zit met babybedje voor onze jongste, omdat je nergens een vraag kan stellen??? Of je moet eerst boeken ofzo??? Maar weet niet waar in Oostenrijk dit zit? We willen max 1000 km rijden dus tot de Oostenrijkse grens of net ervoor of erna?

Deel Deze Pagina