lag mijn kleine mannetje van bijna 3 maanden in bed, in mijn bed in het midden. kussens aan de zijkanten, beetje kletsen niks aan de hand. op een gegeven moment begint ie een beetje te huilen en piepen. ik dacht laat maar heel even gaan, ik ga over 2 minuutjes kijken. ineens hoor ik een keiharde knal gevolgd door oorverdovend gekrijs. ik ren naar boven en vind mijn ventje niet in bed, niet aan de zijkant van bed,.......ligt ie achter het bed! heeft zich dus omhoog geduwd en van het bed afgevallen achterover met zijn koppie op de harde houten vloer. hij heeft 10 min heel heftig in mijn armen gehuild en pas toen werd hij rustig en viel meteen tegen me aan in slaap. hij lijkt nergens last van te hebben, was net alweer aan het lachen en spelen en heeft veel gedronken maar bah wat voel ik me rot. ben me echt helemaal dood geschrokken. arm klein mannetje in een klap op de grond. bleek ook nog dat hij dus piepte omdat hij een vieze luier had... ik voel me even een hele slecht moeder..
jou kleine elvis mannetje ach germ...ja onze kleine meid is ook al zeer bewegelijk, s,morgens vind ik haar dwars of helemaal andersom in bed.. toch maar niet meer in bed leggen dan he je bent geen slechte moeder dat kan de beste overkomen..geef de kleine elvis maar een dikke knuf van me... x kim
oei... ja dat is zeker schrikken! ze zijn onverwacht zooo sterk he. blij dat het goed gaat, ongelukjes gebeuren (jammer genoeg). niets aan te doen, je kan het nu alleen nog maar voorkomen!sterkte
Ajakkes, dat is schrikken! Gelukkig dat ie er niks aan overgehouden heeft zo te lezen. Maarreh, ik zou een kindje ook nóóit zonder toezicht op mijn eigen bed laten liggen, laat staan slapen...Ook al heb je er kussens omheen, hij zal met zijn gezichtje in het kussen gaan liggen! Ik zou hem echt gewoon in zijn eigen bedje laten slapen, die zijn erop gebouwd. Irem kan doen wat ze wil, maar haar bed uitkomen gaat haar echt het eerste jaar nog niet lukken, en dat vind ik wel zo'n fijn idee. Ze zijn nog klein, maar ineens kunnen ze iets nieuws (vond Irem laatst ineens overdwars in bed) en dan kunnen ze maar beter veilig in hun eigen bedje liggen.
Die kleintjes zijn je soms ineens een stapje voor (mijn uk draaide ook ineens...), arme kleine en geschrokken (goede!) mamma. Heb je de huisarts gebeld? Voor je gemoedsrust misschien een idee om toch een wekadvies toe te passen?
ja mijn kleine elvis heel zn haar plat ik legde hem net op zijn aankleedkussen en toen liet hij meteen zien hoe hij dat heeft gedaan. beentjes optrekken, onder kontje (op zn rug lag ie) en met een uithaal keihard duwen, hij vloog zo voor de helft van het aankleedkussen af. x kim
klein elvis mannetje heeft door hoe ie zich kan voort bewegen hihi, gelukkig dat er niks ernstigs is echt een mooi mannetje is t met een geweldige bos haar! "heel z,n haar plat" hahahaaa moest echt lachen!
Ons meisje is laatst ook uit ons bed gevallen. Ze kwam dus 's nachts voor voeding en ik ben met voeden in slaap gevallen en zij ook. Opeens horen we plof en daarna ff hard huilen, gelukkig snel weer stil midden in de nacht. Nu zorg ik dat ze hoe dan ook met voeding ze toch tussen ons in ligt, dan lig ik maar ondersteboven ofzo. Kan ze niet meer uit bed vallen. Voelde me ook ff schuldig maar ja het was ook niet mijn bedoeling, kon er ook niet veel aan doen.
Hij viel laatst ook nog van ons bed en we stonden er zo goed als naast. Wij hebben ook nog eens een bed van meer dan een meter hoog.
Pffff, kan mij voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Gelukkig lijkt het goed te gaan met je kleine Elvis, maar ik adviseer je toch even de HAP te bellen en in elk geval de kleine om het uur even wakker te maken. Hij is nog zó jong en zo'n koppie is nog zo kwetsbaar, ik zou geen enkel risico nemen hiermee. Logisch dat je je schuldig voelt en dit maakt je niet tot een slechte moeder. Maar heel slim was het natuurlijk niet wat je gedaan hebt, daarom waarschuwen ze ook altijd om baby's en kleine kinderen NOOIT (bij je) in bed te leggen. Sterkte verder en geniet van je kleine mannetje!
Wij hebben dat ook een keertje gehad hoor, niet van het bed maar van de bank. We zaten er allebei notabene naast... lekker tv kijken, baby tussen ons in. Het leek wel slowmotion, maar ineens zien we hem zo van de bank vallen Het drong niet eens tot ons door... Dan voel je je echt slecht als ouder en ook nog eens superonhandig. Ik denk dat het bij iedereen wel eens gebeurd is hoor, van de bank, van het bed of vanuit je armen. Ze zijn het gelukkig zelf daarna alweer vergeten, nu wij nog
Jeetje wat zal je geschrokken zijn zeg.... Lisa doet precies hetzelfde als jouw zoontje, maar dan gelukkig in de box en dan begint ze dus ook te piepen en uiteindelijk te huilen (omdat ze haar hoofd stoot). Die kleintjes doen opeens dingen die je nooit had verwacht, dus kijk er echt mee uit! Ook met bv. omrollen en gaan staan straks, maar goed, ik denk dat je nu wel een stuk voorzichtiger zal zijn. Dapper trouwens dat je het hier neerzet. Ik zou me kapot schamen en dat echt niet durven geloof ik (en dit bedoel ik niet lullig ). Ik vind het echt goed van je, ik hoop dat iedereen die dit leest extra gewaarschuwd is! Hoe gaat het nu met hem?
Jeetje dat is ook schrikken! Maar dat is meestal als je met z'n tweeën bent, je denkt dan vaak (onbewust) dat als jij te laat bent, de ander er wel is, maar als je dan allebei zo 'denkt' (echt denken is het niet, want het is meestal onbewust). Hier zeggen we ook altijd heel nadrukkelijk: let jij op Eva/Lisa? Zeker als we op pad zijn (Eva dan vooral, die willen we natuurlijk niet kwijt raken ) Het is ons gelukkig nooit gebeurd, nu ben ik ook wel erg voorzichtig, zo leg ik Lisa nooit op de bank, alleen om te verschonen ofzo of om met haar te spelen, maar zelfs dat doe ik liever gewoon op de grond. Ik heb Lisa wel helemaal tegen mijn principes in liggend in bed gevoed de eerste week en zo in slaap gevallen. Maar ze wilde constant drinken en ik kon écht niet meer, kon mijn ogen echt niet open houden. Gelukkig is het goed gegaan, we maakten het wel veilig en met liggend voeden kon ze in ieder geval niet uit mijn armen glijden. Maar ik ben echt zo'n miep die het dan alsnog doodeng vindt
Hier is 3 weken geleden onze Justin ook van de bank gevallen,was gebeurd voordat we het in de gaten hadden.Eerst ook flink huilen en daarna weer lachen alsof er niets aan de hand was. Maar toen een flinke bult verscheen hebben we toch even ha gebeld. We moesten in de gaten houden of hij alert bleef en na aantal uren even terug bellen, ook al ging het goed. We kregen toen idd wel voor de zekerheid het advies om hem 24 uur lang om de 3 uur wakker te maken. Wat waren wij geschrokken, vooral mijn man. Ik heb het zelf niet zien gebeuren. Het was de eerste keer, maar denk idd dat het niet de laatste keer zal zijn. Ook al maakt mijn hart op dat moment overuren! Zo zie je maar dat die kleintjes toch wel wat kunnen hebben, maar ik ken het gevoel dat je je op dat moment een slecht moeder/vader voelt!
ik was ook wel bang voor de reacties. sommige moeders hier kunnen ook flink belerend zijn. maargoed ik wil iedereen ook graag waarschuwen, ben me echt kapot geschrokken en nu angstig. en dat terwijl ik totaal niet bang ben voor dingen die mis kunnen gaan met mijn mannetje. lijkt allemaal goed te gaan met reza. alleen vannacht tijdens het voeden wat normaal snachts altijd totaal vlekkeloos verloopt liet ie nu een paar mijn tepel los, die hij niet meteen weer kon vinden en begon te huilen. dus ik denk dat ie nog wel een beetje van slag is/was.
nu ik mijn verhaal aan vrienden/familie vertel komen er ineens allerleiverhalen los. mn zus die mn nichtje een keer van de commode heeft laten vallen, ander nichtje van de bank ook. hoe lullig ook, het scheelt wel voor me..
Wij zijn er eigenlijk ook direct heel eerlijk over geweest tegen iedereen. En idd kregen we van iedereen een hoop begrip. Kreeg toen zelfs van mijn moeder te horen dat ik ook tijdens een van de eerst weken van achter in de auto naar voor ben gevlogen omdat ze abrupt moest remmen.( en maxi cosi toen nog niet bestond) Het is heel erg schrikken, absoluut. maar zal denk ik nog wel vaker gebeuren als ze dalijk beginnen met lopen en dergelijke.
mijn mannetje is ook super nieuwsgierig en bij vanaf dag 1. wil altijd rechtop en alles zien. zijn vader is ook zo'n rouwdouwer. eerst doen en dan denken...een echte ram. ik vermoed ook zo'n onderzoekend mannetje te hebben gemaakt dus dat worden vast een hoop kapotte knietjes, geschaafde wangen en kapotte handjes. leuk joh!
Vind het flauw dat ik ergens een reactie lees dat zij nooooooooit dr kindje in haar bed zou laten slapen... prima hoor! Maar ze zullen nog wel vaker vallen (uiteraard schrik je jezelf rot) maar je leest bovenstaande voorbeelden wel... soms sta je erbij en dan vallen ze nog wel!
Dat is natuurlijk zo, er zullen gegarandeerd nog heel veel valpartijen volgen!! Toch gaat het om een heel klein kindje, daar moet je gewoon super voorzichtig mee zijn, ze zijn kwetsbaarder. Maar ja, even niet kijken en... En ook nog zoiets, 9 van de 10 x gaat het wel goed he! Vind het trouwens ook heel goed dat het verteld wordt, dan ga je zelf toch weer even beter opletten.