voordelig weekendje tot rust komen tips

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door beautifulboys, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

Na 4 jaar in hectiek geleefd te hebben ( lang verhaal ) zijn mijn man en ik toe om eens samen paar daagjes er tussen uit te glippen. ( we zijn paar weken terug met gezin en ouders naar egypte geweest, dan zou je denken dan ben je toch bijgetankt, het tegendeel is waar helaas.het vliegen was een ramp! paar uur lang bij de stewardessen gezeten omdat een beste meneer tegen mijn kind ging schreewen dat hij zijn bek moest houden. ( mijn zoontje was in een sleepterror beland ) jheel vervelend voor alle mensen maar wij als ouders staan compleet machteloos en het kind zelf kan er niks aan doen.. op vakantie zelf in het resort hebben we ook flink gekampt met paniek huilbuien van de jongste. hij loopt hiervoor en zijn slaapstoornis al een hele poos onder begeleiding maar ze kunnen nog geen diagnose stellen. ik gooi het zelf onder zeer hooggevoelig! en niet in balans met zijn prikkelverwerking. het ene moment heeft hij een flinke lading prikkels nodig en het andere moment is iedere prikkel te veel.
    op dit moment proberen we de gordon physical therapy toe te passen.
    eigenlijk zijn we compleet uitgeput! constant in "strijd" met oonze kinderen en willen eigenlijk even samen ertussen uit om even op te laden en de stilte even op te zoeken. alles eens even een plekje geven.
    ( vind het wel moeilijk om zonder mijn kids weg te gaan maar ik weet dat ze in goede handen zijn bij mijn ouders:) )

Mijn eerste gedachten ging uit naar Weekendje Ierland! de ruimte , de rust, de natuur trekt mij enorm.
    als ik daar fotos van kijk geeft het me een ontspannen gevoel! maar helaas onbetaalbaar!

een weekendje NL voelt voor mij chaotisch op de 1 of andere manier.ik wil echt rust en ruimte. een plekje waar ik me kan terugtrekken.Nu klink ik mischien zweverig maar zo ben ik absoluut niet hoor.
    heb op het moment gewoon even het gevoel dat alles om me heen chaotisch en druk is en vol met mensen.
    en dat beangstigt me een beetje.

ik zat een beetje te denken aan een bedrag van 300 voor een weekendje. ( logies /ontbijt)
    om dit te realiseren moet mijn man helaas al flink wat overuurtjes maken;)

heeft iemand tips? ideen?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je het betaalbaar wil houden is misschien een hotel aan het strand een optie? Of een strandhuisje? Of juist iets in het bos. Op beide plekken kan je lekker wandelen en je hoofd leegmaken.
    Texel is trouwens ook fijn, niet zo druk, vriendelijke mensen, en je hebt strand én bos en alles lekker dicht bij elkaar. De Slufter is echt prachtig om te wandelen. Je zou ook een huisje met sauna kunnen boeken.

3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Misschien Ardennen of zwarte woud? Niet al te ver maar wel buiten nl. Lekker met de auto en zo je eigen tempo bepalen? Zoek lekker een kleinschalig hotel of b&b. Heerlijk, even lekker met zijn 2-en!

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik dacht gelijk aan de Waddeneilanden. Rust, ruimte. Geen chaos...

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Bungalowtje ?

6. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

dat zou inderdaad ook nog kunnen. ben er nog nooit geweest.

7. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Over de grens naar Duitsland of Belgie? Voelt voor mij altijd alsof je er even uit bent.

8. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Waar ik zelf altijd helemaal tot rust kom is rond het Dwingelderveld in Drenthe. Bijvoorbeeld in Ruinen, Ansen, Uffelte. Een van de weinige plekken in NL waar je nog echt stilte vindt. Er zijn diverse, kleinschalige, bungalowparken. Je kunt ook even op de site van Natuurhuisjes kijken.

Sterkte met jullie kinderen, heftig lijkt me. En ik hoop dat jullie er inderdaad even lekker tussenuit kunnen!

9. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    ik dacht gelijk ook aan Texel.
    Wij zijn daar 2 jaar geleden 2 x geweest buiten het hoogseizoen om.
    En echt waar, ik ben daar zo van opgeknapt. Het is zo fijn dat je je auto op de boot zet, je even kan uitwaaien bovenop de boot. En dan een 20 minuten later van de boot afgaat, en je komt gelijk in een relaxte modus!
    Ik vond het fantastische daar! ( hadden wel twee keer mooi weer :))
    We zaten 5 minuten fietsen vanaf de Koog.
    Gezelligheid, terassjes, natuur, bossen om te fietsen, het strand. Wat wil je nog meer???
    We gaan waarschijnlijk in September weer die kant op een weekend, nu al zin in!!!

Heel veel succes met je kids!! Ik weet helaas wat night / sleep terrors in houden, wij hebben hier ook vaak last van ( zoontje is 4). Helaas ook een super gevoelig jongetje.
    Wij houden zoveel mogelijk vast aan vast ritme. Maar af en toe heeft hij een bui, en ja daar doen we weinig tegen.....

Succes! en ga lekker genieten daar waar je heen gaat! De energie heb je daarna weer hard nodig!

Deel Deze Pagina