op vakantie met een baby van 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shirleyh3, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirleyh3

shirleyh3 Lid

29 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

wij gaan eind mei op vakantie naar turkije voor het eerst met onze zoon die dan 1 jaar en 2 en halve maand oud is. we verblijven daar 2 weken bij mijn schoonouders.

maar ik zit met best wel wat vragen.
    ik hoop dat jullie wat tips voor ons hebben.

hoe moet je het doen met luiers meenemen?
    en ook zwem luiers zijn luiers daar te koop?
    en voeding nutrilon is dat daar te koop of is het makkelijker om 2 pakken mee te nemen en bambix/potjes het zelfde??
    en dan het vliegtuig de reis kan je gewoon nutrilon meenemen in het vliegtuig en bambix dit drinkt onze zoon namelijk met slapen.
    wat kan je allemaal meenemen in het vliegtuig voor je baby om het zo makkelijk mogelijk te maken?
    alle ervaringen en tips zijn van harte welkom!!!

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik heb geen idee
    maar zou zeker je eigen babyvoeding meenemen.

wat betreft luiers kun je niet bij je schoonouders informeren of dat daar te krijgen is??

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nutrilon heb je dan toch niet meer nodig?

Wij gaan eind mei met onze dochter naar Turkije, ze is dan 1 jaar en 2 maanden oud. Vanaf een jaar is opvolgmelk niet nodig, dus vandaar mijn eerste opmerking.
    Mijn dochter eet gewoon met de pot mee, dus ik neem niet veel potje mee want er is daar genoeg te krijgen. Wij gaan in een luxe all inclusive hotel. Zwemluiers neem ik mee, en ik denk ook gewone luiers. Wij gaan 8 dagen. Ik neem aan dat je ze daar kan kopen, want als je 2 weken gaat kun je al die luiers niet in je koffer kwijt denk ik.
    Ik denk dat ik zorg dat ik in het vliegtuig een kant en klaar flesje bij me heb. Of je neemt wat poeder mee en dan maak je het in het vliegtuig.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

In het vliegtuig kan je een paar porties poeder meenemen, niet een heel Pak. En water voor de fles krijg je in het vliegtuig. De rest doe je gewoon in je koffer. Luiers en zwemluiers namen wij van thuis mee. Je kan ook voor de eerste paar dagen luiers meenemen en de rest daar kopen.
    Kan je schoonmoeder niet alvast kijken wat er daar makkelijk te halen is of woont ze daar niet?
    Potjes hadden wij ook gewoon in de koffer.
    Als het goed is mag je kindje 10kg bagage en je mag best wat handbagage meenemen, dus stop daar ook nog zoveel mogelijk in.
    Voor in het vliegtuig:tablet met spelletjes, filmpjes er op. Nieuw speelgoed. Favo knuffel, speentje.

5. pientje1

Dat mag dan max. 100 ml zijn hè! :)

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Voor voeding e.d. Voor een klein kindje doen ze niet zo moeilijk. Ging met mijn dochtertje van toen 5 maanden naar Kaapverdië en kon drink gewoon meenemen. Gaf bv. dus dat was wel erg makkelijk, maar over gewoon drinken deden ze helemaal niet moeilijk. Alleen bij de douane doen ze moeilijk, dus ik zou water na de douane kopen om bv. flesje mee te maken.

7. pientje1

Je krijgt gewoon water in het vliegtuig dus waarom perse van te voren maken?

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Wij zijn ook geweest toen mn dochter twee maanden 1 was. Had baby potjes mee genomen maar niet nodig gehad. Luiers en zwemluiers had ik ook mee genomen. Uhhh voeding had ik volgens mij ook in mn hand bagage en in de koffer.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik moet wel een beetje lachen om je vraag 'zijn luiers daar te koop' wat denk je dat baby's dragen daar? Ja er zijn (natuurlijk!) gewoon luiers in alle soorten en maten te koop. Pampers heet daar Prima en kost ongeveer hetzelfde als hier dus vooral niet mee gaan slepen. Zwemluiers zijn wel redelijk aan de prijs dus die zou ik wel meenemen (als je in een zwembad gaat zwemmen tenminste, in de zee heb je die niet nodig). Voeding is daar ook te koop maar zou ik meenemen om te voorkomen dat je kindje last krijgt van de overgang van voeding. Overigens hoef je na 1 jaar geen poedermelk meer te geven maar kun je gewone melk geven dus dat is misschien nog handiger. Bambix idem dito. Zorg in het vliegtuig in ieder geval voor een setje schone kleren, genoeg luiers en doekjes, wat te eten en drinken en wat dingetjes om hem op schoot bezig te kunnen houden.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    in turkije wonen ook kinderen;), luiers voor de eerste dagen wat meenemen en potjes eten verkopen ze daar ook, scheelt je heel wat gewicht om mee te sjouwen!
    zwemluiers zou ik misschien wel meenemen voor als ze dat daar niet hebben...
    en poedermelk zou ik mooi voor die tijd mee stoppen, en overgaan op gewone melk.
    en als je nog poedermelk wil geven, torentje meenemen voor in het vliegtuig, water hebben ze daar wel en rest in je koffer.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik neem altijd luiers voor de hele vakantie mee. Dan heb ik op de terugweg mooi extra ruimte in de koffer voor souvenirs. Bovendien zijn ze in NL veel goedkoper, dat scheelt dus ook nog. Maar als je juist niet wilt slepen, kun je ze overal in het buitenland ook krijgen, natuurlijk.

In het vliegtuig mag je gewoon genoeg voeding voor onderweg voor je baby meenemen. Ik had de laatste keer ook een tuitbeker met water en een potje fruit mee. Moest het wel even uit mijn tas halen om te laten zien bij de scans, maar het was verder geen probleem.

Potjes vind ik het buitenland vaak wat tegenvallen voor grotere kinderen. Van die viermaandenpotjes en zesmaanden verkopen ze overal wel, maar daarboven moet je soms goed zoeken. Maar met 1 jaar en 2 maanden kan je kind ook wel redelijk met de pot mee-eten toch?

12. shirleyh3

shirleyh3 Lid

29 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    allemaal bedankt voor de reacties.
    ben een tijdje niet online geweest!
    maar inderdaad tuurlijk wonen daar ook kindjes, maar is het het beste om voor 2 weken mee te nemen of voor de eerste dagen en de rest daar te kopen. en veder poedermelk wil ik nog geven als hij net 1 jaar is maar dan gewoon de poedermelk vanaf 1 jaar natuurlijk! en brinta ook het beste mee te nemen of daar kopen? en potjes is meer voor als we iets eten dat hij niet eet of wat dan ook. veder gewoon met de pot mee! maar in het vliegtuig mag je dus wel gewoon melk menemen de poeder dan en evt een fles van te voren maken voor het stijgen kan ook?

Deel Deze Pagina