Hoi Hoi! Mijn zoontje ( 11 weken) slaapt 's avonds en 's nachts gewoon goed! ergens vanaf 17.00 a 18.00 uur slaapt hij vaster, langer en makkelijker. Als hij voor 18.00 uur ligt te slapen moet ik hem vaak wakker maken voor de fles van 18.00 uur, en hij gaat dan snel genoeg weer terug naar bed omdat hij zo moe is. Dit gaan zonder huilen, en valt vrijwel meteen in slaap. Zo ook om 22.00 uur.. wakker maken, drinken, boeren en weer naar bed, en slaapt hij tot een uur of 5.30 uur. Maar dan het slapen overdag...! Hij huilt al als ik hem neerleg,is onrustig, maar wel moe. Ik leg hem vaak na een uurtje weer terug in bed; ik kijk naar zijn signalen ( gapen etc). Maar toch elke keer weer dat vechten tegen het slapen. Als zijn speen uit zijn mondje valt, wat regelmatig gebeurd, is het meteen brullen, terwijl als dit 's avonds en 's nachts gebeurd, slaapt hij gewoon door/verder. Wat zou dat toch zijn? Geen zin?? Hij kan het dus wel gewoon ( zie 's avonds en 's nachts) Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Das moeilijk. Onze kindjes zijn ongeveer even oud. H eeft hij altijd slecht geslapen overdag, of is het nu pas? (Komt weer een sprongetje aan dus dat kan ook mee spelen) Lees dat hij in z'n bedje slaapt dus kan niet zijn dat hij last heeft van prikkels en geluid om hem heen. Inbakeren is misschien een beetje laat, aangezien hij snel kan gaan draaien en dan mag je niet meer inbakeren. Heb je een slaapritueel? Misschien heeft hij behoefte hieraan. Dus slaapzakje aan, muziekje en steeds het zelfde zinnetje. (Niet dat ze dat nu begrijpen, maar overdag zeg ik: slaap lekker, tot straks en in de avond zeg ik: slaap lekker, tot morgen.) Verder vind ik het erg moeilijk om je advies te geven. Wij hebben een slaap kopje die eigenlijk geen moeite heeft met in slaap komen. (Eerste weken wel, tien bakerde we in aangezien ze maaide met haar armen en behoefte had aan geborgenheid). Heel veel succes! Hopelijk zijn er mensen met meer tips
Hier hetzelfde met zoontje van 12 weken. 's avonds en 's nachts slaapt hij super goed, overdag nauwelijks. Mijn oplossing: ik leg hem op bed als ik denk dat hij moe is, begint hij te huilen troost ik hem 1 of 2 keer en wil hij daarna niet slapen dan neem ik hem weer mee naar beneden en gaan we een stukje wandelen of gaat hij liggen in de box/op het speelkleed. Ik heb geen zin meer om het gevecht aan te gaan om hem telkens maar in slaap proberen te krijgen, omdat hij max. 90 minuten wakker 'mag' zijn volgens de boekjes...
Ik wist niet eens dat ze maar 90 minuten wakker mogen zijn Ons mannetje slaapt soms bijna helemaal niet tussen zijn flessen in overdag. Mijn vader zei tegen mij altijd: 'misschien slaap je niet, maar als je ligt rust je wél uit!', datzelfde principe hou ik nu aan bij mijn zoontje. Gewoon lekker laten liggen, tenzij hij echt begint te huilen. Dan haal ik hem er weer uit. Vaak wil hij dan gewoon toch nog geëntertaind worden
Heeft hij altijd al gedaan... behalve de eerste week, toen sliep ie ALLEEN MAAR. Probleem is dat hij dan echt huilt, dus rusten is er niet bij voor hem. Inbakeren kan soieso niet, want hij is een buikslaper. Ik weet ook gewoon niet wat het kan zijn?... en als hij uiteindelijk slaapt, slaapt hij ook altijd maar slaapjes van 45 minuten.
Nou hij maakt een hele lange slaap... Maar wel met voeding ertussen;ik leg het ff uit om 18.00 uur drinkt hij fles, ( vaak half slapend) na boertje naar bed, dan maak ik hem om 22.00-23.00 uur wakker voor de laatste fles ( drinkt hij slapend) na boertje weer in bed en dan slaapt hij tot ongeveer 5.30 uur. Dus eigenlijk slaapt hij van 18.00-5.30 uur... En jou mannetje?
En net als vanmorgen... dan wordt hij om 5.30 uur wakker... ligt ie te woelen maar niet huilen, neem ik em bij me in bed en heeft tie nog tot 7 uur geslapen..
Heb helaas geen tips, was bij ons meisje ook altijd zo. Ze slaapt voor haar leeftijd nog steeds erg weinig overdag. Ik heb me er op een gegeven moment maar bij neergelegd...
Slapen daar doen sommige baby's niet aan. Al die boeken moet je op een grote brandstapel gooien. 90 min wakker? Die van mij is regelmatig het dubbele wakker hoor. Je kunt ze helaas niet dwingen. Hij slaapt nu als het meezit 3x een half uurtje overdag.
Hier hetzelfde verhaal en 's nachts slaapt wel gewoon prima. Mijn zoontje is (meestal) vrolijk, en gezond en dus ga ik de strijd ook niet meer aan. Nu ik ben gaan werken merk ik wel dat het iets beter is geworden (kan alleen nog niet vinden waar het 'aan ligt'). Je erbij neerleggen is het beste wat je kan doen.
Hier ook herkenbaar. Ons meisje is nu 9 weken. Soms slaapt ze wel, maar vaak is dat na een hele reeks troostmomenten en kusjes geven. Als ik zie dat ze wel echt moe is blijf ik volhouden, al moet ik 10x naar boven. Maar soms neem ik haar ook weer mee naar beneden, als ze niet moe genoeg is, dan niet. Die boeken daar word je alleen maar onzeker van vind ik.
Herkenbaar, eerste 4 maanden hier precies zo. Toen, van de ene op de andere dag leek wel, was het over. Nu slaapt hij als een roosje, snachts ėn overdag Wat het nou was, ik weet het nog steeds niet
Onze dochter slaapt ook niet overdag. Snachts slaapt ze gemiddeld tussen 23:00 tot 06:00, dan krijgt ze de fles, dan boertje, schone luier en dan slaapt ze nog wel gemiddeld 2/3 uurtjes. Dan weer fles en daarna is het eigenlijk wakker tot avonds weer. Wel hazenslaapjes. In de wandelwagen als we naar buiten gaan, slaapt ze wel. Ik probeer elke dag haar wel naar bed te brengen, 2 van 10 x gaat ze wel slapen, maar meestal niet of het is maar een half uurtje. Na de fles van 18:00 brengen we haar ook naar bed en de laatste dagen gaat ze wel even slapen maar daarna wilt ze ook niet meer, beneden gaat ze dan lekker in de box of op speelkleed of in wipper spelen. na de laatste fles dan weet ze oh en nu gaan we slapen, dan gaan wij ook naar bed. Dan gaat ze ook niet pruttelen in bed wat ze overdag dan wel doet. Na de ochtend fles doet ze dit ook niet en gaat gewoon weer slapen. Als je de boekjes moet geloven dan moeten ze inderdaad 15 uur per dag slapen ofzo maar ik denk dat mijn dochter aan de 10 uur komt gemiddeld. Ik leg me er ook maar bij neer. Het is een vrolijk meisje. Ik heb wel gelezen dat je dus ook baby's hebt die veel prikkels nodig hebt om te gaan slapen. Die zijn gewoon heel nieuwsgierig. Je moet dan alles waar ze naar kijken aandacht aan geven, dus kijken ze naar een lamp, dan even staan bij de lamp en zeggen wat het is, als de baby weer wegkijkt dan pak je een volgend voorwerp en daar schijnen ze dan wel moe van te worden. Maar ik vind dat jouw kleintje nog wel veel slaapt hoor, de mijne slaapt veel minder.
Ik vind het ook herkenbaar, maar meestal houd ik vol omdat ik duidelijk zie dat hij moe wordt/is: wit wegtrekken, staren, oogcontact vermijden en dan de gaap. Als ik hier dan geen gehoor aan geef, dan wordt ie ineens druk. Kletsen, heel druk met armen en benen bewegen. Eerst dacht ik: nou die is goed wakker! Maar nu weet ik dat de volgende fase huilen is. Want hij is moe en moet zijn indrukken verwerken. Dus dat huilen probeer ik nu voor te zijn. Luier verschonen (doe ik altijd vlak voor het slapen), nog even knuffelen en dan in bedje of kinderwagen. Soms werkt dat meteen, soms huilt ie en krijgt ie zn speen. Blijft ie dan nog huilen (zeurend en hoog, voor mij herkenbaar als vermoeidheid), dan nog even aaien, hand op zn hoofdje, speen er weer in...nog een paar minuutjes zeuren en kreunen...en dan is ie weg! Maar natuurlijk zijn er ook momenten dat het niet werkt, elke dag tussen 17 en 20 uur
Bij Tobias wisselt het nogal Gister had ie om half 9 de fles gekregen en toen hadden we zoiets van we kijken wel hoe laat hij weer komt, en toen heeft hij dus tot 7 uur doorgeslapen En wij dus ook van 9 tot 7