Hallo dames, Ik ga over twee weekjes voor een weekje naar egypte. Mijn dochter is dan ongeveer 7 weken. Ik ben erg zenuwachtig en weet niet of alles goed zal gaan. Waar moet ik allemaal aan denken mbt de vliegreis en de hitte daar?Watvoor kleertjes moet ik meenemen? wat moet ik nog meer meenemen voor haar? is t allemaal wel te doen, kan iemand me gerust stellen? yep, ben een onzekere nieuwe mama Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Ik hoop dat je een beetje verkoeling hebt daar... ik hoorde van iemand dat het er nu 45 graden is, dat lijkt me helemaal niks voor een baby die dat niet gewend is... Sorry, ik kan je niet gerust stellen, ik zou het nooit doen... waarom ga je het doen als ik vragen mag?
Hoi, Ik woon zelf op bonaire waar het altijd 30 graden is! Neem vooral muggenspul mee! Dat hebben ze van johnson en johnson voor baby! Alleen denk ik niet dat ze het voor zulke jongen babies hebben! Ook moet je muggen netten meenemen voor je maxi cosi en kinderwagen! Ook de sudocreme, vooral voor hitte uitslag werkte dat goed bij mij! De vlucht zelf is geen probleem! Neem wel iets mee om te sabbelen tijdens het landen en opstijgen. En natuurlijk je voorraad met medicijnen voor de baby! Ik zou het ook niet aanraden om naar egypte te gaan met zo'n kleine baby, maar als je dan toch gaat dan maar goed voorbereidt!
Wel een beetje vroeg, maar niet onmogelijk, tenslotte zijn die Egyptenaren ook klein geweest . Meenemen? -kleertjes: alleen rompertjes zonder mouwtjes, het liefst alleen bandjes, en een enkel shirtje, een badpakje. -Genoeg hydrofiele luiers en gewone luiers. -medicijnen: prrikweg, sterilon, paracetamol zetpillen, vitamine d en k, Bisolvon, pleisters. -klamboe, een must! -zonnebrand factor 50, aftersun. -zonnehoedjes en zonnebrilletje, parasolletje -speentjes -Bepanthen tegen schrale plekjes Laat haar nooit in de zon, weet dat ze in de schaduw ook kan verbranden. Neem de wagenbak mee, hierin kan ze slapen. Geef je borstvoeding? Zoveel mogelijk aanleggen, weet dat ze vaker wil drinken door de warmte. Ontzeg haar dit niet! Bij uitdroging hoef je geen ORS te geven, jouw melk is voldoende. Kunstvoeding? Neem genoeg mee en een extra pak. Maak het aan met mineraalwater. Extra flessen en extra spenen. Sterilisator ook mee. Eventueel een pannetje om hierin de flessen te steriliseren. ORS ook menemen. Succes.
Ik werk zelf op een reisbureau en het ligt er wel een beetje aan waar van egypte je gaat... ga je meer naar het zuiden dan zit je aan de 40graden.. verder de woestyn in word het nog veel warmer (subtropisch) voor "normale" tempraturen moet je aan de kust zitten.... maar goed daar word het nog warm... maar dan zitten de tempraturen rond de 30 graden.. onderaan in egypte kom je terecht in de tropen... Dus het ligt er echt een beetje aan waar je heen gaat.... aan de kust is het echt wel te doen.. maar ga je echt richting het woestyn hoop ik dat je er nog eens heel hard over na gaat denken... ondanks je al geboekt hebt (neem ik aan dan)
Het is natuurlijk wel een verschil of je daar geboren bent in die hitte of dat je eerst 7 weken in onze 'kou' hebt geleefd en dan opeens in 40 graden terecht komt... Persoonlijk zou ik als je zo onzeker bent niet gaan...
bedankt voor jullie reacties. Ik ga naar mijn schoonfamilie, zij zitten aan de kust en t schijnt daar idd qua hitte mee te vallen vergeleken met andere delen van Egypte. En ik ga maar voor 6 daagjes en blijf vooral binnen ( t gaat namelijk om een familie aangelegenheid). Ik neem een campingbedje met muggennet mee en ik geef borstvoeding. Ik wist niet dat ze in de schaduw ook kan verbranden? Moet ik daarom alleen maar lange kleertjes meenemen?
Ja in de schduw kan ze idd ook verbranden. In de ochtend voor het aankleden helemaal insmeren en evt herhalen. Ik zou vooral veel rompers met spagettibandjes meenemen. Die zijn lekker luchtig.
- zonnebrand factor 50+, aftersun - veel (witte) hydrofiel luiers (ook om extra schaduw te creeren ofzo of even om haar heen te slaan) - muggenspul (byebites bijv), muskietennet - wat vaker aanleggen of water geven - ORS bij fv - zonnehoedjes, parasolletje - kleertjes: ik zou alleen rompertjes aantrekken en gewoon heel vaak smeren.. - zetpillen paracetamol - en natuurlijk de gewone spulletjes/medicijnen die je voor je baby gebruikt (sudocreme of bepanthen, thermometer, luiers, billendoekjes, evt otrivin/zoutoplossing etc etc) Ze is erg jong maar nu je toch gaat...: het is wel te doen denk ik... Als het in NL heet wordt zal je het er ook mee moeten doen.... Het vliegen met een ukkie vonden wij wel een opgave (en die van ons is 7 maanden...), maar misschien omdat ze zo klein is slaapt ze er wel lekker doorheen! Hebben jullie een bakje/wiegje in het vliegtuig, of is de vlucht daar te kort voor?
Toen onze dochter 7 weken was is mijn man in z'n eentje naar zijn familie in Marokko gegaan. Heel zielig, iedereen was diep teleurgesteld dat ze niet mee was en er was weinig begrip voor. Hij had zo graag trots zijn kleine meid laten zien en zijn enthousiasme met hen willen delen. Ze hebben haar nu nogsteeds niet gezien en vragen steeds naar haar . Daar worden ook kinderen geboren, dus ze snappen niet waarom wij dan zo moeilijk doen, maar hebben zich er inmiddels bij neergelegd. Dat heb je nou eenmaal met die rare mensen in Europa. Maar als je ziet hoe veel last ze er al van heeft als het hier in NL even 's zomers warm is zijn we toch telkens weer blij dat we voet bij stuk hebben gehouden. We gaan nu ergens na de ramadan, in het najaar (oktober/november) en hopen dat het dan wat koeler zal zijn daar. Toen ik jaren geleden naar Egypte ging werd volgens mij aanbevolen je te vaccineren tegen hepatites b. Misschien moet je bij het Tropeninstituut (A'dam) eens navragen hoe dat zit en wat je dan voor je baby moet doen. Als je borstvoeding geeft krijgt ze in ieder geval jouw bescherming mee, dat scheelt een hoop en dat is weer het voordeel van nu met haar te reizen ipv als ze al hapjes eet, want dan weet je niet wat ze binnen krijgt. Gebruik alleen bronwater en controleer of de dop echt nog dicht is voor je hem open maakt. En eet vegetarisch. Wel eens die schapenkoppen in de zon zien hangen ale: ? Lastig bij familiebezoek, maar bij mij maken ze altijd wel iets voor me klaar (al is het maar een gebakken ei met brood) en vinden ze het ook wel weer bescheiden dat ik juist het duurste niet eet. En je kunt je baby misschien afkoelen door een vochtige/natte hydrofylluier over haar heen te leggen. Kijk verder uit bij het reizen. In touristenbusjes zit vaak wel airconditioning, maar dat zit in gewone taxi's en auto's niet. En ik heb in noord afrika nog nooit een kinderzitje in een auto gezien. Ik was destijds in april in Egypte. In het binnenland (luxor/karnak) was het toen echt niet te harden van de hitte, aan de kust was het wel draaglijk. Maar hoe het dan midden in de zomer is... Je kunt ook nog gewoon een hotel boeken, met airconditioning. Zal ook niet leuk zijn voor je schoonfamilie maar dat kun je als compromis doen. Kunnen ze de baby zien, maar heeft ze er zelf niet veel last van. Maar als ik zie hoe gek mijn moeder is met onze dochter vind ik het heel sneu dat mijn schoonmoeder dat allemaal moet missen. Aan de andere kant kan onze meid nu al lachen en brabbelen enzo, is ook weer leuk, anders had ze dat moeten missen.
mijn schoonfamilie nouja een groot deel ervan woont ergens in mexico waar het globaal ook 40 of hoger is.. wij gaan volgende week dus ook mijn zoontje is is dus 4 maand en wel wat hogere temperaturen gewend dat wel.. nou wat je mee moet nemen.. niet veel nee waar ik nu woon is het oevrdag ook 35 graden vaak heb ik m alleen en romper aan snachts ook en ls t echt heet is zelfs alleen een luier... of gewoon een tshirtje/hempje... ik heb ook echt alleen katoenenn dingen dat zweet t minste... verder idd zonne brand creme en sudocreme ook ik smeer t vooral in zn nekje vanwege t zweten wordt dr helemaal rood van daar zou ik je dochtertje asl t echt heet is gewoon lekker een paar keer in bad doen.. mn zoontje vind dat heerlijk toch even ene verkoeling maa rik bedoel geen koud bad he maar toch frissen ze er van op.. ook als je bv geeft meer en vaker voeden vanwege uitdroging en in de gaten houden of ze genoeg plassen anders gewoon meer bv al sje fv geeft flesjes water tussen door... de vlieg reis is verder geen probleem ooh en vergeet geen zonne hoedjes ofzo
Hi, Mijn neefje is met 6 weken in Egypte geweest en dat ging prima! Uit de zon houden en altijd insmeren! Verder goed opletten met wat je eet en drinkt en inderdaad kind veel aanleggen. Op het heetst van de dag, lekker naar binnen en veel slapen. Heel veel plezier
Dank je! Ik heb een wiegje gereserveerd ja, ben benieuwd hoe t zal gaan...door ervaring leer je immers, mocht het tegenvallen dan weet ik dat in ieder geval voor de volgende keer...
Ja zomaar op vakantie gaan zou ik denk ik niet zo snel doen, maar t gaat hier om een belangrijk familieaangelegenheid vandaar dat ik ook maar een weekje blijf..dat is zo voorbij.. Ze hebben een kamer met airco heb ik pas begrepen, dus dat zit goed.. Leuk dat je gaat, en fijn voor je schoonfamilie dat ze eindelijk de kleine kunnen ontmoeten..geniet ervan!
Krijgen ze dan geen witte plekken door sudocreme? bij haar billetjes krijg ik het er al moeilijk af.. Talkpoeder is dan denk ik beter of niet? Ik heb rompers mee maar die oo zo leuke jurkjes en korte broekjes wil ik dr ook graag aan doen
Dus t kan wél Ik begreep van t cb dat ik dr nog niet mag insmeren met zonnebrand, daar is ze nog te jong voor.. Ik moet dr volgens hun gewoon uit de zon houden en lange mouwen en broekjes aandoen en zonnehoed als ik naar buiten ga. dank je!
nou je mag haar wel degelijk insmeren met zonnecremé hoor, snap niet dat het cb je verteld heeft dat ze daar nog te jong voor is. die van zwitsal e.d. zijn juist voor heel kleine baby's en tere huidjes (faktor 50+) het belangrijkste is al gezegd, goed insmeren, uit de directe zon houden, wat ik zou doen (wat wij hebben gedaan) een plantenspuit met koud water bij de hand houden, en af en toe lekker over de kleine sprayen zodat ze op die manier toch lekker wat verkoeling krijgt. of af en toe samen ff onder de douche ter afkoeling. zorg voor een goed petje voor op het hoofdje (ook in de schaduw) misschien dat je zo'n koepeltentje mee kan nemen, kosten zo ongeveer iets van 8 of 10 euro, maar zijn zo ontzettend handig, zo kun je de kleine goed uit de zon houden met eigen speeltjes erbij. vaker aanleggen dan normaal.(logisch) klamboe om over het bedje heen te gooien tegen muggen e.d. een klein huisapotheekje meenemen: ORS - Paracetamol - Antimuggenolie- Azaron- Thermometer Zonnebrand-After-sun kleed haar niet te dik aan, 1 laag (enkel rompertje of tshirt of jurkje met broekje bijv. is meer dan genoeg) Het lijkt een hoop, maar valt allemaal reuze mee. een heel fijne vakantie toegewenst meid
Ik ben net terug uit Egypte! Heb er 6 weken gezeten ( ook bij schoonfamilie) Mijn dochtertje was 4 weken toen we er naar toe gingen. Wanneer je aan de Noordkustzit, neem een zomerslaapzakje mee, want 's nachts kan het kil zijn. Lange mouwtjes en broekjes is voor overdag te warm. Mijn dochtertje lag de hele dag in haar luier (onder een plafonds ven) 's avonds had ze kleertjes aan. Medicijnen zijn daar allemaal te krijgen. Pampers ook ( en veel goedkoper) Ik zou trouwens geen sudocreme meenemen, want dat smelt en drupt door heel je tas heen (persoonlijke ervaring) Wanneer je naar Egyptische schoomfamilie gaat wees er dan op voorbereid dat je baby ontzettend verwend,geknuffeld en gekust word!