Iemand hier ervaringen met op vakantie gaan met een baby van ca. 2 maanden? Wil graag eind December naar Egypte maar heb geen idee of mn kleine dan eigenlijk nog echt te klein zal zijn of niet... Edit moderator: verplaatst naar Vakantie
Wij zijn naar Egypte op vakantie geweest toen ons meisje 7 weekjes oud was. Wij verbleven in Taba, in de Sinai-woestijn vlak bij de grens met Israel. Het was heerlijk warm. Onze dame had nergens last van. Had lekker luchtige jurkjes voor haar en dan niks daar onder aan (alleen haar luier natuurlijk). Je moet er wel voor zorgen dat de kleine de eerste inentingen heeft gehad. Houdt er wel rekening mee dat Egyptenaren dol zijn op baby's. Erg leuk, maar soms ook wel een beetje vermoeiend.
Poeh, zo klein hebben wij ze nog niet meegehad, het ligt er ook heel erg aan of je een makkelijk kindje hebt of niet. Ik zou in elk geval informeren bij de ziektekostenverzekering of de medische wereld daar een beetje voor elkaar is, mocht je daar onverhoopt terecht komen... maar da's niet zo'n leuke tip in zo'n vakantieachtig topic Maar het was iets wat ikzelf in elk geval zou willen weten. In elk geval veel succes en plezier gewenst.
Ja vooral daardoor twijfel ik... wij gaan elk jaar met kerst weg, en ben 9 nov uitgeteld.. zou de kleine graag meenemen maarja als t niet verantwoord is dan natuurlijk niet!
Hoi Hoi, Nou, ik zou het eerlijk gezegd afraden met zo'n hele kleine baby. TENZIJ je in een heel goed en schoon resort o.i.d. zit. Met 5 sterren ofzo. Ik was zelf in Egypte (ik neem aan dat je naar de Sinai woestijn gaat, daar onderin) Sharm el Sjeikh ofzo? Ik wil niemand beledigen, maar qua hygiene nemen ze het daar niet zo nauw. Ik vond alles maar vies. De mensen daar zijn straat arm en klampen je aan voor alles en nog wat, het is in elk geval niet relaxed. Of je moet op een resort zitten waar je niet afhoeft en waar dus alles brandschoon is. Qua ziekenhuizen enzo weet ik niet hoe het zit. Misschien een andere tip: waarom ga je niet naar Cyprus of Gran Canaria? Net zo warm en alles prima geregeld.
Daarmee ben ik het niet volkomen eens.. ben zelf een paar keer in Egypte geweest en vooral Sharm el Sheik vind ik qua hygiene echt niet slecht.. dan moet je eens in Hurghada komen vind ook niet in Sharm dat mensen je aanklampen ofzo.. Enigste waar ik over twijfel is idd de gezondheidszorg mocht er iets gebeuren! Cyprus is in de winter niet echt warm hoor... Gran Canaria daarintegen wel inderdaad.. misschien is dat wat Thnx
Wij gaan met de kerst naar NL en dat vind ik al een hele onderneming. En in het voorjaar naar Azie. Maar goed, hoe eerder, hoe sneller ze er aan wennen. Maar Egypte lijkt me misschien nog wel een stapje te ver als ie nog maar 7 weken is.
alysia was 4 maanden en is ze 2 weken mee geweest naar turkije... ik vind een baby 100 keer zo makkelijk als alyisa kindje dus van 1 jaar
Nou Natasssie dat hoorde ik dus ook... ik zei van, ach dan sla ik de kerst dit jaar over en ga ik volgend jaar kerst maar echt iedereen zegt dat ik dan beter met een baby kan gaan als met een kleine van ruim 13/14 maanden...
`ja zeker weten ik doe het met een kind van 1 jaar nooit meer heb het geweten en met een baby zo weer was echt de fijnste vakantie ooit
Bovendien weet je niet hoe je er zelf aantoe bent. Ik had na de geboorte van Louise toch zeker 6 weken nodig om weer een beetje mezelf te worden. Nu ga je daar natuurlijk niet vanuit, maar ik kreeg een paar dagen voor de uitgerekende datum te horen dat ze helemaal verkeerd lag en kreeg dus een ks. IK had er niet aan moeten denken om dan ook nog van huis te moeten, naar de brievenbus vond ik al een hele onderneming hahahaha