Welke landen zijn aan te raden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Beeb87, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

#1 Beeb87, 4 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2015
    Ik hoop in april nog even op vakantie te kunnen.
    Ben dan rond de 28 weken zwanger.

We willen wel graag iets waar het niet koud is.
    Strand weer hoeft niet perse maar liefst wel t-shirt weer zeg maar.

Vliegtijd max 6 uur.

Welke landen zijn goed te doen voor een zwangere?
    Ook qua medische voorzieningen.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij zijn toen op Tenerife geweest, zeker een aanrader. Niet te warm, en leuk met een huurauto.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ga ik opschrijven :)
    Medische voorzieningen zijn daar ook goed?

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Turkije kun je ook prima heen.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Malta :)

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Op Tenerife zijn europesche artsen :) en bijvoorbeeld in de hoofdstad zit een prima ziekenhuis, maar je zou het eens kunnen Google-en.

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik had al gezocht naar een lijst van landen waarvan de medische voorzieningen goed zijn maar kon het zo snel niet vinden.
    Land voor land zal er denk ik wel van alles te vinden zijn maar das zolang zoeken haha.

Maar Europese artsen is in ieder geval al fijn!

8. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Ja de Canarische Eilanden zijn daar wel ideaal voor natuurlijk. Niet te ver weg, ten hoogte van Afrika, maar wel gewoon onderdeel van Spanje. Geen flauw idee hoe het zit met de medische voorzieningen daar overigens. :( Je zit daar natuurlijk wel 'vast' op een eiland en je kan niet zomaar even naar huis rijden.

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Canarische eilanden had ik op m'n lijstje staan.
    Inderdaad maar 4,5 uur vliegen.
    Zal mijn schoonvader is vragen hoe het medisch gezien daar is.
    Hij gaat elk jaar daarheen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik ben in eind april met 28 weken zwangerschap naar Andalusie geweest. Eerst 3 dagen naar Sevilla, hotelletje midden in het centrum. Daarna een auto gehuurd voor 6 dagen en naar Ronda en Narva geweest. Beetje rondrijden, dorpjes en kathedralen bekijken, veel terrasjes bezoeken en 's middags een uurtje naar het strand. Wij houden normaal van actieve en culturele vakanties dus een hele week strand is niks voor ons.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Klinkt leuk Jessi.
    Wij kunnen ook niet alleen maar op het strand liggen.

Op Kreta hebben we een week een auto gehad en dat vonden we heerlijk. Hebben zoveel gezien :)

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Malta :) Was onze laatste vakantie met z'n 2tjes (7/8 weken zwanger) en wat hebben we daar genoten.
    Wij vonden het echt een vakantieland waar je niet zo snel met kleine kinderen naar toe zou gaan. Daarom waren wij heel blij dat we toen nog even zijn geweest :D

13. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ga ik opschrijven!

Bedankt voor de reacties zo ver.
    Hopelijk zit er iets bij wat ons beide aantrekt :)

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben ook met 29 weken naar Tenerife geweest en eerder eens met 28 weken naar Rhodos. Maar dat laatste is in april nog niet zo heel warm denk ik.
    Ik vind Tenerife trouwens de minst leuke van de Canarische eilanden. Erg druk, ook buiten de toeristische dorpen, massaal en toeristisch, maar de Teide (vulkaan) is wel heel erg bijzonder mooi, dat maakte een hoop goed, haha.

Op de Canarische eilanden zijn veel privé-klinieken van Duitse en Engelse artsen. Volgens mij kun je daar met je Ehic-pas ook gewoon terecht, maar dat kun je waarschijnlijk beter even navragen bij je zorgverzekeraar.
    Ik ben zelf vorige week nog bijna afgevoerd in een ambulance in Lanzarote nadat ik op straat was flauwgevallen en de ambulance-medewerker sprak echt vloeiend Engels, beter dan ikzelf. Volgens mij zit het met de zorg daar wel goed.

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dank je wel Luppy!
    Hoe is de temperatuur daar nu?

Hopelijk ben je weer opgeknapt :)

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het vasteland van Griekenland. Prachtige omgeving en veel te zien. Wij zaten in Parga, echt een mooi stadje. Ioannina is een grote moderne stad op een uurtje rijden over een hele goede snelweg. Daar zitten goede medische voorzieningen. Zoek wel een privékliniek (als je verzekering dat dekt) want de overheidsziekenhuizen zijn niet zo denderend door de bezuinigingen. De artsen zijn wel goed hoor, alleen de faciliteiten zijn een stuk minder.

Deel Deze Pagina