Ik hoop in april nog even op vakantie te kunnen. Ben dan rond de 28 weken zwanger. We willen wel graag iets waar het niet koud is. Strand weer hoeft niet perse maar liefst wel t-shirt weer zeg maar. Vliegtijd max 6 uur. Welke landen zijn goed te doen voor een zwangere? Ook qua medische voorzieningen.
Op Tenerife zijn europesche artsen en bijvoorbeeld in de hoofdstad zit een prima ziekenhuis, maar je zou het eens kunnen Google-en.
Ik had al gezocht naar een lijst van landen waarvan de medische voorzieningen goed zijn maar kon het zo snel niet vinden. Land voor land zal er denk ik wel van alles te vinden zijn maar das zolang zoeken haha. Maar Europese artsen is in ieder geval al fijn!
Ja de Canarische Eilanden zijn daar wel ideaal voor natuurlijk. Niet te ver weg, ten hoogte van Afrika, maar wel gewoon onderdeel van Spanje. Geen flauw idee hoe het zit met de medische voorzieningen daar overigens. Je zit daar natuurlijk wel 'vast' op een eiland en je kan niet zomaar even naar huis rijden.
Canarische eilanden had ik op m'n lijstje staan. Inderdaad maar 4,5 uur vliegen. Zal mijn schoonvader is vragen hoe het medisch gezien daar is. Hij gaat elk jaar daarheen.
Ik ben in eind april met 28 weken zwangerschap naar Andalusie geweest. Eerst 3 dagen naar Sevilla, hotelletje midden in het centrum. Daarna een auto gehuurd voor 6 dagen en naar Ronda en Narva geweest. Beetje rondrijden, dorpjes en kathedralen bekijken, veel terrasjes bezoeken en 's middags een uurtje naar het strand. Wij houden normaal van actieve en culturele vakanties dus een hele week strand is niks voor ons.
Klinkt leuk Jessi. Wij kunnen ook niet alleen maar op het strand liggen. Op Kreta hebben we een week een auto gehad en dat vonden we heerlijk. Hebben zoveel gezien
Malta Was onze laatste vakantie met z'n 2tjes (7/8 weken zwanger) en wat hebben we daar genoten. Wij vonden het echt een vakantieland waar je niet zo snel met kleine kinderen naar toe zou gaan. Daarom waren wij heel blij dat we toen nog even zijn geweest
Ik ben ook met 29 weken naar Tenerife geweest en eerder eens met 28 weken naar Rhodos. Maar dat laatste is in april nog niet zo heel warm denk ik. Ik vind Tenerife trouwens de minst leuke van de Canarische eilanden. Erg druk, ook buiten de toeristische dorpen, massaal en toeristisch, maar de Teide (vulkaan) is wel heel erg bijzonder mooi, dat maakte een hoop goed, haha. Op de Canarische eilanden zijn veel privé-klinieken van Duitse en Engelse artsen. Volgens mij kun je daar met je Ehic-pas ook gewoon terecht, maar dat kun je waarschijnlijk beter even navragen bij je zorgverzekeraar. Ik ben zelf vorige week nog bijna afgevoerd in een ambulance in Lanzarote nadat ik op straat was flauwgevallen en de ambulance-medewerker sprak echt vloeiend Engels, beter dan ikzelf. Volgens mij zit het met de zorg daar wel goed.
Het vasteland van Griekenland. Prachtige omgeving en veel te zien. Wij zaten in Parga, echt een mooi stadje. Ioannina is een grote moderne stad op een uurtje rijden over een hele goede snelweg. Daar zitten goede medische voorzieningen. Zoek wel een privékliniek (als je verzekering dat dekt) want de overheidsziekenhuizen zijn niet zo denderend door de bezuinigingen. De artsen zijn wel goed hoor, alleen de faciliteiten zijn een stuk minder.