Op vakantie met heimwee

Discussie in 'De lounge' gestart door Royal, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Dit! Nooit gedacht, maar ik ben sindsdien ook van mn heimwee af. Ik had het ook al van kinds af aan, zelfs 1 nachtje weg was al een drama :( Voor mn opleiding moest ik ook regelmatig op pad, en daar zag ik soms al 3 weken vantevoren tegenop, eenmaal op bestemming telde ik de dagen af.. Zo jammer, want ik had ook gewoon veel lol kunnen hebben.

Maar ik weet hoe rot het is, dus ik hoop ook echt dat je ergens terechtkomt waar je kunt genieten!

2. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ben ook weer licht aan het doordraaien hier....
    Ik schreef al eerder dat ik ook zo'n moeite heb ivm zorg voor de dieren en al....nou heb ik maandag hier de dierenarts gehad voor mijn paard:(
    Hij heeft iets onbekends onder de leden en we zijn nu gestart met ontstekingsremmers en een antibioticakuur van 10 dagen (en dat is dus net te doen voordat we op vakantie zouden gaan....)
    Maar als hij niet opknapt ga ik dus niet weg, ik kan hem dan niet in de handen en zorg van een ander laten. Mijn man zegt dat het wel goed komt en dat we er anders wel een mouw aan passen (dat ik dus af en toe naar huis rij voor extra zorg etc...) maar owhohowh....dit is weer zo'n spanning en onrust dat ik nu al buikpijn heb bij het idee te moeten gaan. Ik probeer het niet te laten merken maar voel weer die onmacht en wanhoop en twijfel zo erg:(

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik kan mij ook wel voorstellen dat je een 'excuus' zoekt om niet weg te hoeven gaan. Daar moet je wel mee uitkijken en jezelf blijven afvragen of je een rationele angst hebt en een gerechtvaardigde reden of niet. Dus in het geval van je paard toch een beetje meegaan in de adviezen van je man en je niet achter het paardje z'n ziekte schuilen. Als het idd mogelijk is dat iemand anders hem tijdelijk verzorgt terwijl jullie weg zijn, ziek of niet, gewoon doen. Het is ook niet leuk voor je gezin natuurlijk als je nu al zo'n stressbal bent en straks niet normaal kan genieten dus als het echt zo erg is zou ik jou ook aanraden hiervoor hulp te gaan zoeken. Heel veel sterkte, hoop dat je paard sowieso weer snel opknapt. 😊

4. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dankjewel voor de sterkte-wens.
    Ik denk echter niet dat ik mijn dier als excuus gebruik hierin om niet te hoeven gaan. Ik wil er voor mijn kinderen en man juist een hele leuke vakantie van maken omdat die van vorig jaar al helemaal 3x niks was...vandaar dat ik eigenlijk ook al vanalles in de planning heb om daar te ondernemen met ze.

Maar mijn paard heeft nu overal open wondjes sinds een week, zijn koker is verdikt en hij is lusteloos. Ik moet hem nu iedere 3 dagen helemaal wassen met betadine en hij heeft 3 keer per dag medicatie nodig via een spuit, oraal. Mijn paard weegt ruim 600 kilo en ik kan absoluut niet van mijn ouders verlangen hem zo'n zorg te geven (moeder is zwaar rugpatiënt en vader heeft lichte schrik voor de paarden). Ik kan hem maar net verzorgen nu (hij weet immers wat ik ga/kom doen en wordt dan dwars) en dus zou ik dit niet afschuiven op een ander. Mijn dier is mijn verantwoordelijkheid en ik dien ten alle tijden voor hem te zorgen. Is hij over 10 dagen nog steeds ziek en heeft hij nader onderzoek en alles nodig laat ik hem niet aan zijn lot over....ookal is het vakantie. Ik zou geen rust hebben als ik dan weg zou gaan, paard-gerelateerd maar ook verzorgers-gerelateerd.

5. Royal

Royal Lid

16 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vervelende situatie meintje! Kan me goed voorstellen dat deze situatie het nog moeilijker voor je maakt.hopelijk merk je door de medicatie gauw verbetering en kun je met een iets beter gevoel op vakantie! En wat je man zegt anders misschien een x heen en weer maar snap dat dat niet ideaal is.

Ben heel blij met aljullie reacties. Zo voelt het iets meer "normaal". Ik schaam me er toch wel een beetje voor.. Je hoort het eigenlijk alleen maar bij kleine kinderen!
    Daarnet begonnen met koffers inpakken. Het voelt niet als een feestje.. Daar baal ik zo van! Vanochtend had ik wel een iets blijer gevoel maar zeker niet zoals ik het graag zou willen.
    Medicatie van schoonzus is binnen dus mocht het echt niet gaan heb ik iets achter de hand.

Voor de meiden die gereageerd hebben.. Gaan jullie ook nog weg en zi ja voor hoelang?
    Iemand schreef iets over een plek waar je je ook thuis voelt. Dat is een goede tip! Ik hoop deze ook te vinden maar denk het niet daar te vinden.

6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij gaan (als de situatie het thuis dus toelaat) volgende week het weekend weg en dan voor een dag of 10.
    Ik vind het heel wat maar wil er het beste van maken.

Zoetjes aan wil ik wat gaan pakken en klaarleggen maar dat kost moeite. Nu vind ik het van te voren inpakken en het erna uitpakken sowieso geen feestje...Ben altijd weer blij als alles weer aan kant is en de vakantie achter de rus is en het gewone leven weer begint:)
    Ik snap het schaamte-gevoel, maar ieder mens is anders en aan iedereen mankeert wel wat;)

Deel Deze Pagina