Op vakantie met kettingrokers

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Seffie, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Niks aanstellen!! Roken is zeeeeeer schadelijk voor de baby, iedere keer dat jij rook inademt krijgt de baby dit ook mee. Ik zou als ze hier geen rekening mee houden mijn spullen pakken en weg gaan. Je bent met 9 maanden zwanger maar de schade die het kan veroorzaken is voor de rest van je baby zijn/haar leven.
    Ik ben met 27+5 weken bevallen en de artsen zeiden als ik gerookt had de baby's het nooit hadden gered ivm nog onrijpere longen en nog lager geboortegewicht. En tuurlijk is dit anders dan een week mee roken van anderen maar zou gewoon het risico niet nemen. Stel er gebeurt iets (vroeggeboorte ect) vergeef je jezelf het nooit en zal je je altijd af blijven vragen of het niet daar van kwam.
     
    Seffie vindt dit leuk.
  2. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Zwanger of niet, ik zou nooit bij iemand in de voortent gaan zitten als diegene rookt. Ik loop zelfs weg als iemand buiten op een bankje naast me gaat roken. Meeroken is zeer schadelijk en het is gewoon vies en alles gaat stinken.
    Ik zou er goed over nadenken of je in de toekomst nog wel met deze mensen samen op vakantie wil.
     
    Seffie vindt dit leuk.
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Je moet je baby beschermen. Hoe had je gereageerd als je baby er al was en ze vertikken het omuit de buurt van de baby te blijven?

    Ik ben erg anti roken. Het mag van mij niet in het zicht, na het roken handen wassen en toen ik zwanger was hoefden mensen echt niet te proberen om in mijn buurt een sigaret op te steken.
    Mijn man ondersteunde daar ook in. Je rookt niet bij kinderen en niet bij zwangere vrouwen.

    Wat ik bedoel te zeggen is.... Trek je mond open. Bescherm je kindje. Hier ga je nog heel vaak tegen aanlopen.

    Het staat er een beetje onaardig lees ik terug. Zo bedoel ik het niet hoor.
    Je kan zo onzeker worden en gaan twijfelen als het meerdere tegen je is ;)
     
    Jessi79 en Seffie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina