Tips voor vakantie Italië 2013?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Chocoholic, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Wij beginnen ons een beetje te oriënteren op vakantiegebied met een (dan) kleintje van 9 mnd.
    Willen sowieso met de auto gaan, een vliegreis zien we niet zo zitten. Daarnaast ook het liefste een appartement.

Waar in Italië maakt niet zoveel uit, al willen we niet verder dan Toscane gaan. Op internet ziet alles er leuk uit, maar ben meer op zoek naar iets wat ook praktisch is met een kleintje dat dan waarschijnlijk nog niet zal lopen ;)

Iemand ergens goede ervaringen??

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik lees mee, we willen graag een stacaravan huren in Italië. Ik ben benieuwd waar jullie op de heen- en terugreis hebben overnacht en hoe het bevalt om een lange rit met een klein kind te maken.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Qua verblijf in Noord-Italië heb ik weinig ervaring omdat we zelf een chalet hebben. De mooiste omgeving vind ik rondom het Comomeer en het meer van Lugano. Zelf gaan we in de meivakantie naar Porlezza en dan maken we nog een driedaags uitstapje richting Turijn en blijven dan bij Bed Breakfast B&B Asti Hotel Alba.

Mijn man rijdt het liefste 's nachts en we vertrekken dan rond 19.00 uur en dan komen we rond 9.00 uur aan. Ik wil wel gaan kijken voor een overnachtingshotel op de weg terug omdat we dan in de ochtend vertrekken en de kindjes ontzettend vervelend zijn zowat de gehele reis. Dus ben wat dat betreft ook benieuwd naar tips.

4. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij zijn een keer op camping ca'savio aan de adriatische kust geweest. grote leuke kindvriendelijke camping direct aan de zee. ze hebben verschillende verhuuraccomodaties. wij rijden ook altijd s'nachts zodat de kids lekker kunnen slapen. het is dan ook niet zo druk en warm in de auto.

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat wil je doen in de vakantie? Dagtripjes, aan zee, aan een meer, strand dichtbij? Danny's het wat makkelijker zoeken. Het is al moeilijk zat om iets leuks te vinden.Wij zijn ook zoekende.

Willie in een huisje,appartement, B&B, camping, park, stacaravan etc.

Wij hebben ook 1 x ' s nachts gereden en dit echt NOOIT meer! Wij zijn gemaakt om te slapen 's nachts en niet om auto te rijden.

6. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Viareggio, een badplaats aan de Toscaanse kust! Wat een heerlijkheid zeg! Ik mis het nog elke dag en hoop stiekem dit jaar terug te gaan. De mensen waren super vriendelijk en kinderen zijn bijzonder welkom.

Wij verbleven in een stacaravan op camping Paradiso. Prima! Al zul je vast ook leuke huisjes kunnen huren.

7. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Handige tips dames, ik ga even googlen!
    Denk ook wel dat we 'snachts gaan rijden, maar dat weten we nog niet zeker. Misschien onderweg wel een keer overnachten ergens.
    Kwa vakantie zijn we op zoek naar een stacaravan of appartement. Omdat Anne dan ook nog wel overdag zal moeten slapen, wil ik wel dat we buiten kunnen zitten. Verder niet al te veel eisen.

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Bella italia

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Het boek van Vrij Uit 'Bella Italia' heb ik idd naast me liggen haha!
    Ik kan alleen nergens iets leuks vinden waar buiten het appartementen complex iets te doen is. Een boulevard zeg maar, waar je 'savonds dus lekker wat kan eten/drinken, zodat je niet alleen maar bij je app. zit.

10. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Dan raad ik je nogmaals Viareggio aan haha. We gaan zelf ook weer kijken, heerlijke boulevard en genoeg te doen!

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik lees even mee, ben ook op zoek naar een leuke camping
    vorig jaar hebben we het chalet van sjorsje gehuurd, erg goed bevallen maar dit jaar willen we een stukje verder italie in.
    Dacht aan omgeving gardameer.
    Bella Italia heb ik al bekeken maar vind die appartamenten niet zo en verder hebben ze geen sta caravans volgens mij.

Dus ik kijk ook even mee.

12. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Als je niet direct bij Bella Italia wil boeken kun je wel bij veel verschillende aanbieders terecht: Roan, Suncamp, ecamp, vacansoleil of Elle, en nog heel veel andere. Weet zo even uit mijn hoofd niet wie er allemaal caravans hebben...

13. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Wij zijn afgelopen september naar het Gardameer geweest met de auto. Onze dochter toen 9 maanden. We hebben een luxe stacaravan gehuurd van Go4Camp en dat is goed bevallen. We stonden op camping Piantelle. Roan en Go4Camp hadden stacaravans bij het nieuwe gedeelte staan, dit was wel het mooiste gedeelte van de camping vlakbij een speelveld, zwembad en receptie. Omgeving kon je naar verschillende plaatsjes, je moet alles wel met de auto doen. Zwembad was prima met zo'n kleintje en we liepen regelmatig zo van de camping naar het Gardameer. De autoreis ging prima, heen in de nacht gereden (vonden wij wel pittig, maar voor kleintje lekker) en terug overdag gereden. Regelmatig gestopt voor boterham, fruit, avondeten etc maar dat vonden we niet erg. Entertainment in de auto, diverse speelgoedjes, portable dvd speler (baby tv ging mee). Ze sliep ook af en toe. Vond het prima te doen. Dit jaar gaan we weer met de auto op vakantie!

14. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij zijn 2 jaar terug naar Camping Del Garda in Peschiera geweest. In een stacaravan. In mei gaan we daar nogmaals heen :). Leuke omgeving, en kindvriendelijk. Onze kinderen hebben er een toptijd gehad.

In de zomervakantie dit jaar gaan we naar Montescudaio, Toscane. Ook weer een stacaravan. Hier zijn we nog nooit geweest, maar de recensies op zoover zijn veel belovend, gemiddeld een 9,4 .

Wij rijden altijd snachts . We vertrekken rond een uur of 4 smiddags, en komen eind vd ochtend/begin vd middag aan op bestemming.

15. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Snachts rijden bevalt dus wel lees ik.
    Hier nog steeds op zoek naar iets leuks met een levendig centrum/boulevard. Willen niet op alleen een caravan of appartement aangewezen zijn.

Deel Deze Pagina