Op vakantie met pasgeboren baby?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door San195, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Dit jaar zal ik eind juni zijn uitgerekend van onze 2e kindje als alles goed gaat. Dat betekend dat mijn uitgerekende datum vlak bij de zomervakantie data's ligt. Ons zoontje zal in de zomervakantie ongeveer 2,5 jaar oud zijn.
    Nu hebben wij tegen elkaar gezegd dat we eerst afwachten hoe de bevalling is gegaan (vorige keer ks) en dan last minute eventueel nog boeken. Wel hebben we besloten om niet naar het buitenland te gaan, maar gewoon een leuk huisje ergens in Nederland op te zoeken voor een paar dagen mits de bevalling dus prima is gegaan en ik mij goed voel.
    Maar ... heeft er iemand ervaring om een paar dagen weg te gaan als de baby echt nog maar een paar weken uit is? (Dit kan 4 tot 6 weken oud zijn, maar ook 2 tot 4).
    Kunnen wij dit beter uit onze hoofd zetten of is dit prima te doen? Ik ben opzoek naar ervaringen!
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wij zijn een lang weekend naar Disney geweest toen onze dochter net 9 weken was. Wel iets ouder dus maar ging echt helemaal prima. Ze sliep vooral heel veel :). Ik gaf borstvoeding dus dat was heel makkelijk.

    Ik ben nu uitgerekend eind juli en wij overwegen om eind september/begin oktober lekker naar het buitenland (de zon) te gaan. Dochter is dan bijna 2 en de baby 2/3 maanden. Hoe jonger ze zijn, hoe makkelijker het gaat volgens mij!
     
  3. ikke24

    ikke24 Actief lid

    29 jan 2011
    193
    25
    28
    Vrouw
    Wij zijn toendertijd met onze 5 weken oude dochter 4 weken gaan kamperen. Wel met een caravan. Prima te doen hoor.
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Zijn jullie gebonden aan de zomervakantie? Anders zou ik juist net na de zomervakantie gaan, qua drukte en kosten fijn!
    Maar ik denk dat je met 4-6 weken onder normale omstandigheden prima in NL op vakantie kan gaan. In hof van saksen hebben ze zelfs New Born huisjes, waar alle voorzieningen voor een new Born aanwezig zijn.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Onze zoon was 9 weken toen we naar De Krim op Texel gingen. Ging helemaal prima. In het zwembad de wagenbak meegenomen en hem in zijn romper ingelegd zodat we om de beurt met de oudste konden zwemmen. En verder gewoon in de kinderwagen of maxi cosi overal mee naartoe.
     
  6. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Ja wij zijn wel gebonden aan de bouwvak helaas..
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.618
    3.990
    113
    2-6 weken is wel erg klein. Als je zelf een keizersnede hebt zou ik het niet hebben kunnen doen. Ik kon de eerste 3 weken na mijn keizersnede nog niet zoveel, daarbij mag je nog niet zwaar tillen, autorijden etc. Vooral de tweede keizersnede had ik best veel last van de wond.
    Wij zijn bij de oudste toen hij 9 weken was een weekend naar een vakantiepark geweest. Dat ging goed, eerder zou ik niet fijn gevonden hebben. Bij de jongste ook met zo’n 9 weken, een week naar landal park.
    Dan hebben ze de eerste vaccinatie gehad, zijn ze wat groter, ben je zelf wat meer gewend aan de kindjes, wanneer ze huilen enzo.

    ik zou het gewoon afwachten. Je kunt ook in de zomer echt nog wel last minute een huisje boeken.
    Misschien is het een optie om in het najaar nog een weekje weg te gaan.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Qua kindjes kan het wel, maar zelf zou ik het niet hebben getrokken na de ks.
     
  9. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Als ik weer een keizersnede krijg dan is het ook de bedoeling om niet te gaan hoor. Ik weet van de vorige ks nog wel dat ik dat niet zo snel trek daarna.
     
  10. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ben met 9 weken een paar dagen naar italie geweest. Ging goed
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat hangt volgens mij toch echt van je bevalling en je baby af. De eerste was een huilbaby waar ik echt niet mee op een vreemde plek had willen zitten. Ik was daarentegen helemaal ok na die bevalling. Met de tweede zou een vakantie prima gekund hebben, maar toen kon ik drie weken nauwelijks zitten van de knip... Echt moeilijk te voorspellen volgens mij.
     

Deel Deze Pagina