Baby 4,5 maand ziek. Wat moet ik doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angelique1984, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelique1984

30 dec 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 4,5 maand (geccor.3,5 maand) is sinds 1,5 week ziek. Het begon met een verkoudheid, daarna 4 dagen erge diarree, en nu hoest ie heel erg. Ook lijkt ie keelpijn te hebben. Hij is erg hees en schor en huilt daarom heel zielig. Temperatuur ligt sinds 3 dagen rond de 37.8. Slapen overdag doet ie niet.
    Drinken doet ie gelukkig wel en heeft plasluiers.
    Wat moet ik doen om hem een beetje te helpen? Het hese en het hoesten lijkt erger te worden ondanks ik hem Tusskind van VSM geef, net een zetpil van 60mg, af en toe bronwater, gekookt water in een emmer op zijn kamer voor de luchtvochtigheid.
    6 dagen geleden zaten we bij de HA post voor de diarree, maar was niet uitgedroogd en zijn longen waren schoon.
    Ik ben zo bang voor RS of Kinkhoest. :(
    Zal ik het nog even aankijken?:(

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste heeft nog niet zo lang geleden rs virus gehad, zij at en dronk vrijwel niet meer, en had droge luiers. Met kerstavond doorgestuurd naar de seh door onze ha. Daar werd ons gezegd dat als het geen kerstavond ze was ze opgenomen zou worden. Wij mochten naar huis, met elke keer weer overleg met de seh. Volgende dag ging het gelukkig al iets beter en elke dag weer iets beter.

Wat ik hiermee wil zeggen? geen idee:D maar als je niet vertrouwd kun je altijd de hap bellen voor overleg. Maar persoonlijk denk ik dat je het nog wel even aan kan kijken, zeker als hij nog drinkt en plasluiers heeft..... Sterkte en beterschap voor je zoontje

3. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Wat sneu voor je mannetje :(. Blijft altijd zielig als die kleintjes ziek zijn.
    Als je het niet vertrouwt of gewoon voor de zekerheid de huisartsenpost bellen en overleggen. Wil niet zeggen dat je langs moet komen, maar ben je misschien wel gerustgesteld.
    Hij is nog erg jong, dus ik zou geen risico's lopen.

Succes en beterschap!

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook een meisje dat nu al 5 dagen ziek is en 39 graden koorts heeft en hier dus ook een heel bezorgde moeder.

Onze dame heeft een kuurtje gekregen gisteren en hopelijk gaat dat werken, maar anders zit ik maandag weer bij he ha.
    Helaas drinkt zij slecht en plast niet veel, maar ze plast nog wel.

Als je het niet vertrouwd bel dan de ha post, je kan beter een keer teveel dan te weinig bellen.

Sterkte ermee.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij twijfel altijd bellen. Hij is nog zo klein. Je kunt altijd bellen voor advies

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou inderdaad ook gewoon de HAP bellen om te overleggen als je je zorgen maakt.

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    bij twijfel altijd bellen, en je vraag stellen

het heerst ook enorm, onze dochter is al twee weken ziek. Van koorts tot verkouden, diarree.
    Onze meid heeft ook het rs virus gehad maar die was echt superziek. Had hele hoge koorts, dronk niets etc. 37.8 is daar niets bij.

maar nogmaals gewoon bellen bij twijfel, daar zijn ze voor.
    Wat je verder kunt doen? Weinig, uitzieken en je zoon veel knuffelen!
    Hopelijk knapt ie snel op.
    beterschap

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    als je het idee hebt dat hij door het hoesten niet kan slapen, zijn bedje iets schuin zetten kan ook helpen.

halve ui doormidden en naast zijn bed kan ook verlichting geven!

Deel Deze Pagina