Op vakantie met twee maanden oude baby. Doen of niet doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isa, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb met mijn zoontje gereisd toen hij 8 weken was en ik zou het niet nog een keer doen. Hij heeft het geweldig gedaan hoor, hij heeft heerlijk in het vliegtuig geslapen en ook in NL bij mijn ouders sliep hij goed. Maar toen ik terug kwam merkte ik dat hij toch wat oververmoeid was, puur van het reizen en in een andere omgeving zijn, want hij had gewoon goed geslapen. Hij heeft twee dagen nodig gehad om weer in zijn oude ritme te komen. Toen ik er later over na ging denken, bedacht ik me dat het eigenlijk heel bruut is om zo'n kleintje, waarvoor alles al zo nieuw en spannend is, uit zijn vertrouwde omgeving te halen en mee te nemen naar een ander klimaat (ik ging van 20 naar 0 graden), een ander bed, ander ritme etc. Vakantie betekent misschien voor jullie rust, maar het kan voor je kleintje heel veel onrust betekenen, ik zou er dus nog eens goed over nadenken...

2. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zou het gewoon doen! Wij zijn met 11 weken gaan kamperen en het was 's nachts 5,4 graden. Hij lag heerlijk in de kinderwagen, kruikje erbij en had het goed warm, soms te warm zelfs. gelukkig mocht ik de 2e kruik. Een week later zijn we een week naar Terschelling geweest en dat ging ook prima. Heerlijk rust, papa én mama. Zo'n kleintje lekker bij je dragen en zelf lekker de hele dag ontspannen. Geen stress van het huishouden, werk enz. (geen kraamvisite)

3. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Wij zijn toen mijn dochter ongeveer 8 weken was naar turkije gegaan met de auto, Dit is 3 dagen rijden en minimaal slapen. Het ging perfect, mijn dochter heeft 3 dagen lang in haar autostoeltje geschommeld en heerlijk geslapen. Wel haalde ik haar bij elke stop eruit en liet haar dan op haar rug of buik liggen om even te strekken. De fles kreeg ze gewoon onder het rijden en met file ging in achterin zitten met haar op schoot om een beetje te spelen. Als we berg op of af reden gaf ik extra water om het druk in de oren tegen te gaan.

We hebben een heerlijke vakantie! Heb haar haar ritme laten bepalen en dat was voor mij ook erg relax.

Ik zeg doen!

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik heb daar ook over nagedacht toen ik nog zwanger was.... maar toen onze kleine er was moest ik er niet aan denken na 8 weken. Hij sliep toen snachts niet door en had overdag geen vast ritme, wilde vooral veel bij ons zijn. Ik trok een avondje weg toen al amper... ik zou echt langer wachten, of het in ieder geval nu nog niet beslissen, maar eerst eens afwachten hoe het is.

Deel Deze Pagina