Op vakantie met vliegtuig en 22 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaana, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hoi allemaal,

Onderwerp naam zegt het al. Heb dinsdag a.s. een controle bij de verloskundige, dus ik zal er vast en zeker naar vragen. Maar benieuwd wat jullie dames ervan vinden?

Manlief en ik willen er graag kort tussenuit (stedentrip), voordat ik echt een reuze buik krijg waar ik weinig mee kan :D
    Kan dit gewoon?
    Voel me zelf goed, zo nu en dan slaap ik slecht (vaak moeten plassen en dan weer uren niet in slaap kunnen vallen).
    Maar voorderest mag ik niet klagen.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja hoor kan prima, ik heb het in ieder geval wel gedaan. Een dag lang door een stad slenteren was er niet meer bij maar buiten dat ging alles prima hoor.

Kyrest vindt dit leuk.
  3. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Een lange dag de stad in gaan, zal m ook niet worden vrees ik inderdaad.
    Maar heerlijk op me gemakkie is natuurlijk perfect!

Dankjewel :)

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je mag iig gewoon vliegen :) Ik ga met 29 weken nog naar Griekenland voor een week (zon, zee en slapen ;) )

(Maarreehhh je bent al 23 weken zwanger en wilt met 22 weken weg? :p )

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Haha dat wat er staat klopt volgens mij niet helemaal :p
    Ik zou nu bijna 22 weken moeten zijn zelfs..
    Heerlijk zon zee slapen, veel plezier alvast!

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Gewoon doen. Heerlijk toch....Wij hebben het ook gedaan. Wel even een verklaring vragen. Ze vroegen mij op de terugweg hoeveel weken ik was. Lekker gaan genieten nu het kan!

7. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker doen!
    Ik ben met 26 weken zwanger een weekendje naar Dublin geweest.
    Voelde me super was alleen beetje moe. Dus ipv mee gaan stappen ben ik na de eerste kroeg afgetaaid

8. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

10 jan 2015
    158
    8
    18
    Ja lekker doen. Ik ben met 20 weken 16 dagen naar de Dominicaanse Republiek geweest. Ruim 11 uur vliegen maar plek gereserveerd vlakbij toilet. . Heerlijke vakantie gehad. Had geen last van de hitte en fit zat om van alles te doen.

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Heerlijk. Met 16 weken stedentrip Barcelona gedaan (en echt veel gelopen, ging best goed) en met 26 weken weekje Griekenland (stukje rustiger aan maar nog vrij veel gelopen) ging goed. Vooral als je je zo goed voelt!

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Verklaring vragen bij de verloskundige?

11. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja met hoeveel weken je bent. Draaide ze voor mij in het Engels uit met haar handtekening. Sommige maatschappijen willen niet dat je vanaf zoveel weken meer gaat vliegen. Alleen kunnen ze dat natuurlijk niet altijd aan je buik aflezen hoe ver je bent.

12. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Snap ik. Dankjewel. Zal er a.s. dinsdag naar vragen.

13. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik werk zelf bij een grote nl maatschappij en vliegen mag bij ons (niet overal) tot uitgerekende datum mits je bewijs hebt van dokter dat alles rustig is. Meeste hanteren 37 weken en sommige 34.
    Je zit wel klem in economy natuurlijk maar je gaat dichtbij dis dat is geen probleem ;)
    Je zult alleen daar wat meer moe zijn hahha...
    Veel plezier!

14. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het is heel persoonlijk, maar ik ga in mijn zwangerschap liever niet naar het buitenland. Nu is het in mijn eerste zwangerschap ook flink misgegaan en ik zou erg angstig zijn om in een of ander buitenlands ziekenhuis terecht te komen waar mensen niet tot nauwelijks Engels spreken.

Daarnaast heb ik ooit een verhaal gelezen van een stel dat naar Amerika ging en ze beviel te vroeg. Ze heeft weken in het zkh moeten liggen en de rekening was torenhoog.

Het zijn natuurlijk uitzonderlijke gevallen, daarvan ben Ik me bewust. Ik speel alleen liever op save.

15. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg in mijn vorige zwschap ook regelmatig te maken met bloedverlies etc. Ik zou het daarom ook niet durven. Ik zou goed kijken waar er een verloskundige in de buurt zit zodat je dat al weet. Ik voelde me toen te kwetsbaar ofzo. Maar ik vind wel als je je goed voelt en het voelt goed lekker van genieten hooor!

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Vorige zwangerschap met 20 weken rondreis door andalusie grmaakt. Lekker veel gelopen, lang in de auto, gevlogen, echt ondernemend bezig geweest. Geen punt. Dit keer met 33 weken teruggekomen van zomervakantie naar zuid frankrijk. Lang in de auto, hete nachten, kamperen en telkens heen en weer naar de campingwc enzo. Maar dat ging ook echt prima. Ik sliep heerlijk in de buitenlucht, vond het leuk om zo nu en dan nog over een markt te struinen, heb geen last gehad van de hitte. Dusse.. ja. Dat kan gewoon. Waarom niet?

17. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    De meerderheid is positief fijn! :)
    Ik heb de reis geboekt, dus kom laat maar komen.
    Wat ik al zei, ik voel me goed en het voelt goed. Zal alles wel op een rustiger tempo moeten doen. Maar het idee al om er lekker even tussenuit te zijn heerlijk!

18. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk hoor, geniet ervan!

19. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 29 weken nog gevlogen naar turkije. Id vragen om een zwangerschapsverklaring, dat betekend dat je gezond bent om te vliegen.

Geniet er nog lekker van !;)

20. LianneE

LianneE Niet meer actief

Lekker doen hoor! Ben tussen 20-22 weken naar de VS geweest. Urenlang hiken in een natuurpark zat er niet meer in maar met alles een tandje lager was het goed te doen. Wel stoel aan het gangpad nemen i.v.m. plassen :D

Nu ik wel echt wat verder ben heb ik het onlangs gehouden bij een weekendje Nederland (maar oke ik ben nu 34 weken en das echt een wereld van verschil :))

Deel Deze Pagina