op vakantie met vliegtuig

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door babytje, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    hoi allemaal,

we gaan volgende week op vakantie met het vliegtuig, heeft iemand nog tips voor mij om de kleine er zo goed mogelijk doorheen te krijgen? en nog tips wat ik mee moet nemen op vakantie voor de kleine, ik heb al veel maar ben bang dat ik iets vergeet. we gaan trouwens naar spanje

alvast bedankt!

2. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Tijdens het stijgen en dalen iets te drinken geven, dan hebben ze minder last van de oortjes.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    heb je een stoel voor de kleine (lange vlucht) of moet ze op schoot?
    Heen hadden we mazzel en was er een stoel over dus kon hij af en toe in de maxi-cosi slapen (maar daar is jouw uk al te groot voor denk ik). terug moest ie op schoot en dat ging eerlijk gezegd vrij moeizaam (4 uur vliegen). Maar die van ons kan nog niet zelf zitten of staan, dus dat maakt ook uit denk ik.
    Verder bij landen een beetje water of sap geven.

Wij waren erg blij dat we het activity-kleed/gym hadden meegenomen. Verder alle verzorgingsdingen, hydrofielen, zwemluiers, speeltjes, parasolletje voor aan je wagen, hoedjes/petjes, zonnebrand + aftersun, muggenspul/muggenpieper, evt klamboe, staafmixer ;) etc etc...

4. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    dank jullie wel voor de tips! ze meot op schoot trouwens 2 uren, wordt nog wat hopelijk kan ze beetje bewegen voor de stoel op de grond! we zullen het zien haha en anders is het sneu voor de medepasagiers!

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Voor de stoel op de grond word denk ik niet wat daar is geen ruimte voor, maar in het gangpad kan ze misschien een beetje rondkruipen.

Kwebbel

6. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik ben erg benieuwd hoe het gaat, ik heb zelf ook nog nooit gevlogen!

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Mag ik mee kletsen hier?

Hoe doen jullie dat dan met de taxi naar het hotel. Daar zitten denk ik geen autostoelen in. En ik vind het veel te gevaarlijk om mijn kleintje op schoot te nemen.

In het gangpad kruipen vind ik dan weer vies. Misschien neem ik een groot fleecekleed mee en kan ze daarop spelen. ( als ze blijft zitten) Hopelijk kan ze over wat maanden gewoon al lopen.

Maar goed de taxi?

8. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaan met de bus naar het hotel, zit niets anders op dan hem op schoot te nemen. Eventueel in een babydrager? (met het idee dat je je kind niet los kan laten bij een aanrijding?)

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik denk dat wij een auto huren. We hebben al wat bekeken net, maar dat lijkt me de veiligste oplossing.

10. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    wij huren ook een auto met kinderstoel erin,
    die staat dan als het goed is klaar bij vliegveld,

en wij gaan ook vliegen vind wel heel spannend, hoe dat gaat met die dreumes!

11. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    wij worden ook met een bus gebracht maar zal even navragen morgen bij het reisbureau hoe het zit met de veiligheid

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    babytje: heb je het al gevraagd? ben namelijk ook wel benieuwd heb daar helemaal niet aan gedacht?

ben je verplicht een kind van 1 vast te zetten in een bus oid?

13. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja ik heb het net gevraagd, er zitten geen stoeltjes voor babys in de transferbus en de kindjes moeten helaas gewoon op schoot!

14. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Hier zitten we altijd in de taxi zonder babystoeltje. Het is natuurlijk beter maar echt heel onveilig is het niet. Gewoon zelf de gordel omdoen en je kindje goed vasthouden. Wat vooral gevaarlijk is, is kinderen alleen op de achterbank!

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sorry maar dit vind ik echt grote onzin. Ik snap best dat je het zo doet voor die ene keer maar het is echt wel onveilig. De kans dat er wat gebeurt is niet groot maar als er wat gebeurt is op schoot echt heel gevaarlijk.

16. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij gaan ook binnenkort op vakantie. 10 uur vliegen! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat. Wij nemen de buggy mee tot aan de gate en huren een auto + autostoeltje. Autostoeltjes kun je per dag huren, dus hoef je dat niet mee te sjouwen!

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Die mag je vaak ook niet meenemen, las ik net.

Wij huren een auto op het vliegveld met zitje.
    De buggy mag altijd ongeacht het gewicht mee ( net gebeld met reisbureau)

Nou nu nog alleen de acco.

Wat een geregel, hihi.

18. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Mag je geen maxi cosi meenemen in het vliegtuig. Niet dat wij dat doen hoor, maar ik dacht altijd dat dat mocht!

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wel een mc, maar geen autostoel

20. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Als Mike ongeveer 9 maanden is gaan wij ook een lange vliegreis maken van ongeveer 9 uur... Ben benieuwd hoor hoe dat gaat. Hij heeft geen eigen stoel, wel zitten wij comfortclass voor iets meer beenruimte. En we hebben bij reservering aangegeven dat wij gebruik willen maken van een babybascet. Er zijn er geloof ik maar twee aan boord, dus geen zekerheid dat je deze ook krijgt. Wat ik verder zelf alsvast bedacht had aan spullen was: draagzak, buggy met parasolletje, klamboe, flessenwarmer, potjes eten, wereldstekker, hoedjes, bandana's, zonnebrilletje, opblaaszitje voor in zwembad, schepjes ed voor op strand, zakjes ors (tegen uitdroging), zonnebrand, waterschoentjes, zwembroek, strandkoepeltentje. Verder ga ik de laptop van mijn broertje lenen zodat ik paar kinderdvd'tjes mee kan nemen.. Ga binnekort ook alvast zomerkleding kopen in een grotere maat, want in oktober is hier anders niets meer te krijgen. Tsja en dan de standaard verzorgings artikelen natuurlijk, hoop dat ik het meekrijg :(

Weet iemand hoe die babycare lounge eruit ziet bij schiphol? Ben benieuwd of het wat is..

Deel Deze Pagina