op vakantie met vliegtuig

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by babytje, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    @kaboutertje
    mijn reisbureau zei dat het gewicht van de buggy onder de 7 kilo gratis meemag! anders moet het mee als bagage en kan het waarschijnlijk ook niet mee aan de gate! ik wilde graag mijn kinderwagen mee maar die is zwaarder dan 7 kilo dus mag niet mee naar de gate, nu neem ik de buggy mee die is veel lichter! Zo zie je maar dat iedereen het weer anders zegt!

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wij mogen 10kg handbagage ( voor de kleine) mee, waaronder de buggy.

water mag niet mee. ( raar, want dat is na melk het enige wat ze lust)

3. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ja ik mag ook 10 kg meenemen voor de kleine, maar daar valt de buggy niet onder, das apart! nee water mag niet en ook babyvoeding poeder moet met 100ml verpakt worden en in de kleinde doorzichtige zakjes gestopt worden. want van babyvoeding kun je vloeistof maken aldus het reisbureau! wat een gedoe!
    Wij vliegen terug pas om 12 uur snachts, weet iemand of het mgoelijk is of je langer in je apartement kan blijven? hoe gaat dat in zijn werk?

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ligt eraan met wie je vliegt.

Ik mag dus gewoon een fles van 300 cc babyvoeding meenemen.

Ja als er niemand na jullie geboekt hebben kan je soms langer blijven.

5. marissie

marissie Actief lid

Jun 14, 2007
    348
    1
    0
    Hoe het met appartementen gaat weet ik niet. Mijn ervaring met hotels is dat het wel mogelijk is. Als er iemand direct na jou de kamer krijgt dan krijg je vaker een kamer die toch leeg staat. Anders stuur je toch voor de zekerheid een mailtje naar de verhuurder van het appartement, kun je het misschien alvast regelen.

6. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Ik ben toevallig vandaag even langs het reisburo gegaan om alles na te vragen. Wij mogen buggy meenemen totdat we het vliegtuig ingaan, daar word hij in het bagageruim gedaan. Hij komt er dan ook weer als eerste uit, voor alle bagage. Babyvoeding mogen we meenemen als je aan kunt tonen dat het babyvoeding is en dat je een baby bij je hebt. Maar dat is logisch :-s . Verdere babyvoeding voor daar nemen we mee in de koffer, dus geen probleem.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Misschien een hele domme en on-logische vraag. Maar hoe zit het met flessenkokers?

Die van mij is aan de binnenkant met zilverpapier.
    Ik ben zelf altijd ( altijd verre reizen gemaakt nooit dichtbij huis met het vliegtuig) nogal bang over dat drugssmokkelen enzo. ( ben ook altijd bang dat bepaalde medicijnen niet mag naar het buitenland en dat ze dat voor drugs aanzien ( codeine weet ik bijv dat dat niet mag).

Maar goed zo'n koker gaat natuurlijk door zo'n scan. Maar kan die ook door dat zilver heen kijken of daar iets van drugs zit.
    De mijne gaat nl al kapot en ik weet dat je die dingen dus nergens los kunt kopen. Nu heb ik hem gisteren profesorrisch gemaakt. ( geeft zichzelf een klopje op de borst :))
    Dus ben bang dat ze dat ding dalijk helemaal uit elkaar gaan pluizen. Of kan een scan er doorheen kijken?

( Kan ik gelijk kijken of ze die dingen op ons vakantieadres verkopen)

Share This Page